زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 159

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۳۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- دوستی سوال کرده بودند که آیا تاری دید ممکن است از علائم بیماری ام اس باشد.

یکی از علائم بیماری ام اس تاری دید است اما تنها علت نیست و ممکن است مربوط به بیماری دیگری باشد. در چنین موقعیتی بهترین راه مراجعه به چشم پزشک است. به دلیل بالا بودن هزینه MRI و نوار مغز، معمولا به عنوان اولین قدم توصیه نمی شود اما در صورت عدم تشخیص بیماری های چشمی، بایستی به متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود.

البته گاهی چشم پزشک ها تشخیص های اشتباهی میدهند و روند تشخیص بیماری را طولانی می کنند. این تجربه را بخصوص بیماران قدیمی تجربه کرده اند اما هنوز برخی از چشم پزشک ها ام اس را به خوبی نمی شناسند. اگر تاری دید با علائم دیگری مانند بی حسی در اندام ها یا گزگز دست و پا  و دیگر علائم ام اس همراه بود بهتر است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.


این مطلب تخصصی نیست و صرفا برای پاسخگویی به این دوست عزیز و بر اساس تجربه خودم و بیماران دیگر نوشته ام.


- صبح ها بوی پاییز میدهد.


در مسیر CinnoVex




تا سینووکس صد و شصتم، ایام به کام

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۰
ام اسی خوشبخت

لذت عکاسی

نظرات (۱۲)

آره. بوی پاییز میاد. مخصوصاً توی صبح‌ها... :)
پاسخ:
لذت بخشه :)
۲۰ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۳۳ محسن رحمانی
بله کم کم بوی پاییز احساس میشه .
خصوصا که امسال پاییزمون متفاوتر از هرسال هست پاییز امسالمون بوی امام حسین (ع) میده . 
پاسخ:
بله، درست میفرمایید، ان شالله رهرو ایشون باشیم :)
انشاءالله که همه سلامت باشن...
دقیقا همونطور که شما گفتین بهتره در صورت بروز تاری دید "ناگهانی"، مشکلات عصبی عضلانی ناگهانی ، به متخصص مغز و  اعصاب (نورولوژیست) مراجعه بشه... 
کلی هم میتونه تشخیص های دیگه داشته باشه... اول تشخیص های خطرناک تر باید رد بشه و بعد مواردی مثل MS بررسی میشه... 
+مرسی بابت اطلاع رسانی هاتون ❤❤❤
پاسخ:
الهی آمین :)

ممنون از توضیحات شما خانم دکتر عزیز :)

خواهش میکنم، هدف این وبلاگ همین همفکری هاست :)
سلام
ممنون برای راهنمایی هاتون .

تابستون داره بارشو میبنده و کم کم داره بوی پاییز احساس میشه ...
ان شاءالله روزهای پایانی تابستون به همه دوستان مخصوصاً شما خوش بگذره :)

موفق باشین بلاگر برتر :)
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم، وظیفه بود.
دعای زیبایی بود، الهی آمین :)

ممنون از لطف شما، ممنون از همراهی شما خوانندگان عزیز :)
۲۰ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۱۸ خانم فـــــ
اینجا صبح ها بوی گرما میده :(
چرا تابستون تموم نمیشه:(

پاسخ:
اینجا هم هنوز گرمه، به اندازه مرداد گرمه، فقط صبح یکی دو ساعت خنک میشه.
دقیقا منم هر روز میگم پس کی تموم میشه این گرما.
سلام به نویسنده گرامی.
خوبین؟ فکر کنم این روزا به دلیلی کمی سرتون شلوغه. امیدوارم به خوشی باشه. یا لااقل دلیل ناگواری پشتش نباشه. :)
چقدر از عکستون بوی پاییز میومد. جدی جدی پاییز شدا.
موفق و موید باشین. ایام به کام تون. :))
پاسخ:
سلام بر خواننده گرامی
بله خداروشکر خوبم. خداروشکر دلیل خاصی نداره. این روزها خودمم نمیدونم مشغول چی هستم. ممنون از احوالپرسیتون :)

ممنون، شادکام و سلامت و موفق باشید :)
گاهی بوی پاییز میاد، قدیمترها دلم می گرفت، الان ها نه، فصل زیبایی است :-)
پاسخ:
بله فصل زیبا و رنگارنگی هست :)
چقدر خوندن اینجا و دیدن عکس‌های شما به من حس خوب میده. چقدر خوبین شما،... :)
پاسخ:
خداروشکر، ممنون از نگاه زیباتون.
ممنون خوبی از شماست :)
پاییز رو دوست دارم :)
موفق باشی
پاسخ:
پاییز فصل هزار رنگ :)
ممنون همچنین شما دوست عزیز :)
تاری دید علت زیادی داره ولی ام اس هم میتونه باعث تاری دید بشه البته تاری دیدی که حداقل ۲۴ ساعت طول بکشه 
پاسخ:
بله درست میفرمایید، علائم ایشون هم بیشتر از 24 ساعت بوده.
۰۴ مهر ۹۶ ، ۰۱:۱۹ یـک مـعــلّـم . .
داخل عکس،تصویرمیوه‌ی گُل رُزهستش،درسته؟

پاییز،فصل دوست داشتنییه،
فصلی که با"مهــر"شروع میشه،
تامهربانی،فروتنی و زیبایی رو به همه،هدیه کنه ..

پاییزی،سرشار ازخوشی وخوبی وخُرَّمی،داشته باشید:)
ان شاء الله ..
پاسخ:
بله درسته.

  پاییز فصل زیبایی هاست :)

ممنون همچنین برای شما :)
البته مانند وب سایت شما، اما شما باید حروف را بررسی کنید
در چند پست از شما بسیاری از آنها با آن روبرو هستند
مشکلات املایی و من برای پیدا کردن آن بسیار مزاحم به گفتن
حقیقت، با این وجود من مطمئنا دوباره دوباره می آیم
پاسخ:
بازم ربات.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">