زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 146

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۱۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- سالها قبل، وقتی نوجوان بودم، ماه رمضان برایم تفاوتی اساسی با ماه های دیگر داشت. تمام ماه برای من سعی و تلاش بود. تلاش برای روزه زبان و چشم و گوش. نخوردن در آن سالها راحت ترین کار بود.

معتقد بودم تا روز دهم باید تلاشی عظیم کرده باشم و تاثیر روزه را بر اعمالم به وضوح ببینم، پس تمام توانم را به کار میگرفتم.

سالهای آغازین جوانی نیز ماه رمضان گاهی هشدار بود برای من. اما سالهای اخیر، قصه دنیا، عجیب مرا مشغول خودش کرد. دیگر تفاوت چشم گیری بین ماه ها احساس نمیکنم. رمضان بیشتر نخوردن است و کمتر روزه زبان و گوش و چشم. تاثیر محسوسی بر اعمالم نمیبینم. 

این روزها باز هم در حال تلاشم، تلاش برای توجه به آنچه باید، و کم توجهی یا بی توجهی به آنچه نباید.



- خرداد و گرما و گرما و گرما ... .




تا سینووکس صد و چهل و هفتم، ایام به کام

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۶/۰۳/۲۲
ام اسی خوشبخت

داستان دنیا

لذت عکاسی

نظرات (۱۱)

سلام
دقیقا منم همین احساس و راجع به ماه رمضون دارم
قبلا خیلی بهتر عمل میکردم
سلامت باشین انشالله
پاسخ:
علیک سلام
ان شالله امسال بهتر عمل کنیم :)
ممنون شما هم سلامت و شادکام باشید :)
سلام، یک اقایی بودن هرهفته میومدن سینوکس میزدن ، تا اینکه دیروز دیدم اومد و داره یه پاشو میکشه! انقد استرس گرفتم که نگو
پاسخ:
سلام
خب شرایط هر کسی متفاوته، ارتباطی با نوع دارو نداره. ممکنه شرایط ایشون یهو تغییر کرده باشه.
از چی میترسید؟ نباید انقدر نگران اتفاق هایی باشید که قرار نیست بیفته.
روزه هاتون قبول
و التماس دعا

خرداد و گرما اخ آخ آخ
پاسخ:
ممنون، طاعات و عبادات شما هم قبول باشه.
به روی چشم، شما هم دعامون کنید :)
گرما و کلافگی و ... .
سلام فکّم افتاد!
بابااااا ای ول شما 
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف شما, التماس دعا :)
اخ اخ اخ گرما رو مراقبت کنین
.
نماز روزتون قبول، دعامون کنین 
پاسخ:
چشم سعیمو میکنم :)
ممنون، طاعات شما هم قبول، محتاجیم به دعا.
مسلم کسی را بود روزه داشت،
که درمانده‌ای را دهد نان چاشت،
وگرنه چه حاجت که زحمت بری،
ز خود باز گیری و هم خود خوری!
سعدی
پاسخ:
عالی بود، این شعر منو یاد کاری انداخت که باید انجام بدم، ممنون :)
فک کنم این گرما و زمان طولانی باعث میشه جز نخوردن دیگه نتونیم به چیزی فکر کنیم!!!
پاسخ:
به نظر منم ارتباط مستقیمی داره، خصوصا برای من که گرما بسیار کلافه کننده است.
سلام نماز روزتون قبول
منکه پارسال گرما اذیتم میکرد گزگزم بیشتر میشد ولی امسال کمتر شده وبا گرما تغییری نمیکنه ولی عوضش پاهام تند راه رفتنی یکم اذیت میکنه! 
روزه هم که دیگه نگین 
پاسخ:
سلام، طاعات شما هم قبول :)
خداروشکر، ان شالله این مشکل هم حل میشه. منم تو پیاده روی زیاد مشکل دارم اما دکترم گفت ارتباطی به بیماریت نداره، قراره برم پیش متخصص ارتوپد.
روزه هاتون قبول :)
سلام امیدوارم همیشه انرژی مثبت داشته باشید من خودم از نظر روحی ادم ضعیفی هستم و داروهای افسردگی مصرف می کنم اونم به خاطر وابستگی به خانواده و اینکه نمیتونم خودمو زیاد با شرایط جدید وفق بدم  دوست دارم ارامش داشته باشم و ادم خوب و مفیدی باشم برام دعا کنین با شرایطی که الان باهاش درگیرم بتونم کنار بیام و ضعیف نباشم
پاسخ:
سلام
ممنون از انرژی مثبت شما :)
مهم سعی و تلاش ماست، نتیجه هم مهمه اما تلاش ما مهمتره.
بروی چشم، شما هم دعام کنید :)
برای من هم این اتفاق افتاده ولی کماکان قدر این ماه برام بیشتر از دیگر ماههاست
پاسخ:
بسیار عالی. منم سعی میکنم قدردان باشم :)
رمضان ماه میهمانی خدا برشما مبارک .
طاعات وعبادات قبول .

واقعا هوا خیلی گرم شده .
پاسخ:
ممنون، بر شما هم مبارک :)
ممنون، طاعات و عبادات شما هم قبول.
خیلی گرم و گاهی کلافه کننده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">