زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 95

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

- روزهای روزه داری به خوبی سپری میشود حتی امرزو که تزریق داشتم و از اکثر دوشنبه ها احوالی خوش تر داشتم، نه از سردرد و کمردرد خبری بود و نه حتی از تب و لرز کلافه کننده دوشنبه ها. شکر الله ... شکرالله ... .


- گاهی شکرهای ما برای تشکر نیست، بوی ترس میدهد، ترس از دست دادن نعمت. در پندار کودکانه خود خداوند بخشنده را آنقدر بخیل مییابیم که می ترسیم اگر تشکر نکنیم نعمت هایش را پس بگیرد. فراموش میکنیم خداوند نعمت هایش را حتی از کافران دریغ نمی دارد. فراموش میکنیم هر نعمتی بار مسئولیت ما را سنگین تر میکند.

بارها میگوییم برگی از درخت نمی افتد مگر به اذن خداوند اما به دنبال حکمت داشتن نعمت ها و از دست دادنشان نیستیم.

یکی از این نعمت ها سلامتی است، که اکثر افراد با وسواس خاصی شکرش را می گویند و با هزاران زبانم لال و خدایی نکرده ترس از دست دادنش را دارند. اما باید دانست در هر بیماری نیز حکمتی هست و از ابتدای بیماری در هر درد و تبی به دنبال این حکمت بودم.


- روزها چشم دوخته بودم به آسمان غبارآلود و التماس وار نجوا میکردم ... بیا باران ... .

دیشب که شروع به باریدن کرد، احساسی همانند یک مستجاب الدعوه داشتم. الحمدلله.


تا سینووکس نود و ششم، ایام به کام

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۴
ام اسی خوشبخت

روزه و بیماری ام اس

نظرات (۱۵)

انشاء الله که همیشه سالم و سلامت باشید ...
پاسخ:
متشکرم سلامت باشید، ان شالله شما هم سلامت باشید :)
۲۵ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۱۴ محسن رحمانی
خداروشکر به خاطر نعمتهاش.
خداروشکر که امروز براتون خوب بوده.
طاعات وعبادات قبول.
پاسخ:
ممنون دوست عزیز :)
متشکرم طاعات و عبادات شما هم قبول
خداروشکر :)))

خدا خیلی بزرگتر از حدیه که ما ها فکر میکنیم...
پاسخ:
بله بسیار بزرگتر :)
سلام و درود خداوند بر میس/مستر مستجاب الدعوه :دی
پاسخ:
سلام دوست عزیز
میس البته بدون مستجاب الدعوه :)
چقدر قشنگ نوشتین درباره شکر
الان که فکر میکنم دقیقا درست گفتین و متاسفانه بیشتر شکرگذاریهام ناشی از ترس بوده
پاسخ:
متشکرم لطف دارید
هممون گاهی همین حس رو داریم، ان شالله بخشندگی خداوند رو باور کنیم :)
سلاااام
چقدر این پست عااااااالی بود
خیــــــــــــلی ممنون :)
پاسخ:
سلام
متشکرم شما لطف دارید
خواهش میکنم :)
التماس دعا آبجی! :)
ولی من از روز اول ماه رمضون حالم بده :(  نه اونقدر بد که روزه نگیرم ولی داره اذیتم میکنه! ولی خب خدا رو شکر :)
پاسخ:
محتاجیم به دعا گندم بانو :)
درک میکنم، چند سال پیش منم همچین حالی داشتم، اما کم کم از بین رفت، ان شالله زودتر حال شما هم بهتر میشه :)
الهی شکرت :)
پاسخ:
شکر :)
۲۵ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۵۹ مهراد فروتن
خدا رو شکر، 
قبول باشه 
التماس دعا 
پاسخ:
ممنونم سلامت باشید
محتاجیم به دعا :)
با حرفاتون موافقم...ولی خوب باید دیدمون به شکر رو عوض کنیم و برای همه چی شکر کنیم. برای همه چی باید یاد بگیریم شکر کنیم بقول حاج آقا قرائتی باید از فنر چشمشان که باعث میشه پلک بزنیم خداروشکر کنیم. باید خدارا بخاطر تفاوت شب و روز بخاطر دریای بزرگ، و خیلی چیزای بزرگ و کوچیک دیگه شکر کنیم
پاسخ:
بله درست میفرمایید، تعداد این نعمت ها قابل شمارش نیست، خداروشکر :)
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۴ ✿شمیم زندگی✿
منم به اسمون نیگاه میکنم ومیگم ببار....
پاسخ:
ان شالله میباره :)
سلام نماز روزه هاتون قبول حق، انشالا به حق این ماه عزیز همه بیماران شفا پیدا کنن، من هرروز یه بار کلمه" درمان ام اس" رو سرچ میکنم. شاید بگین ازین خبرای درمان ام اس زیاد نوشتن قبلا، ولی من میگم یه تحقیقی که صورت میگیره تا داروش به بازار بیاد حداقل 10 یا15 و یا بیشتر سال طول میکشه. نمونه اش همین تحقیق که سال2000 تو کانادا انجام شد و نتایجش همین امسال مشخص شد و امید به درمان قطعی رو بیشتر کرد. حتی یکی از افراد از روی ویلچر بلند شده و الان داره اسکی هم میکنه! کشور ماهم در زمینه سلول های بنیادی جزء پیشرفته ترین کشورهاست. این تحقیق اگه کمی ایمن تر بشه میتونه 2/5 میلیون نفر از مردم جهان رو از شر ام اس نجات بده. مثل فلج اطفال که الان دیگه تو ایران مبتلایان جدیدش چندین ساله صفر شده. 
پاسخ:
سلام متشکرم از شما هم قبول باشه، آمین :)
بله درست میفرمایید، ان شالله زودتر درمان تمام بیماری ها کشف بشه
سلام 
امممم با این پست لبخند اومد رو لبم ..... خدا رو شکر که خوبید :))

ایام به کام شما ایضن🍀🍀
پاسخ:
سلام
ممنون دوست عزیز، ممنون از محبتتون و دل دریاییتون
برای اون خبر هم ممنون، خیلی خوشحالم کردید :)
متشکرم سلامت باشید :)
ممنون ک برام دعا کردین...   :)
نمیدونم چی بگم
پاسخ:
خواهش میکنم، نفرمایید وظیفه بود :)

سلام.. احوال شوما؟ خوبید؟! حالتون خوبه؟

فقط اومدم حالتونو بپرسم..

پاسخ:
سلام، متشکرم خوبم خداروشکر، شما خوب هستید؟
شما لطف دارید به بنده :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">