زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 133

دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۵۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


از خدا گله دارد، می گوید چرا من؟ چرا حالا؟ چرا اینگونه باید آزمایش شوم؟

می دانم که بیماری خوشایند نیست. می دانم ممکن است روزهای سختی در پیش داشته باشد اما سوال هایش جای تامل دارد، که البته بسیار مشابه سوال هایی است که هر روز هزاران، میلیون ها و شاید میلیاردها نفر از خود، خدا و دیگران می پرسند.

میتوان از زاویه دیگری به این سوال ها نگریست.


- چرا من؟

فرق من با دیگری چیست؟ چه برتری نبست به انسان های دیگر دارم؟ آیا برتری دلیلی برای مبتلا نشدن به بیماری و مشکلات است؟ یعنی کسی که مشکلی در زندگی دارد انسان شایسته ای نیست؟


- چرا حالا؟

اگر در یک روز بهاری خنک که اوضاع بر وفق مراد است دچار بیماری یا هر مشکل دیگری شویم اشکالی ندارد؟ آیا زمان مناسبی برای ابتلا وجود دارد؟ چه کسی این زمان مناسب را تشخیص می دهد؟


- چرا اینگونه باید آزمایش شوم؟

اگر انتخاب نوع آزمون بر عهده ما باشد کدام را انتخاب میکنیم؟ قطعا گزینه هیچکدام. آیا بشر با آزمون های ساده قادر به رشد و پیشرفت خواهد بود؟ چند درصد از انسان ها می توانند تشخیص درستی در این مورد داشته باشند؟


پاسخ این سوال ها بسیار آسان است، پس شاید بهتر است بجای پیچیده کردن اوضاع فقط شرایط را بپذیریم و تمام تلاش خود را برای زندگی بهتر انجام دهیم.


تا سینووکس صد و سی و چهارم، ایام به کام

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۶
ام اسی خوشبخت

داستان دنیا

نظرات (۱۳)

سلام عزیزم 
پاسخ:
سلام بر خانم اشک عزیز :)
۱۶ اسفند ۹۵ ، ۱۷:۲۴ آسمانِ صورتی
چه تحلیل فوق العاده ای...
زنده باشین انشالله
پاسخ:
نظر لطفتونه، ممنونم، برای شما هم سلامتی آرزو میکنم :)
همه سلامتی رو دوست دارن .
همه ما ادما عادت کردیم که فقط موقع مشکلات بگیم خدایا چرا من ؟ اما عادت نداریم موقع خوشی ها
وپیروزی ها بگوییم خدایا چرا من ؟

خدایا شکرت به خاطر نعمتهای خوبت خدایا شکرت به خاطر سلامتی که بهمون دادی.
پاسخ:
بله مطمئنا همه سلامتی رو دوست داریم.
موافقم، اکثرا موقع مشکلات یاد خدا میکنیم.

ان شالله همیشه سلامت باشید :)
سلام به نویسنده گرامی.
.
با اون جمله آخرتون موافقم. مهم اینه که یاد بگیریم چطوری خودمون رو تطبیق بدیم با محیط اطرافمون. و سعی کنیم بهترش کنیم. اینکه بخوایم زانوی غم بقل بگیریم و زمان و زمین رو مقصر بدونیم محکوم به فناییم.

ایام به کام شما نیز هم.

پاسخ:
سلام به خواننده عزیز :)
کاملا درسته. مهم تلاشه.
البته از آقاگل بعیده که بغل رو بقل بنویسن :)
ممنون شادکام باشید :)
سلام
خیلی خوبه همچین نگرشی ، خیلی خیلی خوبه :)
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف شما :)
سلام، شب خوش، قبل از همه چیز تشکر کنم از شما و فرد ناشناس که کمکم کردید و خب خدارو شکر این هفته هیچ عوارضی نداشتم . اما عضلات جلو رانم متاسفانه حس های بدی دارم انگار از بقیه قسمتهای بدنم داغ تر هستن و بعضی اوقات بعداز راه رفتن گزگز میکنن، امیدوارم بیماریم پیشرفت نکرده باشه.
در مورد پست امشبتون بگم که یکی از بهتریییین پستهایی بود که گذاشتین. البته نظر شخصی من اینه که خدا انسانها رو امتحان نمیکنه. بیماری یا هر مشکل دیگه ای در زندگی انسان جزیی از زندگیه و فقط به قول شما ما باید تلاش کنیم زندگی رو بهتر بکنیم برای خودمون. به قوله دکترم درسته ام اس یه بیماری مزخرفیه اما همین که الان حالمون خوبه باید زندگی کرد.
یه چیزیم بگم (البته نگینا بدبین شدم خخخخ) چند وقت پیش یه گزارشی از اخبار پخش شد که برا بیمارای سرطانی دارن داروهایی میدن که هیچ اثر بخشی ای نداره. حالا من میترسم که داروهای ماهم این مدلی باشه! چون یه جا خوندم بیماری ام اس حتی تا ۱۰ سال اول ممکنه هیچ مشکلی بوجود نیاره و ما فکر کنیم چون دارو مصرف میکنیم پس بیماری نتونسته مشکلی بوجود بیاره! نظر شماچیه؟
بازم مررررسی بابت پست عالی تون 
پاسخ:
سلام ممنون شب شما هم خوش
خواهش میکنم وظیفه بود، خداروشکر حالتون خوبه :)

