زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 196

دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۴۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- با رضایت نتایج MRI را نگاه می کند و می گوید خوب است. پلاک ها را روی عکس نشان می دهد و می گوید، میبینی؟ همچنان غیرفعال هستند. با لبخندی پررنگ می گویم خداراشکر.

مانند همیشه به شادی توصیه می کند.

پس از بررسی نتایج می پرسم، با وضعیت فعلی، میتوانم روزه بگیرم. می گوید حالت خوب است، می توانی روزه بگیری به این شرط که در معرض گرما نباشی و استراحت کافی داشته باشی.


- هنوز اختلاف نظر زیادی بین پزشکان در مورد روزه داری بیماران MS وجود دارد. برخی معتقدند بدون در نظر گرفتن شرایط بیمار، روزه برای همه بیماران مضر است و برخی دیگر می گویند اگر بیمار در وضعیت خوبی باشد روزه داری مشکلی ندارد. بر اساس گفته های یکی از پزشکان حاذق که اخیرا خواندم، هنوز تحقیقات قابل استنادی در زمینه تاثیرات گرسنگی طولانی مدت در بیماران MS وجود ندارد. در نتیجه بهترین کار، اعتماد به پزشکی است که در جریان کامل روند بیماری است.


- طراوت بهاری همچنان باقی است.


در مسیر CinnoVex


تا سینووکس صد و نود و هفتم، ایام به کام

نظرات (۱۶)

سکنجبین عسلی عنصلی خیلی برای گرما خوبه 
من که طبعم گرمه میخورم و قشششنگ خنکم می کنه 
البته من خیییلی گرمم و روزی دو لیوان شربت باید درست کنم بخورم :) 
در کل چون گرما واسه مشکلتون خوب نیست پیشنهاد دادم 
پاسخ:
ممنون برای این معجون خوشمزه، حتما امتحان میکنم.
منم به شدت گرمایی هستم البته نه در حد شما اما خب طاقت گرما ندارم.
ممنون از پیشنهادتون پرستار مهربان بیان :)
۰۷ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۳۴ محسن رحمانی
خداروشکر .

به به چه طبیعت وعکس زیبایی .
طاعات وعبادات قبول .
حتی اگه نیتش هم داشته باشی ونتونید بگیرید خدا قبول میکنه و از مشکل شما خبر داره خدا .
موفق باشید .
پاسخ:
ممنون سلامت باشید :)
نگاهتون زیباتون.
ممنون طاعات و عبادات شما هم قبول.
بله درسته اگه حس کنم ضرر داره نمیگیرم.
ممنون شما هم موفق باشید :)
در ضمن لزومی نداره بگم در مورد خبرت درباره "خر"ها مطمئن بودم که :) 
الحمدلله که خوبی :) خوب باش همیشه 
تو رو به عنوان سالم ترین کسی که میتونم در نظر بیارم مجسم می کنم :) همیشه هااا 
و لابد که خوشگلی دختره ی ع و ض ی :)))
پاسخ:
ممنون سلامت باشید :)
خودمم حس بیماری ندارم خداروشکر، ممنون از قوت قلبتون :)
خوشگل نه، کاملا چهره معمولی دارم، حتی ممکنه از نظر بقیه زشت هم باشم :))
هِه هِه هِه! نکه ما نمدونیم میگن بیماری خوشگلا! :) 
اصلا منظورم قوت قلب نبود 
کلا همیشه چه کامنت میدی و چه پست میذاری حسم اینه یه آدم فوق العاده مثبت و سرحال روبرومه 
اینقدرم مخاطب جمع با من حرف نزن چندشم میشه :/ :)))
پاسخ:
اوایل! بیماری خوشگل ها بوده اما الان انقدر فراگیر شده که به ما زشت ها هم رسیده :))
خداروشکر حس مثبتی انتقال میدم :)
بروی چشم برگ سبز عزیزم :)

سلام :)

دلم تنگ نوشته هات  و شما شده بود .

