زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

داروی جدید، مطالب جدید - TECZIFUMA 1

پنجشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۱۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام به خوانندگان گرامی

 

به بهانه شروع داروی جدید، دوباره می نویسم.

 

داروی جدیدم، TECZIFUMA تکزیفوما از خانواده دی متیل فومارات. این دارو خوارکی هست.

 

آخرین تزریق داروی سینووکس رو دوشنبه انجام دادم و از چهارشنبه یعنی دیشب داروی تکزیفوما رو شروع کردم.

جزئیات دارو رو بزودی مینویسم

 

ایام به کام

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۲۸
ام اسی خوشبخت

TECZIFUMA

تِکزیفوما

نظرات (۱۰)

۲۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۲:۵۸ امیرحسین نخجوانی

بعد از مدتها دیدم شما روشنید خیلی خوشحال شدم 

همت بلند شما باعث شده بارها این وبلاگ رو به کسانی که در مورد ام اس اطلاعات می خوان معرفی کنم

امیدوارم سلامت باشید و مثل همیشه قوی 

پاسخ:
خیلی ممنونم و خوشحالم که هنوز تو لیستتون بودم :)
خوشحال میشم نوشته هام بتونه کمکی بکنه. ممنون که معرفی میکنید.
ممنونم، برای شما هم آرزوی سلامتی دارم :)

سلام :)

پاسخ:
سلام :)
خوب هستید؟

درود.

کامنت میذارم که بدونید خونده و شنیده میشید.

تمام انرژی‌های مثبت دنیا یکجا تقدیم شما ❤️

پاسخ:
ممنونم از کامنت پرانرژی شما :)

سلام خوبین؟

میلادحضرت معصومه (س) وروز دختر برشما مبارک .

پاسخ:
سلام
ممنوم شما خوب هستید؟
ممنونم خدمت شما هم تبریک عرض میکنم.

سلام گل دختر

خوب باشی همیشه

این تعهدت منو کشته

کنجکاو شدم بدونم چرا دارو را عوض کردی؟ 

پاسخ:
سلام
ممنونم، سلامت باشید.
شما لطف دارید :)) شاید نوشته هام کمکی به عزیزان بکنه :)
تو یه پست مفصل مینویسم اما علت اصلیش این بود که من بخاطر وزن کم نمیتونستم تزریق ها رو چرخشی بکنم و محل تزریق ها هم سفت شده بودن و ممکن بود دارو به درستی جذب نشه و تاثیر دارو کم بشه. و اینکه تزریق واقعا سخت و خسته کننده است. 

بله واقعا سخت و خسته کننده است 

در مورد سفت شدن هم مثل انسولین بود توضیحت، اونها هم باید چرخشی کنن و اگر نکنن و تو همون موضع سفت شده بزنن که دردش کمتر باشه امکان جذب ناکامل دارو رو داره که خیلی خطرناکه 

 

دمت گرم :*

پاسخ:
فرق این آمپول با انسولین اینه که تزریق عمیقه و نمیشه هر جایی تزریق کرد، خصوصا اگه کسی خیلی لاغر باشه، عملا جز باسن نمیشه جایی تزریق کرد چون میخوره به استخون. برای همینم چرخشی تزریق کردن به سادگی انسولین نیست.
انسولین رو نمیدونم اما آمپول من رو هر بار جای سفت شده میزدن، دردش چندین برابر بود. فقط دردش وقتی کم بود که جای جدید زده بشه. شاید بخاطر همین تزریق عمیق بودن متفاوته چون عمق بیشتری میرفت تو بدن و 15 ثانیه هم باید همونجا نگه میداشتی که مسیر برگشت رو نسوزونه.
جاهایی که سفت شدن الانم گاهی درد میکنن، احتمالا برم طب سوزنی. یه دستگاه التراسونیک هست که فیزیوتراپ بهم معرفی کرد و گفت برای فیبرزها موثره، شاید برم پیشش. نمیدونم به مرور زمان خودش درست میشه یا نه باید از دکترم بپرسم.
قربان شما :*

اوففف دلم ریش شد هیچی از ایناش نمی دونستم 

پاسخ:
ببخشید اگه ناراحتت کردم با توصیفاتم. بالاخره هر درمانی، عوارض خودش رو داره.

نه ممنون که گفتی

من بخاطر کارم بهتره که بدونم 

پاسخ:
خواهش میکنم :)

چقدر خوشحال شدم دیدم آپدیت کردی

چقدر دلم تنگ شده واسه اون روزهایی که بیشترین وقتم رو با شماها و خوندن مطالب شماها میگذروندم

پاسخ:
ممنونم :)
واقعا چه روزهایی بود، پست روی پست مینوشتیم و میخوندیم :)

سلام عزیزمممم ^_^

خوشحال شدم چراغتو روشن دیدم:)

پاسخ:
سلام عزیزم :)
منم همینطور، دیدم پست گذاشتی خوشحال شدم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">