زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 194

دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- هزینه MRI سر با/بدون تزریق ماده حاجب: 185 هزار تومان

  هزینه MRI گردن با/بدون تزریق ماده حاجب: 185 هزار تومان

  هزینه کلی: 560 هزار تومان

  سهم بیمار: 370 هزار تومان + 8 هزار تومان هزینه لباس و CD

  سهم بیمه تامین اجتماعی: 182 هزار تومان


- هزینه آنژیوکت و ماده حاجب با بیمه تامین اجتماعی: 36 هزار تومان


- ساعت ورود به دستگاه MRI : هشت صبح

 ساعت خروج از دستگاه MRI : نه صبح


- مسئول عکسبرداری همان ابتدا در حال نصب آنژیوکت می گوید، همه از آنژیوکت میترسند، پس نگران نباش، حتی آقایان می ترسند! کمی تلاش میکند و میگوید پیچ آنژیوکت خراب است، به سمت قفسه ها می رود تا چیزی بیاورد و میگوید، هند که پول ندارند، نفت را میدهیم این آنژیوکت های خراب را تحویل می گیریم، محصولات سوئیس عالی است اما دیگر وارد نمی شود. ادامه می دهد البته ماده حاجبی که خریده ای آلمانی است و بدون عوارض که البته بعد از این همین را هم نمی توانیم وارد کنیم. سری به تاسف تکان می دهم و تا آخر منتظر مرحله ترسناک هستم که می گوید تمام شد.


بسم الله الرحمن الرحیم می گوید و دستگاه را روشن می کند.


صدای ناهنجار دستگاه آغاز می شود. تنها چیزی که میبینم سفیدی است و لاغیر. به هر آنچه می توانستم فکر کردم، مرور خاطرات، نوشتن مطلب جدید در وبلاگ، کارهای شرکت، قرار با دوستان، عالم شهود، عرفان، خدا و ... . گاهی چشم هایم را می بستم و گاهی باز می کردم.

پس از مدتی نامعین، مسئول عکسبرداری برمیگردد و ماده حاجب را تزریق می کند و می رود.


باز هم فکر و فکر و فکر و صداهای ناهنجار.


دستگاه که خاموش می شود، وارد اتاق می شود و با خوشرویی آنژیوکت را باز می کند و عذرخواهی میکند از خونی که روی دستم ریخته و می گوید باور کنید بخاطر همان آنژیوکت خراب است و تقصیر من نیست. چسب تزریق را می زند و می گوید چسب را فشار بده و خداحافظ. در حال فشار دادن چسب بطرف رختکن می روم. بیرون اتاق نفر بعدی منتظر است، انگار استرس دارد، با دیدن من و خون روی دستم رنگ از رخش میپرد. خنده ام میگیرد، کاش می توانستم توضیح دهم لزوما قرار نیست او هم تزریق داشته باشد اما نمیتوانم.

داخل رختکن ساعت را نگاه میکنم، دقیقا یک ساعت داخل دستگاه بوده ام، به صبر خودم آفرین می گویم، فکر نمی کردم انقدر دوام بیاورم.


آینه را نگاه می کنم، با آن لباس های آبی یکبار مصرف که حداقل سه برابر اندازه من است، آنقدر مسخره به نظر میرسم که فقط میخندم و فوری لباس عوض میکنم و آنها را شوت میکنم داخل سطل زباله.

کارمند پذیرش عکس ها را می دهد دستم و می گوید گزارش 10 روز بعد آماده می شود. عکس ها را پس می دهم و می گویم با گزارش تحویل می گیرم.


- هوای دم صبح آنقدر لطیف است که دوست دارم این مسیر بهشتی هرگز تمام نشود.


در مسیر CinnoVex



تا سینووکس صد و نود و پنجم، ایام به کام

نظرات (۱۰)

چه گل قشنگی .
چه عکس قشنگی .

چقدر گرون .
پاسخ:
ممنون از نگاه زیباتون :)

بله هزینه های پزشکی بالاست.
نباید هزینه های درمان انقدر بالا باشه، نمی دونم چرا انقدر بیمه های درمانی اونور خوبن و اینجا تقریبا چیزی رو تقبل نمیکنن!
یک ساعت اون همه سر و صدا رو تحمل کردین؟ بدون هیچ حرکتی؟ تحسینتون میکنم :-)
پاسخ:
بله نباید باشه اما هست و هر روز هم بیشتر میشه.
بله چاره ای نبود. ممنون از لطفتون :)
دستگاه ام‌آر‌آی معمولا منو یاد سنگکی می‌ندازه. احساس می‌کنم آدما توش پخته‌تر می‌شن. یه جور مراقبه اجباری...
پاسخ:
اینم دیدگاه جالبی بود :)
غیر فعالند ان شاءالله
پلاک های خر رو میگم 
پاسخ:
ممنون ان شالله. سلامت باشید.
پلاک خر! :)
همه جا همین میزان زمان نیازه واسه MRI؟
خداییش صبرتون برای من یکی در طول این مدت که خواننده اینجام ثابت شده اس ...


پاسخ:
خیر همیشه انقدر زمان بر نیست. آزمایش من شامل عکسبرداری از سر و گردن با تزریق و بدون تزریق بود، در واقع به اندازه 4 تا MRI وقت برد.
ممنون از لطف شما، سلامت باشید :)
توی هفته ی پیش، توی اتاق انتظار منتظر عزیزی بودم که به همین دلیل نوبت MRIش بود. یادت افتادم که نوبتMRI داری. همون قدر که امیدوار بودم و از خدا میخواستم که حالش رو به بهبود باشه و پلاکت ها رو به خاموشی برای شما هم همون اندازه خواستم:)
واقعا به همه ی تحمل کننده های  MRI بازد مدال صبر و استقامت داد:))
پاسخ:
ممنون از محبتتون، ان شالله همیشه سلامت باشید.
موافقم، یک ساعت بی حرکت موندن کار سختیه.
به امید بهبودی کامل تون تو ایرانه که هم باید پول پرداخت و هم حرص خورد
پاسخ:
ممنون سلامت باشید. بله متاسفانه.
چه گلهای قشنگی :)
ام آر آی با تزریق درد داره؟ حالت تهوعی چیزی ایجاد میکنه ؟ منم قراره برم فعلا دست نگه داشتم 
پاسخ:
تقدیم به شما :)
تزریقش به اندازه تزریق هر آمپول دیگه ای درد داره نه بیشتر. حالت تهوع نداشتم، در کل هیچ عوارضی نداشت. تو پست هم ذکر کردم مسئول عکسبرداری گفت داروی حاجبی که خریدی آلمانی هست و هیچ عوارضی نداره. موقع خرید از مسئول داروخانه بپرسید عوارض داره یا نه.
ان شالله سلامت باشید :)
خدا ان شالله به حق این ماه عزیز همه بیماران را شفا بده
پاسخ:
الهی آمین:) ان شالله شما هم سلامت باشید.

۰۱ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۴۳ مهراد فروتن
سلام 
امیدوارم پایدار باشید و سرحال 

پاسخ:
سلام
ممنون سلامت باشید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">