زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 81

دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۱۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


دوشنبه هفته گذشته


امروز

شاید این دو تصویر برای شما یادآور یک روز ابری باشد، اما اولین تصویر نفس کشیدن را سخت می کند و دومین تصویر نویدبخش بهاری نو است. اولین تصویر، ریزگردهایی است که با گرم تر شدن هوا مجددا به کشور باز می گردند و در سالهای اخیر سلامتی هموطنان عزیز را به خطر انداخته اند. مسئولین ادعا می کنند به دنبال روشی برای متوقف کردن این مشکل جدی هستند، البته با توجه به برخی اخبار موثق این ادعا فقط به اختصاص بودجه به برخی بخش ها ختم شده است.

با ورود این پدیده پرخطر تعداد مبتلایان به انواع مشکلات ریه رو به افزایش است. من یکی از افراد مبتلا به حساسیت بدلیل ورود ریزگردها به کشور هستم، مشکلی که پس از مراجعه به چند پزشک فهمیدم هیچ درمانی ندارد مگر قرار نگرفتن در معرض عامل حساسیت زا و این امر نیز ممکن نیست مگر با مهاجرت به دیاری دیگر یا حل این مشکل به دست مسئولین.


تا سینووکس هشتاد و دوم، ایام به کام

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۰
ام اسی خوشبخت

ریزگردها و حواشی آن

نظرات (۱۸)

۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۰۳ محسن رحمانی

بدترین چیزهستند این ریزگردها.

 

پاسخ:
بله بسیار نفس گیر.
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۰۴ محسن رحمانی
ان شاالله دیگه شاهد این ریزگردها نباشیم.
پاسخ:
الهی آمین :)
متاسفانه چندسالی هست گرفتار این ریزگردها هستیم و شهر من در راس این وضع اسفناک 
پاسخ:
بله متاسفانه کم کم داره گسترده تر میشه.
مسئولین؟! مگه داریم؟! :)
پاسخ:
به تعداد زیاد داریم، اما گویا مسئول فقط نام است، مثل شما که نامتان Feber Castel است یا من که ام اسی خوشبخت هستم.
ان شالله فکری به حال این معطل بکنند ، من از نزدیک درگیر این مسئله نبودم ، ولی اخبار رو دنبال کردم و متاسفانه مسئله جدی هست ! 

پاسخ:
ان شالله زودتر فکر بکنند، اوضاع هرسال بدتر میشه 

ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش /بیرون کشید باید ازین ورطه رخت خویش

اگه امکان هجرت باشه بهتره

امید به مسولین بستن مویی بر سر نمیذاره که یخواد همرنگ دندان ها بشه









پاسخ:
شعر بسیار زیبایی است.
بله امیدی به مسئولین نیست اما در حال حاضر امکان مهاجرت ندارم.
۱۱ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۴۲ ماهی سیاه کوچولو
واقعا خیلی بده
من میگم خب برین شهر های شمالی جنگلی که به خاطر طبیعتشون خب خیلی کمتر ریزگرد دارن نسبت به جاهای دیگه
پاسخ:
بله، اگر امکانش بود میرفتم، اما در حال حاضر نمیتونم
ایشالا مشکل ریزگردها حل بشه، من خانواده همسرم ایلام زندگی می کنند و خیلی در عذاب هستند طفلکی ها، آن همه در جنگ آسیب دیدند، حالا هم که...
پاسخ:
آمین:)
بله متاسفانه هرقدر به مرز نزدیک تر، مشکل حادتر
۱۲ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۲۱ لی لی (لیلی نامه)
این هوای نامطلوب آزار دهنده اس...
:(
کاش کسی فکری بکنه..
پاسخ:
بله گاهی نفس کشیدن رو سخت میکنه
ان شالله
متأسفانه مسئولین فقط اسمن و تصویر ندارن ک پیگیری کنن:(
پاسخ:
بله متاسفانه
۱۴ اسفند ۹۴ ، ۰۱:۴۶ פֿـانم گــلآب
سلاااااااااااام 
حالتان چه طورست ؟ خوب هستین ان شالله ؟ :)

حکم نوش دارو بعد از مرگ سهراب را دارد ادعا مسئولین
اما ماهی ست‌ دیگر باید از آب گرفتش حال چه بزرگ باشد چه کوچک چه زنده چه حتی مرده

حواسمان هست که سینووکس هشتاد و دو را ننوشته اید
ایام‌ به کام شما نیز دوبل ایضن 🍀😊
پاسخ:
سلام دوست عزیز:)
خداروشکر خوبم، شما خوب هستید؟
بله متاسفانه، کاش فکری بکنند قبل مرگ ماهی ها

هشتاد و دو؟ متوجه نشدم
متشکرم :)
۱۴ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۲۹ פֿـانم گــلآب
من نیز خوووبم ممنون 😊

طبق عادت معهود ما در حد فاصل هفت روزه بعد از هر نوبت سینووکس منتظر پست های شما بودیم و سینووکس ۸۲ در ۱۰ اسفند تزریق شده اما ..... بگذریم از صمیم قلبم منتظر پستی از شما هستم که عنوانش اینگونه باشد : آخرین سینووکس 🍀🍀🍀
پاسخ:
خداروشکر خوب هستید:)
ممنون از تذکرتون، تاریخ اشتباه ثبت شده بود اصلاح شد.
ممنون دوست عزیز :) بنده هم از صمیم قلب برای شما آرزوی سلامتی دارم :)
واقعا کاش کاری بکنن :( بیشتر بنظر میرسه همه تلاش میکنن  که  هیچ کاری نکنن :(
پاسخ:
ان شالله. بله متاسفانه.
۱۵ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۰۹ کلنگ همساده پسر
امیدوارم همیشه سلامت باشید. ریزگردها امان از همه بریده مگر چند تا استان خاص. هوای کلان شهرها هم که افتضاح است. انگار تنها چاره ترک سرزمین مادریست!
پاسخ:
ممنون دوست عزیز، بنده هم برای شما آرزوی سلامتی دارم :)
بله اما جمعیت 80 میلیونی یک کشور که نمیتونه مهاجرت کنه. متاسفانه مردم نمیدونن چه خطری تهدیدشون میکنه.

:( 

ایشالا این مشکل به زودی حل بشه 

پاسخ:
ان شالله حل میشه
واقعا خیلی مشکل جدی و بدی هستش و متاسفانه مسئولین بخوبی پبگیری نمیکنن..هرکسی اگه به مدت طولانی در معرض این هوا باشه مشکلات تنفسی پیدا میکنه :|
پاسخ:
بله، متاسفانه تعداد کسانی که دچار مشکلات تنفسی میشن رو به افزایشه.
خب الان حالتون چطوره؟؟
و اینکه تصمیم صبره یا مهاجرت؟
پاسخ:
خداروشکر خوبم. عذر میخوام نگرانتون کردم، حساسیتم شدید نیست البته در صورت تداوم این وضعیت نمیدونم چه اتفاقی میفته.
در حال حاضر امکان مهاجرت نیست، صبوری باید.
وضع هوا واقعا افتضاحه ...
کاش فکری بکنن!
پاسخ:
بله، ان شالله فکری بکنن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">