زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 63

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۵۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

هفته گذشته با اطمینان منتظر سردردهای پس از تزریق بودم که البته حاصل بی توجهی بنده به جسم بی زبان است. اما در کمال تعجب حالم آنچنان خوش بود که با رفیقانِ جان مهمان طبیعت بودیم.

نمیدانم نامش را معجزه طبیعت بگذارم یا معجزه ذهن آدمی. مدتها پیش در جایی خوانده بودم که موثرترین مسکن طبیعی گردو است. از آنجائیکه زیاد اهل مصرف مسکن نیستم، هفته گذشته تصمیم گرفتم ریسک سردرد را بپذیرم و بجای مسکن شیمیایی گردو بخورم. بعد از تزریق بصورت مرتب گردو خوردم و نتیجه اش حیرت آور بود. روزی که قرار بود با کلافگی و شاید در رختخواب سپری شود، در جوار رفیقان و دامن طبیعت گذشت.

با توجه به زندگی ماشینی و استرس و نگرانی های ناشی از آن، بعید است کسی سردرد را تجربه نکند، اگر روزی احساس کردید که ممکن است سردرد به سراغتان بیایید، پیشنهاد میکنم این معجزه طبیعت را امتحان کنید.

برای همه عزیزان آرزوی سلامتی دارم.


تا سینووکس شصت و چهارم، ایام به کام


- شقایق وحشی عزیز فرمودن: "آخه پزشک میگرن من گفته بود که خشکبار نباید بخورم!!!"

دوستان عزیز؛ اگر اطلاعات یا تجربه ای در این زمینه دارید لطفا بیان کنید.

نظرات (۱۷)

کــوفـه پر از ادم رو ســیـاهـه
کــوفـه پر از رفــیـق نیمـه راهــه

دسـتـــای عبــاسـو نشـون گـرفتـن
تو کــــربــ♥ــلا غـدیر خـون گــرفــن
پاسخ:
ان شالله ما روسفید باشیم.
واقعا؟
من هر صب گردو میخورم:))
پاسخ:
بله واقعا، برای خودم عجیب بود.
نوش جان، ان شالله سلامت باشید :)
من گردو خیلی دوست دارم اما وقتی زیاد میخورم ، صورتم جوش میزنه :))
باید کم بخورم دیگ...:)
پاسخ:
درسته، اما چند جوش ناقابل برای درد نکشیدن، معامله سودمندیه :)
چه جالب من گردوخیلی دوست دارم و جزء برنامه غذاییم هست. و اتفاقا اهل مسکن نیستم
پس علتش اینه :)
پاسخ:
نوش جان، پس این مطلب خیلی هم بی پایه و اساس نبوده، ان شالله همیشه سلامت باشید
خدا رو شکر :)
پاسخ:
متشکرم، ان شالله همیشه سلامت باشید :)
۰۶ آبان ۹۴ ، ۰۴:۴۳ آریانا م.ف
سلام  
گردو دوست ندارم خو خیلی بدمزست اخه!
یعنی دوست داشتما. بچه که بودم مامانم تا دبیرستان حتی روزی یه عبه پر فندق و گردو و بادوم بهم میداد انقدر خوردم که زده شدم. ولی نوش جان. هیچ چیز بیشتر  و بهتر از این نیست. 
منم یه بیماری دارم که به دلایلی از همه قایمش کردم و داره داغونم میکنه. ولی خوب نمیتونمم بگم. خوشحالم که تو انقدر شجاعی . من که شاید یکی از رایج ترین بیماری های قابل درمان رو دارم ببین دارم با خودم چیکار میکنم.
ایام به کام
منتظر پست های بعدیت هستم دوستم 
پاسخ:
سلام
شاید تا یک ماه پیش من هم طعمش رو دوست نداشتم، اما کم کم شروع کردم و الان خیلی راحت میخورم، شما هم میتونید داخل مواد غذایی دیگه بخورید تا کم کم به طعمش عادت کنید.
از بیماری من هم کسی اطلاع نداره، چون متاسفانه اکثریت جامعه دید درستی نسبت به MS ندارن و تا اسم این بیماری رو میشنون فکر میکنن بزودی فلج خواهم شد! و بعدش هم مرگ! دلیل اصلی من از نوشتن این وبلاگ هم اطلاع رسانی درست درباره بیماریم هست.
نگفتن درباره بیماری رو کاملا درک میکنم اما برای بیماری که خودتون گفتین رایجه و درمان داره چرا باید داغون باشید؟!

