زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 109

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- پرستار میپرسد مطمئنی این هفته سمت راست بود؟ احساس میکنم هر هفته همین سمت تزریق میکنم.

میگویم بله مطمئنم, همه تزریق ها را با تاریخ و ساعت یادداشت میکنم.

میگوید کار بسیار خوبی میکنی. هفته گذشته یکی از بیماران از من میپرسد این هفته کدام سمت بایدتزریق میکردم؟

میخندم و میگویم چه دل خجسته ای دارد, بین این همه بیمار انتظار دارد شما به یاد داشته باشید هفته گذشته کدام سمت تزریق شده؟ من که یک نفرم به ذهن خودم اعتماد نمیکنم و یادداشت میکنم.

خداحافظی که میکنم به این مزیت بیماری فکر میکنم. نظم.

آدم بی نظمی نبودم اما بیماری نظم بیشتری به زندگیم داد.


ورزش روزانه و منظم یکی از مزایای همین نظم است. گاهی که به دلیل مشغله این نظم دچار اختلال میشود کاملا تفاوت را لمس میکنم. با دردهای روز تزریق طعم بی نظمی را میچشم.

سعی میکنم روز تزریق نه کار سنگینی داشته باشم و نه قراری بیرون از خانه، چون گاهی تزریق با خستگی و احساس کوفتگی همراه است.

اوایل این هماهنگی ها سخت بود اما کم کم تقویم شد یکی از اجزای مهم زندگی ام. تاریخ تمام شدن داروها, تاریخ انجام چکاپ های دوره ای, تاریخ انجام MRI سالانه, تاریخ آزمایش سالانه برای تیروئید، تاریخ خوردن ویتامین D ماهانه و ... .

حالا به جز تاریخ های لازم برای بیماری, باقی تاریخ ها را نیز یادداشت میکنم چون اتفاقات روزانه نیز گاهی دستخوش همین تاریخ ها می شود.


لزوما بیماری به نظم منجر نمی شود, بیمارانی را میشناسم که با وجود تاکیدهای فراوان پزشکان بر مصرف منظم داروها, حتی داروی اصلی خود را منظم استفاده نمی کنند.


به تجربه دریافته ام نظم بیشتر یعنی کیفیت بالاتر برای زندگی. پس برای کیفیت بالاتر همیشه تلاش خواهم کرد. متاسفانه هنوز این نظم را در تغذیه وارد نکرده ام, البته بجز میان وعده های منظم در محل کارم که تاثیر ملموسی در وضعیت جسمی ام داشت.

قانون نظم در زندگی همه صدق میکند, چه بیمار باشید و چه سالم، فقط سلامتی بیشتر، این کیفیت را بالاتر خواهد برد.


- بوی پاییز، گل های پاییزی، خش خش برگ های خشکیده زیر پای عابران در راه است.


در مسیر CinnoVex


تا سینووکس صد و دهم، ایام به کام

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۹
ام اسی خوشبخت

زنده دلی باید

لذت عکاسی

نظرات (۱۳)

:)
کاش میفهمیدم این همه انرژی مثبت شما از کجا نشات میگیره!
پاسخ:
از انرژی های مثبت شما :)
البته دوستان ام اسی دارم که بسیار از من فعال تر و موفق تر هستن.
شما حتی تو نوشته هاتون هم نظم و ترتیب و آداب خاص خودتون رو دارین :) تحسین برانگیزه :)
پاسخ:
بله سعی کردم اینجا هم نظم خودش رو داشته باشه
ممنون دوست عزیز نظر لطف شماست :)
منم از وقتی بدنم درد گرفت و دکتر بهم دستور داد باید هرروز ورزش کنم و هفته ای دوبار استخر برم و... خیلی زندگیم منظم شد..جوری که حالا بدنم شرطی شده و اگه دو رو ورزش نکنم روز سوم کمر دردم شدیدتر میشه..

