زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 56

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

چند وقت پیش که در وبلاگی برای اولین بار نظر گذاشتم و دلیل خواننده خاموش بودنم را توضیح دادم، دوستی اعتراض کرد که دلیلم قانع کننده نیست. میخواهم به این دوست عزیز بگویم اینکه آدم ها گریزانند از بیماری چیز جدیدی نیست، هیچکس بیماری را دوست ندارد اما برخی بیماری ها برای آدم ها آزار دهنده تر است. می دانم که با دیدن نام ام اس همه یاد ناتوانی می افتند و ولیچر و مرگی دردناک. و خوب تر میدانم که به محض دیدن نام ام اس صفحه را خواهند بست چون می ترسند. تصور اینکه بیماری بخشی از زندگی شود برای آدم ها ترسناک تر از خود بیماری است.

نمی دانم تلاشم برای آگاه کردن هموطنانم به این روش مفید است یا نه. می دانم همه با دیدن عنوان وبلاگ فکر می کنند من اینجا از دردهایم می نویسم، چون نمی دانند ام اس می تواند بدون درد باشد، می تواند بخشی آرام از زندگی باشد. من بر اثر یک اتفاق ساده متوجه بیماریم شدم و درمان را شروع کردم، خبری از درد نبوده و نیست. من هم مثل تمام آدم ها هر روز بیدار می شوم، ورزش میکنم، صبحانه می خورم و سرکارم حاضر میشوم، کار میکنم و روابط بسیار خوبی با همکارانم دارم. من نیز با دوستانم به گردش و تفریح می روم، روحیه ای به مراتب بهتر از همه دوستان و همسالانم دارم. من هم مهمانی میروم و با بستگان و آشنایان روابط بسیار حسنه ای دارم. هیچکس از بیماریم مطلع نیست.

کاش می توانستم این را به همه ثابت کنم که ام اس نیز انواع دارد و می تواند از دیابت هم بی آزارتر باشد. با پیشرفت علم پزشکی و درمان های جدید اکثر بیماران ام اسی زندگی بسیار عادی دارند زیرا بیماری در همان مراحل اولیه متوقف می شود، در حال حاضر درمان نمی شود اما در همان مرحله باقی می ماند البته به شرط درمان منظم و زندگی سالم که قطعا زندگی سالم نیاز هر انسانی است.

شاید باورش برای اکثر افراد سخت باشد که با ام اس نیز می توان خوشبخت و شاد بود.


تا سینووکس پنجاه و هفتم، ایام به کام

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۶
ام اسی خوشبخت

نظرات (۳)

میخوایی مطالبت بازدید بیشتری داشته باشن
 
پس سایتت رو روی بین بلاگ بساز

http://binblog.ir/

بین بلاگ اولین سیستم وبلاگدهی فارسی تایید
شده توسط موتور جستجوگر گوگله!!

همیشه مطالب صفحه اول گوگل قرار میگیره!!!

امکانات جدید در بین بلاگ برای اولین بار در ایران
مشاهده امکانات جدید http://news.binblog.ir/

سایت نویسی مدرن رو با بین بلاگ تجربه کن!
http://binblog.ir/

این تنوع در آرا همیشه و همه جا هست. زیاد نمی شود وارد این مقوله شد و جواب همه را داد.
شکر خدا که جریان بهبود شما در حال پیشرفت است. کار وزن گیری به کجا رسید؟
راستی فراموش نکنید مصرف چای سبز، فلفل ها به هر شکل، غذاها و چاشنیهای بسیار ترش را برای افزایش وزن باید کم کنید.
پاسخ:
بله درست میفرمایید
ممنونم، شکرخدا خوبم، فعلا این وزن قصد تکان خوردن ندارد!
چای نمیخورم، چاشنی هم بسیار کم، ممنون برای یادآوری:)
خوب تر میدانم که به محض دیدن نام ام اس صفحه را خواهند بست
با این حرفتون مخالفم
من از طریق وبلاگ یکی از دوستان با اینجا آشنا شدم
و دقیقا به خاطر عنوان وبلاگتون که توی پیوندهای ایشون بود کنجکاو شدم و الان دارم مطالب رو از ابتدا میخونم
و اتفاقا خیلی خوشحالم که یک ام اسی خوشبخت سعی داره درباره بیماریش اطلاعات درست به دیگران بده و به نظر من موفق و مفید بوده
حداقل برای من
پاسخ:
خوشحالم که در این مورد اشتباه میکردم و تونستم در حد توان خودم در مورد بیماریم و دیدگاه های غلط اطلاع رسانی کنم :)
ممنون برای دلگرمی و همراهیتون دوست عزیز :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">