متشکرم دوست عزیز، ان شالله نوشته هام مفید باشن :)
۰۶ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۲ شقایق وحشی
آخه پزشک میگرن من گفته بود که خشکبار نباید بخورم!!! 
 خداروشکر که موثر بوده و حالتوون خوب بوده :)  
روزگارتون بر وفق مراد 
پاسخ:
پس این قانون کلی نیست، باید مطلب رو تصحیح کنم، ممنون
متشکرم، من هم آرزوی سلامتی دارم برای شما
سلام . چطورین ؟ ننوشیتین مطلب جدبد !
پاسخ:
سلام، حال من بسیار خوب شکرخدا، شما چطورید؟
روزهای دوشنبه با هر تزریق یک مطلب جدید مینویسم، مثلا CinnoVex 63 یعنی 63اُمین تزریق
ممنون
پیشنهاد جالبی بود
پاسخ:
خواهش میکنم
ان شالله همیشه در صحت و سلامتی نوش جان کنید :)

سلام

چه جالب من واسه فسفرش میخوردم نمیدونستم مسکن هم هست ممنون

پاسخ:
سلام
بله منم باور نداشتم تا خودم امتحان کردم
خواهش میکنم دوست عزیز، ان شالله همیشه سلامت باشید :)
سلام 
آدم هرچی بیشتر به طبیعت نزدیک بشه بهتره 
مقاله ای می خوندم درباره ی صنایع دارویی آلمان که نوشته بود نزدیک به 80% دارو هایی که در آلمان تولید و مصرف می شن گیاهی اند. 
موفق و سالم باشید ان شاء الله 
پاسخ:
سلام
بله کاملا درسته
و متاسفانه ایران بیشترین مصرف داروی شیمایی رو داره
متشکرم، منم براتون آروزی سلامتی و موفقیت دارم
سلام :)
منم میگرن دارم...فکر کنم برای میگرن بد باشه گردو و اینا... 
پاسخ:
سلام
پس در مورد میگرن تاثیر عکس داره، بسیار ممنون دوست عزیز:)
چه خوب
من برم گردو بخورم الان
پاسخ:
بفرمایید
نوش جان، با آرزوی سلامتی برای شما:)
۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۴:۳۲ یک روز بدون گناه
سلام فردا 10 ابان است و روز بدون گناه کمپین 
لطفا اخرین مطلب وبلاگ کمپین به نام گلایه رو بخونید و نظرتونو اعلام کنید
ممنون
پاسخ:
سلام، ممنون برای اطلاع رسانیتون، بروی چشم
سلام ، ان شالله همیشه خوب و سرحال باشید 
پاسخ:
سلام دوست عزیزم، ممنون، ان شالله شما هم جسمی و روحی عالی باشید:)
سلام
بذار الان یکم از سلامی که گفتم بهت سلامتی بفرستم
سلامتی
سلامتی
سلامتی
:))
ناراحت نشو. کلا ادم دیونه ای ام :))
خب حالا بریم سر اصل مطلب
خواستم تشکر کنم که ام اس رو معرفی میکنی. منم نمیدونستم چیه، اما دید بدی هم نداشتم. 
و یه جایی خوندم آلبالو هم که ادم مصرف میکنه البته مداوم، مسکن هایی داره که به مرور از درد های ادم کم میکنه.

پاسخ:
سلام نرگس عزیز، چرا نارحت بشم، شاد بودن اصلا بد نیست، ان شالله همیشه شاد باشید.
خواهش میکنم، وظیفه است. خوبه که دید شما بد نبوده، و خداروشکر که بهتر شده.
آلبالو! جالبه، اینو نمیدونستم، ممنون :)
سلام
من گاه و بی گاه سردرد می گیرم...پس از این به بعد به جای اینکه قرص بخورم گردو میخورم :)
پاسخ:
سلام
ان شالله که مفید باشه، البته اگه سردرد میگرنی هست با احتیاط بخورید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">