عیدتون هم مبارک :)
پاسخ:
اولش برای فرار از درده اما بعدش بدن عادت میکنه. بدن من حتی به داروم عادت کرده, با اینکه مسکن نداره, عید یه هفته نزدم پاهام درد میکرد! ان شالله همیشه سلامت باشید:)
ممنون عید شما هم مبارک نگار بانوعزیز :)
عیدتون مبارک
پاسخ:
ممنون. عید شما هم مبارک دوست عزیز :)
سلام عیدتون مبارک. این متن ورزش رو خوندم ناراحت شدم چون من اصلا دو سالی میشه هیچ ورزش نکردم. حتی راه هم نمیرم بیرون شاید روزی 20 قدم. ولی تا دلتون بخواد تو بخش میدوام ها :-D  راستی یه سواله چند هفتس میخوام بپرسم ولی نظرام طولانی میشه نمیپرسم. اونم اینه شما که داروت پیشه پرستاره از کجا میفهمه شما قراره بری و دارو رو میذاره بیرون یخچال؟
پاسخ:
سلام, ممنون عید شمام مبارک :)
خداقوت, اینکه تحرک دارین خوبه اما بهتره ورزش کنید, اگه بخواین تزریق ها تو طولانی مدت اذیتتون نکنه باید ورزش کنید. یکم همت میخواد:)
شما هر سوالی داشتید بپرسید, متن طولانی اذیتم نمیکنه.
بیرون نمیزارن چون زمان دقیق رسیدن منو نمیدونن, معمولا یکم تو دستشون نگه میدارن تا کمی گرم تر بشه. البته من همیشه بین ساعت 8 تا 8:30 میرم اما خب من تنها بیمارشون نیستم, تا همینجا هم لطف میکنن که دارومو نگه میدارن و تزریقمو انجام میدن, چون اصلا وظیفه نگهداری از دارو و تزریق ندارن, ایشون فقط مسئول اموزش به بیماران جدید هستن.
سلام عید شما مبارک. 
پاسخ:
سلام عید شما هم مبارک :)
این همه انرژی تو بهم انگیزه زندگی میده واقعا :*
پاسخ:
خوشحال میشم به گندم بانوی عزیز انگیزه بدم, البته شما دوستان عزیز رو این انرژی تاثیرگذار هستید :)
نظم خوب و پایدار از هوش هیجانی (EQ) بالا سرچشمه میگیره  هوش هیجانی بالا میتونه با کنترل احساسات و متعاقبا رفتارها روی سلامتی تاثیر بزاره 

ایام به کام شما ایضا 🍀
پاسخ:
امیدوارم روزی به نظم پایدار برسم :)
ممنون دوست عزیز :)
واقعا کیف کردم
منم از فردا همین کارو میکنم :) یه تقویم واسه همه برنامه هام
پاسخ:
امیدوارم برای شما هم مفید باشه :)
حس تسلط به زمان حس خوبیه که باید تجربه کرد.
نظم واقعا خوبه
عکساتون خیلی زیبان :)
پاسخ:
بله :)
ناقابل هستن :)
۰۲ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۶ ع.پ (رهگذر)
درود و ارادت

