زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 58

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

گذر فصل ها آنقدر برایمان رنگ عادت گرفته که تغییرش فقط لباس هایمان را کلفت و نازک می کند. نه تابستان ها زیر سایه درختی می نشینیم و نه در زمستان گلوله برفی درست می کنیم. نه تماشای شکوفه های بهاری هیجان را در وجودمان بیدار می کند و نه خش خش برگ های پاییزی.


برای من اما فصل ها یک تفاوت دیگر هم دارند، گرم و سرد. و اکنون فصل های محبوب من در راهند و گرمای کلافه کننده رو به پایان. گرمایی که برای من و بیشتر ام اسی ها به معنی تشدید علائم است. تمام تابستان دلم میخواست قطعه ای یخ در دستانم بگیرم تا شاید این گزگز کلافه کننده دست از سرم بردارد. روزهای تابستان برای من یعنی خانه نشینی و فرار از آفتاب و گرما، یعنی به سرعت خودم را از محل کار به خانه برسانم تا بازهم خنکای کولر آرامش را به جانم برگرداند.

حالا که خوب فکر میکنم همین گرما و کلافگی هم نعمت است، اگر گرما علائم بیماری ام اس را تشدید نمی کرد شاید با یک حمله شدید پی به وجودش می بردم. اما این گرما و تشدید علائم و کلافگی ناشی از آن باعث شد زودتر به پزشک مراجعه کنم.


اگر گرما باعث بروز علائمی همچون گزگز دست و پا و سرگیجه شد و این علائم با کاهش دمای بدن تخفیف پیدا کرد یا از بین رفت، پیشنهاد میکنم به پزشک مراجعه کنید.


تا سینووکس پنجاه و نهم، ایام به کام

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۰
ام اسی خوشبخت

نظرات (۴)

من شدیا تحت تاثیر فصلها و ماهها هستم. برام هر روز اهمیت داره. طبعم طبیعت گراست. مثل انسان اولیه.
پاسخ:
در نوشته هاتون این نکته هویداست:)
انسان اولیه چرا؟
۰۲ مهر ۹۴ ، ۲۳:۲۰ کلنگ همساده
همچنین مانند شما فصل های مورد علاقه من نیز در راهند خصوصا زمستان
پاسخ:
زمستان و انتظار برای برف ...
۰۳ مهر ۹۴ ، ۱۰:۴۲ بانوی شرقی ...
امیدوارم همیشه سرحال باشین و پر انرژی :)
منم از گرما بدم میاد -_-
پاییز و زمستون بهتره :)))
پاسخ:
ممنون، همچنین شما دوست عزیز:)
کاملا موافقم
به قول قدیمیا عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد 
پاسخ:
بله، در مورد من این عدو بسیار خوب عمل کرد :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">