سلامت باشید :)

پاسخ:
سلام :)
ممنون از محبتتون، جاتون خالی بود :)
ممنون شما هم سلامت باشید :)
ان شالله که همیشه سالم و سلامت باشید
پاسخ:
ممنون، ان شالله شما هم سلامت باشید :)
۰۹ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۲۰ عینکی عینکی
خدا رو شکر که وضعیت دوست ما خوبه :)

پاسخ:
ممنون دوست مهربانم سلامت باشید :)
درود بر شما
عبادتها تون قبول و دستهای دعا و آرزوها تون پر باشه از زیبا ترین پاسخ و هدیه از سوی حضرت دوست ( آمین)
پاسخ:
ممنون از دعاهای خوبتون، ان شالله سلامت باشید و حاجت روا :)
حالتون همیشه خوب و پلاک ها همیشه غیر فعال :) 
التماس دعا 
پاسخ:
ممنون سلامت باشید :)
محتاجیم به دعا
خداروشکر که همه چیز امن و امانه :-)
التماس دعا
پاسخ:
ممنون سلامت باشید :)
محتاجیم به دعا
چقدر برام جالبه اشتیاق روزه گرفتنت!!
من همیشه دنبال بهانه بودم که روزه نگیرم!! :))))
نماز روزه‌هات قبول دوست خوبم :*
پاسخ:
تو این روزهای طولانی سخته، درکتون میکنم گندم بانوی عزیز :)
ممنون از شما هم قبول باشه :)
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۸ علی خراسانی
زیبا...
پاسخ:
ممنون :)
خیلیم عالی ک غیر فعال هستند . من میخام دارومو خوراکی کنم و این هفته دوشنبه تزریق نداشتم تا برم پیشه دکترم شنبه
پاسخ:
ممنون سلامت باشید.
ان شالله بسلامتی, چه دارویی قراره بگیرید؟ چرا داروی خوراکی تجویز کردن؟
راستی کم پیدا شدید.
قبول باشه روزه داری تون
ان شالله همیشه شاد باشین :)
پاسخ:
ممنون از شما هم قبول باشه.
ممنون شما هم همینطور :)
۲۱ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۰۷ سید امیرحسین مدرسی نژاد
همیشه باقدرت به پیش بروید!!
اتفاقا من هم سال 92 در سن 15 سالگی بود که دیابت تیپ یک که مثل ام اس نوعی خود ایمنی هست به راحتی پذیرفتم و البته چندماه بعدشم پدرم با ام اس کنار آمدند اول با سینووکس شروع کردند و الآن هم فینگول می خورند
از اینکه در مورد ام اس اینقدر مطالب خوب می گذارید خیلی خوحالم دوستان ام اسی در اینستاگرام هم بسیار مطالب خوبی می گذارند لینکش را برایتان می گذارم استفاده کنید

پاسخ:
ممنون از لطف شما, تمام سعیم رو کردم که تا حدی این بیماری رو به خوانندگان وبلاگم بشناسونم.
پذیرش و داشتن روحیه خوب خیلی عالیه, مسیر رو هموارتر میکنه.
میتونم بپرسم چرا داروشون رو تغییر دادن؟

برای شما و پدر عزیزتون آرزوی سلامتی دارم :)
برای معرفی پیج هم ممنون :)
۲۵ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۱۲ سید امیرحسین مدرسی نژاد
چون بیماریشان کمی پیشرفت کرد و به بخشی از نخاع اثر گذاشت که کنترل کننده ی ادرار مثانه بود البته فوری با کورتون جلوی پیشرفت گرفته شد ولی اکنون مثلا حس ادرار ندارن و ادرار در مثانه شان محبوس می ماند باد آب زیاد بخورند تا یک وقت به کلیه شان آسیب نرسد و دچار عفونت شود
پاسخ:
ان شالله زودتر درمانش پیدا بشه. پدر منم بخاطر یه جراحی که رو ستون فقراتشون انجام شده این مشکل رو دارن.

آرزوی سلامتی دارم براشون :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">