زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 91

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۲۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

- خانه پر از بوی بهشت شده است. گل های چادر نماز، گل های سجاده، گل های قالی، انگار میان دشتی از گل های بهاری نشسته است.

دست هایش را رو به آسمان گرفته و دعا می کند. برای همه دعا می کند. برای پدر و مادرش، برای ما بچه ها، برای اسیران خاک، برای با وارث و بد وارث، برای اسیران و مظلومان عالم و ... . برای همه از خدا خیر می خواهد، فرزند صالح برای پدر و مادرها، خانه برای مستاجرها، سر و سامان برای جوان ها و ... . یکی یکی برای همه دعا میکند. گوش میسپارم به دعاهای خالصانه اش که هیچ یک برای خودش نیست.

روزگارانی سخت را پشت سر گذاشته اما به یاد ندارم نامی از خودش در دعاها برده باشد.

روزگارانی سخت را صبوری کرده است اما همیشه برای باز شدن گره دیگران دعا کرده است.

شاید برای همین است که مادرها همیشه بوی بهشت می دهند.


- از عوارض CinnoVex، رویتان گل و گلاب، ادرار آور بودن است. بسته به شرایط می تواند شدت و ضعف داشته باشد. اوایل بیماری بود و هنوز با این عارضه و موارد اثرگذار با آن آشنا نبودم. با توجه به گرمای هوا، بعد از تزریق یک آبمیوه پاکتی خوردم. خوردن آبمیوه همان و ... . در این شرایط فقط یک جلسه کاری طولانی کم است. در این شرایط ابتدا کمی احساس فشار میکنید، پس از مدتی دیگر نه صداها را می شنوید و نه چیزی میبینید و در آخر احساس می کنید دیگر نیازی به اجابت مزاج ندارید. پس از گذر از این مراحل سخت، احساس ندامت و پشیمانی میکنید.

نمی دانم تاثیر آبمیوه پاکتی بود یا آبمیوه طبیعی هم همین تاثیر را دارد، هنوز امتحان نکرده ام.


تا سینووکس نود و دوم، ایام به کام

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۷
ام اسی خوشبخت

عوارض سینووکس

نظرات (۱۱)

آبمیوه مخصوصا پاکتی علاوه بر آب مقدار زیادی هم قند داره که خودش مزید بر علت میشه
تشنگیتون رو با آب رفع کنید
این روزا هوا هی گرم تر میشه و نمیشه هیچی نخورد
پاسخ:
خداروشکر عادت به آب خوردن دارم، اون یک بار هم دلیل دیگه ای برای خرید آبمیوه پاکتی داشتم والا اهل خوردن آبمیوه و نوشابه صنعتی نیستم.
ممنون دوست عزیز :)

این پست یه جوره خاصی بود

حسش زیادتر از همیشه بود انگار

و حس منو بیشتر از همیشه درگیر کرد‎...

پاسخ:
امیدوارم حس خوبی بهتون منتقل کرده باشه :)
سلام 
خدا مادرتون رو حفظ کنه :) همچنین تمام مادرها رو که مدار آفرینش در دست هاشونه :)
از خوردن آبمیوه امتناع نکنین زمان خوردنش رو تغییر بدین یا با یک ماده غذایی که مزاج گرم داره همراهش کنید 
خودتون که میدونید که رژیم غذایی مناسب چقدر مهمه :)

🍀🍀🍀




پاسخ:
سلام
ممنون دوست عزیز، خداوند مهربان مادر عزیز شما رو هم حفظ کنه :)
منظور من فقط چند ساعت بعد از تزریق بود، والا یکی از علایق من خوردن انواع میوه است :)
ممنون که بفکر سلامتی من هستید :)
مادر ها عجیب بی نظیرن. صد بار خواستم عظمت مقام مادر رو توصیف کنم، نتونستم 

پاسخ:
کاملا با شما موافقم :)
توصیف مقام مادر ممکن نیست، این نوشته فقط توصیفی بود از چند لحظه مهربانیشون :)
مامان ها زندگی رو بهشت میکنن :)

+ابمیوه های پاکتی کلا خوب نیستن.راستش من هروقت ابمیوه پاکتی میخورم به نیم ساعت نرسیده گلاب به روت باید برم دستشویی..
پاسخ:
موافقم :)
منم نمیخورم، اون یک بار استثنا بود که البته اشتباه هم بود
به قول یکی از بچه ها اب سیب بخورین(((:
پاسخ:
پزشک طب سنتی هم بهم همین توصیه رو کرد، البته از نوع طبیعیش :)
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۵۴ کلنگ همساده پسر
نمی دانستم. امیدوارم روزی درمان کامل آن پیدا شود و شما بهبود کامل یابید.
پاسخ:
کدوم قسمت رو نمیدونستید؟
ان شالله، ممنون دوست عزیز، سلامت باشید :)
سلام و صبح بخیر
مادرها فرشته اند
قالَ وحـــــــــــــــید:
بهترین نوشیدنی سرد ،آب است و بهترین نوشیدنی گرم هم دم نوش کاکوتیست و لاغیر آن هم در لیوان دسته دار :)))

روزتون پر از یاد خدا و لبتون همیشه اینجوری :)
پاسخ:
سلام و عصر بخیر
موافقم :)
شما بسیار درست می فرمایید، منم همیشه آب و دم نوش میخورم، اون بار استثنا بود و البته یه تجربه مفید برای من

دعای بسیار خوبی کردید، ممنون، ان شالله زندگی شما هم خدایی و پرنشاط :)
سلام. یکشنبه شب فکر میکردم دوشنبه س! هی میومدم میدیدم آپدیت نشده!!! آخرش گوشیمو نگاه کردم دیدم نوشته یک شنبه!! در مورد این اب میوه هم بگم من 5 شنبه ها که تو بیمارستان تزریق میکنم آخر شیفت و میرم خونه میبینم مامانه گلم برام اب پرتقال طبیعی گرفته:-) چند رو پیش یکی از هم دانشگاهیامو دیدم که اونم ام اس گرفته بود چند سال بود واکتووکس تزریق میکرد. حالش خوب بود و مشکلی نداشت.
پاسخ:
سلام
گاهی این تداخلات پیش میاد، ممنون از همراهیتون :)
بسیار عالی، خدا مادر عزیزتون رو براتون حفظ کنه. پس آبمیوه طبیعی چنین تاثیری نداره.
خداروشکر افرادی رو دیدید که با وجود این بیماری مشکلی ندارن :)
چرا احساس ندامت؟!!

ایشالا که خدا سایه مآمانتو همیشه بالا سرت نگه داره

پاسخ:
ندامت بخاطر خوردن آبمیوه پاکتی و بعدش دستشویی نرفتن.
ممنون گندم بانوی عزیز، خداوند مهربان مادر عزیز شما رو هم براتون حفظ کنه :)

این روزا درحال دست و پنجه نرم کردن با بیماریتون هستین؟
پاسخ:
بله خب بیمار همیشه در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماریه
البته بیماری من تحت کنترله و خداروشکر حالم خوبه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">