زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 178

دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۴۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- هنوز هوا تاریک است که بیدار میشوم، احساس میکنم گلویم مانند کویر خشک است. تدابیر دیشب جواب نداده است. برای صبحانه شیر داغ با عسل و دارچین میخورم و در طول روز دمنوش و آبجوش فراوان. هوا سرد و خشک است. از پنجره ابرهای تیره را میبینم و وعده برف به دلم میدهم اما میدانم برف خیال آمدن ندارد. چند دانه برف پریروز هم یخ شد و چسبید به زمین.

زمستان های کودکیم چقدر دوست داشتنی بود. آدم برفی، غلتیدن روی برف ها، خوردن برف های دست نخورده، درست کردن غار یخی توی باغچه و ذوق زندگی اسکیمویی، بوی سوختگی دستکش های خیس روی بخاری.

همین نیم ساعت پیش دمنوش خورده ام اما گلویم همچنان خشکِ خشک است و حالا دانه های بِه توی آبجوش خیس می خورند.


- غافلگیر میشود، با تعجب می پرسد روز پرستار فرداست؟ چرا بازهم زحمت کشیدی؟ میگویم شرمنده ام نکنید، در مقابل زحمات شما هیچ نیست. یک از هزار هم نیست. لبخندش دلنشین است.

او نه تنها یک پرستار دلسوز، مهربان و حامی بیماران ام اسی که حافظ راز من است. آسودگی خیال خانواده ام را ذر این سالها مدیون او هستم.

تصمیمم برای هدیه خاص امسال عملی نشد اما در اولین فرصت عملی اش میکنم.



- زمستانم آرزوست.


در مسیر CinnoVex


تا سینووکس صد و هفتاد و نهم، ایام به کام

نظرات (۱۴)

۰۲ بهمن ۹۶ ، ۲۳:۰۴ محسن رحمانی
برف چقدر دلم برف میخواد .

چه جالب زمستان بچگیتون .
پاسخ:
ان شالله بباره.

اون سالها عالی بود :)
۰۲ بهمن ۹۶ ، ۲۳:۰۶ محسن رحمانی
متاسفانه شهر ما برف نمیاد اگه هم بیاد که خیلی کم تابیاد پایین آب میشه :(
پاسخ:
شهر ما که قبلا میبارید هم دیگه به ندرت میباره. امیدوارم اوضاع بهتر بشه.
۰۲ بهمن ۹۶ ، ۲۳:۳۵ یا فاطمة الزهراء
پرستار خوب واقعا نعمت بزرگیه موقعی که آدم بیماره خصوصا وقتی میخوای خانواده ات همه چیز رو ندونن
پاسخ:
بله نعمت بزرگیه. خصوصا در این موقیعت واجب است :)
سلام به نویسنده گرامی. :)
آخ گفتین برف. چقدر دلم برای برف تنگ شده. برا برف بازی و برف‌های بیش از چهل پنجاه سانتی‌متر...
.
راستی چی هدیه گرفتین؟ اگر فضولی نیست. :)

پاسخ:
سلام بر خواننده گرامی :)
ان شالله تو شهر شما هم بباره :)
خواهش میکنم این چه صحبتیه. ساعت 8 صبح، اونم تو سرمای زمستون، به نظرتون جایی جز سوپر مارکت و هدیه ای جز شکلات کادویی میشه پیدا کرد؟
سر فرصت اثر هنریم رو تقدیمشون میکنم :)
آخ آخ گفتی بانو 
تصمیم دارم امروز دیگه یه بخور بگیرم شب ها بذارم ، بس که صبح ها که بیدار میشم کویرم !
+دلم برف خواست...
پاسخ:
خیلی تصمیم خوبیه، من هر شب با سرفه بیدار میشم و نیم ساعتی سرفه میکنم و میخوابم.
ان شالله اونجام برف بیاد :)
ما به آسمون التماس میکنیم بارون بیاد... شما برف دارین؟!!!!
وای خیلی حسودیم شد!!!
پاسخ:
ان شالله بارون و برف هم میاد. دوست شیرازیم دقیقا حرف شما رو میزد.
۰۳ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۱۱ آقای دیوار نویس
یادمه بچه بودم، برف که میومد، یه پیاله برف میکردم و شیره میریختم روش و میخوردم :) خیلی حال میداد...
ایام به کام
پاسخ:
من همیشه حسرت میخورم که این طعم رو امتحان نکردم، الانم که دیگه برف ها قابل خوردن نیستن.
شادکام باشید :)
درود بر شما
روزتون خجسته و شاد - خداوند همواره و همه جا نگهبان بالهای آسمانی تان باشد - دلتان گرم - جانتان درست - قلبتان همیشه پر از عشق و مهر - دلارام باشید و توانا ( آمین)
پاسخ:
ممنون از لطف شما و ممنون از دعاهای قشنگتون، سلامت و شادمان و سربلند باشید :)
۰۴ بهمن ۹۶ ، ۰۹:۲۵ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
من پارسال درست و حسابی برف بازی کردم ولی امسال...
پاسخ:
ان شالله امسال هم میاد و برف بازی میکنید :)
پارسال بوشهر برف اومد... امسال کل کشور کم بارون بودن :))
پاسخ:
خداروشکر تو این هفته همه جا برف بارید :)
دمنوش گل بنفشه برای گلودرد معجزه میکنه :) چقدر این پرستار که تعریفش را می کنی را دوست دارم، همین طور به هوا،‌ فقط از روی تعریف هایت :)
پاسخ:
ممنون از پیشنهاد شما :)
واقعا هم دوست داشتنی هستند. خیلی بیشتر از مسئولیت هاشون کار انجام میدن :)
آدم های برفی ام آرزوست...

+چه عکس خوشگلی:)
پاسخ:
ان شالله قسمت میشه :)
ممنون از نگاه زیبای شما :)
امیدوارم الان که این کامنت رو مینویسم حالتون خوبه خوب شده باشه. خداروشکر از بابت برف خوشحالم که برف خوبی اومده و حتما از این بابت دلتون شاده...
پاسخ:
ممنون از لطفتون، سلامت باشید. خداروشکر خوبم.
داخل شهر زیاد نبارید اما گویا اطراف شهر زیاد باریده. ممنون، دلتون شاد :)
آخه میگن آدم برفی برخلاف آدم های غیر برفی هم درونشون سفیده هم برونشون
:)
برای همین آدم های برفی ام آرزوست...
پاسخ:
چه تعبیر جالبی :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">