زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 106

دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۳۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


گاهی هم باید خودت را بنشانی روبروی خودت، چشمانت را ریز کنی، یک چین هم بندازی روی بینی ات و شروع کنی به شماتت خودت که چرا دنیا را انقدر به خودت سخت گرفته ای. مگر قرار است بار تمام دنیا را تنهایی به دوش بکشی. مگر دو روز دنیا چقدر ارزش دارد که دائما نگران باشی. مگر نمیدانی خداوند خود عهده دار مسئولیت آفریدگان خود است، اگر توانستی دستی را بگیری بگیر و اگر نه دست به دعا بردار برای گشایش کار بندگان.


حتی گاهی باید زل بزنی توی چشمان خودت و از خودت تشکر کنی برای صبوری هایت، برای به دوش کشیدن بار زندگی، برای تمام لحظاتی که می توانستی ناله و شکایت کنی اما یک لبخند نشاندی روی لب هایت و بندگان خدا را دلشاد کردی.

حرف های خودت با خودت که تمام شد، می توانی دستی به مهربانی به سوی خودت دراز کنی و از خودت تشکر کنی که به حرف هایت گوش کرد.


حالا می توانی یک لبخند بزنی به دنیا و بگویی با انرژی مضاعف ادامه خواهم داد.


تا سینووکس صد و هفتم، ایام به کام

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۸
ام اسی خوشبخت

داستان دنیا

نظرات (۱۳)

پاراگراف اول شامل حال منه..انقدر دنیا رو بخودم سخت گرفتم که حالا با درهای جسمم تاوان میدم :(

پاسخ:
هیچوقت چنین دیدی به بیماری نداشته باشین، چون به نظرم اصلا درست نیست.
خیلی از آدم ها بیشتر از ما دنیا رو به خودشون سخت گرفتن اما از نظر جسمی کاملا سالمن و بالعکس.
چه پست پر از انرژی مثبتی 
:)))
پاسخ:
خداروشکر شما انرژی مثبت دریافت کردید از این پست :)
چه مهربون :) این همه با همه مهربونی م ، ی بار هم با خودمون مهربون باشیم :)
پاسخ:
بله برای کمک به دیگران هم که شده اول باید با خودمون مهربون باشیم :)
چه دیدگاه زیبایی.
پاسخ:
ممنونم, لطف دارید:)
من اگه مهربون بودن با خودم رو یاد بگیرم ! زندگیم از این رو به اون رو میشه!

+ممنونم بابت این لبخندی که با متنت نشوندی رو لبهام :)
پاسخ:
فکر میکنم مهربان بودن با خودمون یک مهارته که با تمرین میتونیم به دست بیاریم, پس شما هم تلاش کنید :)
خواهش میکنم, بسیار خوشحالم که لبخندی بر لب شما نشست :)
همین فرمون ادامه بده:دی
پاسخ:
به روی چشم:)
کلی خندیدم, ممنون :)
۰۸ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۰۷ یـک مـعــلـم . .
باسلام وعرض ادب،
.
یه جایی خوندم:

ﺑﮕﻮ:
‏« ﻣﻦ ﺧـﻮﺩﻡ ﺭﺍ ﺩﻭﺳـﺖ ﺩﺍﺭﻡ‏»،
.
.
 ﺗﺎ ﻣﻌﺠـﺰﻩﻫﺎ ﺁﻏـﺎﺯ ﺷﻮﻧـﺪ .  .
.
درقرآن هم خدای متعال فرموده:
قـــوا "اَنفسکُم" و اَهلیکُم . .
. .
اول خودتون بعدخانواده تون رو دریابید!
.
لطیف و زیبا فرمودین ^ـ^
درپناه خدای مهربون باشید . .
پاسخ:
فرمایشات شما لطیف تر بود :)
ان شالله عامل به قران باشیم.
 ممنون, خدا حافظ همیشگیتون باشه ان شالله :)
سلام خدمت شما و یه تشکر خاص و مخصوص ازتون بابت وبلاگ خوبتون . حرف هایی که مطرح میفرمایین کاملا درست و به قوله معروف حرف حقه. پیشنهاد میکنم در شبکه های مجازی مثل تلگرام یا اینستاگرام هم مطلب بذارین چون واقعا استعداد دارین در این زمینه. داشتم نظرات رو میخوندم یک نفر گفته بود بیمار شدن بخاطر سخت گرفتن زندگی. من با شما موافقم سخت گرفتن یا نگرفتن زندگی ربط زیادی به بیمار شدن نداره .البته شاید منظورشون این بوده چون زندگی رو سخت گرفتن استرسشون بالا رفته و افزایش استرس هم یک ریسک فاکتور برای ام اس هست. 
پاسخ:
سلام, خواهش میکنم, خوشحالم مطالب مفید بوده.
ممنون شما لطف دارین, انقدرها هم تعریفی نیست.
نگار خانم خداروشکر ام اس ندارن, منظورشون بیماری دیگه ای بود. نمیدونم استرس رو بیماریشون تاثیری داره یا نه.
 ان شالله سلامتی همه انسان ها :)
۰۸ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۲۴ مهراد فروتن
این متن دقیقا دقیقا برای من در حال حاضر نوشته شده بود 
ممنون 
:)
پاسخ:
ان شالله مفید هم بوده باشه, خواهش میکنم :)
کاش واقعنی میشد بشینی و با خودت حرف بزنی!!! :)
پاسخ:
ارزوی محال نیست, بشینید با خودتون صحبت کنید.
این پست یه اتفاق واقعی بود نه یه متن ادبی :)

:) والا

حقیقت رو نوشتید ، که به نظرم خیلیا له خوندنش نیاز دارن!

یکیش خودم.

پاسخ:
پس شما هم با خودتون صحبت کنید, ارامش بیشتری خواهید داشت:)
ان شالله . :) 
پاسخ:
ان شالله بانوی مهربان :)
دست و جیییغ و هوورا بریییم برا ادامه زندگییی
پاسخ:
موافقم :)
زندگی با همین دست و جیغ و هورا معنی پیدا میکنه:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">