ان شالله که چیزی نیست اما اگه از MRI قبلیتون زمان زیادی گذشته یه آزمایش بدید تا خیالتون راحت بشه.

ممنون از لطفتون. حرف شما درسته. منظور از امتحان یه مسیر برای پیشرفت و رشد سریعتره چون انسان تو مشکلات پخته تر میشه.

چشم نمیگم اما من دوستانی دارم که بیشتر از ده ساله مبتلا هستن و الان حالشون خیلی خوبه. یکیشون که 15 ساله ام اس داره، سال پیش با یه رتبه خوب کارشناسی ارشد یه دانشگاه خوب قبول شد و امسال درسش تموم میشه. اتفاقا من قبلا این خبر رو خوندم و با دکترم و پرستارم در این مورد صحبت کردم. پرستارم سالهاست که نماینده شرکت سیناژن هست و تعداد زیادی بیمار ام اسی دیده، ایشونم میگفتن بیمارهای زیادی هستن که سالهاست سینووکس استفاده میکنن و حالشون خوبه. دکترمم تایید کرد، گفت بیماری شما زود تشخیص داده شده و الان هم تحت کنترله و جای نگرانی نیست، آزمایش های دوره ای برای چک کردنه تا اگه تغییری کرد زود متوجه بشیم.
شما هم بجای نگرانی یه MRI بدید و خیال خودتونو راحت کنید. گاهی این گزگزها و دردها میتونه بخاطر همین استرس ها باشه.

بازم ممنون از لطف شما :)

نگرش فوق العاده ای بود، باید همیشه یادمون باشه ؛)
پاسخ:
لطف دارید، ان شالله :)
سخته نپرسیدن این سوالا.... خیلی سخته!! :)
پاسخ:
بله نپرسیدنش سخته اما میشه کم کم خودمونو تغییر بدیم :)
چه جالب:)
به نظر اکثر کسایی که این سوالا رو میپرسن شاید اون لحظه احتیاج دارن به چیزی چنگ بزنن، که دلیل پیدا کنن یا حتی مقصر.. برای کم کردن کمی از حجم دردشون..
برای همین به جواب درست فکر نمیکنن.
تحلیلتون خیلی خوب بود واقعا..
پاسخ:
بله همینطوره، ما انقدر درگیر میشیم تو مسائل که دلیلش رو فراموش میکنیم.
ممنون :)
یه حدیث خوندم از امام صادق (ع):"در شگفتم از مرد و زن مسلمانی که خداوند هیچ قضایی برای او نراند جز این که خیر او در آن باشد.اگر با قیچی تکه تکه شود برایش خیر است و اگر از شرق تا غرب عالم در اختیار گیرد ،باز برایش خیر است"
الکافی/ج 2 /ص62

یعنی رسیدن به درجه ی رضا به گمونم ...

پاسخ:
ان شالله به مقدرات الهی راضی باشیم
۱۸ اسفند ۹۵ ، ۱۱:۳۷ دچــ ــــار
سلام
پاسخ:
سلام :)
خیلی سخت است، وقتی یک مشکلی از ته و توی زندگی آدم سرک می کشد، آدم دچار یک سری چرا می شود، چرا من، چرا این طوری، چرا حالا....

خیلی خیلی صبوری، ایمان و بزرگی می خواهد که بپذیری، محکم باشی و ادامه بدهی :)
پاسخ:
کاملا موافقم، بسیار سخت و گاهی طاقت فرساست، برای همین تمام عمر باید تمرین کنیم :)
سلام من kavin هستم، اولین بار من برای توضیح دادن در هر نقطه، زمانی که من این نوشتار i را بخوانم
فکر می کردم می توانستم به دلیل این درخشان نیز نظر بدهم
مقاله.
پاسخ:
سلام ربات :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">