احوال دوست منظم من چگونه است؟
ممنون که کلبه ی من رو با پیتم هاتون روشن میکنید.
از روز اول کارم سعی کردم منظم باشم
و برخلاف دیگرا همکاران در شعب مختلف
همیشه میز کار منظم و تمیزی داشتم
اینطور خودم هم راحت تر کار میکنم.
امید برای سلامتی روز افزون برای شما
ایام به کام
پاییز مبارک
پاسخ:
سلام بر دوست عزیزم :)
خداروشکر خوبم
خواهش میکنم، بنده از لطف شما ممنونم.
پس باید سرکلاس شما بنشینم استاد :)
ممنون، ان شالله همیشه سلامت باشید
ممنون، بر شما هم مبارک و میمون :)
۰۳ مهر ۹۵ ، ۱۱:۳۲ خواننده خاموش
سلام 
روز پاییزی تون بخیر ...
راستش من خیلی وب شما رو نخوندم شاید بخاطر اینکه با خوندنش ناراحت میشم ولی این پست تون خوندم که گفتین ورزش میکنین 
برنامه هاتون منظمه و...
من یکی از دوستان نزدیکم و البته نسبت فامیلیم داریم شاید بخاطر ایشونه که نتوستم پست های دیگه تون بخونم .
چون   بیماری شما رو داره یکمدت می اومد شنا اما بازم ترک کرده و کنج خونه نشسته 
نمیدونم چه جوری این انگیزه ورزشی و نظم براش درست کنم که از توی لاک خودش دربیاد...
البته من به ایشون به هیچ عنوان ترحم نمیکنم ولی متاسفانه خانواده اش و دور وری هاش ترحم بهش میکنن.
یک مدت با من می اومد شنا ولی بازم دوباره بیخیال شنا و ورزش شده :(
صبح ها تا لنگ ظهر میخوابه ...
البته دختر فعالی هست ولی گاهی وقتا موتور فعالیت های ورزشیش خاموش میشه.
ببخشید از شما این سوال میپرسم شاید با پرسیدن این حرفام ممکنه ناراحت بشین که ازتون صمیمانه عذر میخوام اما
دوست دارم بهش انگیزه بدم و حالش رو خوب کنم دارم میپرسم .
خیلی برام عزیزه راستش.
ممنون میشم به عنوان یک شخص موفق منو راهنمایی کنین که دقیقا چکار کنم که ایشون روند زندگی شون بر حسب نظم و ورزش 
و از این بی حوصلگی خارج بشه...
روزتون خوش.
ممنونم.
پاسخ:
سلام دوست عزیز
متشکرم شب و روزهای پاییزی شما هم بخیر :)
عذر میخوام که مطالب وبلاگ ناراحتتون میکنه، کار بسیار خوبی میکنید نمیخونید، فکر میکنم آگاهی کافی درباره بیماری هم داشته باشید:)
من از هیچ سوالی درباره بیماری ناراحت نمیشم و خوشحالم میشم بتونم کمکی بکنم :)
متاسفانه من ایشون رو نمیشناسم و روحییاتشون رو نمیدونم، دادن انگیزه کاملا به روحیه اون فرد بستگی داره. البته بزرگترین انگیزه سلامتیه
شاید بد نباشه به ایشون یادآوری کنید که ورزش براشون چقدر ضروریه.
 نمیدونم ایشون چه دارویی مصرف میکنن اما اگر داروشون تزریقی باشه و ورزش نکنند محل تزریق هاشون هر بار دردناک تر میشه، تا حدی که نشستن هم براشون سخت میشه.
بزرگترین انگیزه من سلامتی و خانواده ام هستن، هر نوع ناتوانی باعث ایجاد دردسرهای بزرگ برای خودم و اطرافیانم میشه. 
البته رسیدن به اهدافمم بهم انگیزه میده چون منم مثل هر انسانی برای خودم اهدافی دارم که دوست دارم بهشون برسم.
اگر سوالی بود در خدمتم :)

ممنون دوست عزیز، شب شما هم خوش :)
۰۴ مهر ۹۵ ، ۰۶:۳۰ یـک مـعــلـم . .
چه پُست خوبی :)
سرشارازحس های خوب،نظم‌،ورزش و انرژی مثبت!
.
+چه عکس قشنگی!
+پاییز . .
پاییزعاشق . .

++دراین فصل،بهترین ها رو براتون آرزو می کنم ^ـ^
پاسخ:
ممنون از لطف شما، خوشحالم حس خوبی به شما منتقل کرد :)
قابل شما دوستان عزیز رو نداره :)
پاییز فصل بینظیر رنگ ها :)
ممنون، بنده هم برای شما آرزوی سلامتی و شادکامی دارم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">