زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 145

دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۱۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- کتاب هایی با موضوع موفقیت و برنامه ریزی را بررسی میکنم و به این فکر میکنم که من هدف بزرگی ندارم. برای چه چیزی با این شدت باید تلاش کرد؟ کمی با بی میلی صفحات کتاب را از نظر میگذرانم. به یک باره چیزهایی به یاد می آورم که سالهاست میخوام بهشان برسم اما تلاشی نمیکنم، یا اگر تلاشی میکنم کوتاه مدت است.

یک صفحه خالی باز میکنم و شروع میکنم به نوشتن چیزهایی که میخوام. بعد از چند دقیقه لیستی از کارهایی دارم که باید برایشان تلاش کنم. شاید مشکل همین است که در برخی موارد حتی خواسته های خود را نمیدانم. و یک مشکل همیشگی، یعنی کمال گرایی افراطی، که بخشی نتیجه تربیت خانواده و بخشی تاثیرات جامعه است.

اگر این لیست مکتوب را همیشه داشتم و گاهی نگاهی به آن می انداختم، شاید بخشی از این اهداف محقق شده بود. حتی اگر از قانون طلایی 15 دقیقه هم تبعیت کرده بودم، حالا شاید اوضاع اهدافم کمی بهتر بود. اما متاسفانه Jim Rohn درست میگوید: چیزی که انجام دادنش راحت است، انجام ندادنش هم راحت است.


- "هدایت ابتدا و آغازش از ناحیه خدا است، که نتیجه اش ‍ هدایت شدن است ولى ضلالت ابتدایش از خود بنده است، و خداوند به خاطر سوء اختیار بنده او را با ضلالت بیشترى کیفر داده و بر ضلالتش مى افزاید."

سوره ابراهیم را میخوانم و میرسم به آیه 24 ، "درخت طیبه" و آیه 26 "درخت خبیثه"، دوست دارم بیشتر بدانم، در مورد ثبات قول و قدم. یک راست میروم سراغ جلد دوازدهم کتاب المیزان، سوره ابراهیم، و نکته فوق را میخوانم و دلم هدایت میخواهد.

یکی از کارهایی که در لیست فوق الذکر نوشته بودم، ادامه مطالعه کتاب المیزان علامه طباطبایی است.


- خرداد، ماه گل های زیبا و گاهی خنکای غیرمنتظره و شاید باران.



تا سینووکس صد و چهل و ششم، ایام به کام

نظرات (۱۵)

چه عکس قشنگی...
حداکثر زمانی که کتابای موفقیت رو من تاثیر میذاره دوروزه 😄
پاسخ:
ناقابله :)
دلیلش رو اگه میخوایید بدونید کتاب "اثرمرکب" از "دارن هاردی" رو بخونید، خیلی عالی تشریح کرده :)
هفته آینده سعی میکنم بعضی از نکات کلیدی این کتاب رو بنویسم که واقعا برای خودم کاربردی بوده.
برای من موفقیت یعنی دوست خوبی چون شما که همیشه ازش یاد گرفته‌ام. ایام شما هم به کام :)
پاسخ:
بسیار سپاسگزارم از لطف و محبت شما :)
منم از شما یاد میگیرم همیشه.
ممنون شادکام باشید :)
۱۵ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۶ مریم /دلژین
چه جمله ی فوق العاده ای...

چیزی که انجام دادنش راحت است، انجام ندادنش هم راحت است.

+به امید اون روز که از سینووکس رها بشید :) 
پاسخ:
واقعا نکته ظریفیه.
ممنون سلامت باشید دلژین عزیز :)
درود بر شما 
چیزی که تو وبلاگتون نظرمو جلب کرد زمان بندی نوشته هاتون با تزریق هفتگیتونه
جالب بود تو نوع خودش
مانا باشید
پاسخ:
درود بر شما خواننده گرامی.
سعی کردم با سبک و سیاقی متفاوت بنویسم تا خوانندگان عزیزم خسته نشن.
ممنون سلامت باشید :)
درود دوباره خدمت شما آقا یا بانوی محترم
الان ساعتی میشه که تو وبلاگتون دارم پستاتونو میخونم
واقعا یه سری از تجربه هاتون  تکرار تجربه های منه نسبت به این بیماری و خصوصا دید جامعه
پر از سوالم و حرف
امیدوارم جوابشونو دریافت کنم
تنور دلتون گرم....
پاسخ:
درود مجدد. خانم هستم.
ممنون از همراهیتون. تقریبا همه بیمارها خصوصا بیماران خاص تجربه های مشترکی دارن.
اگر سوالی بود هستم در خدمتتون.
ممنون سلامت باشید :)

صوبتی ندارم

پاسخ:
ممنون از همراهیتون :)
۱۵ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۳۵ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
لیست کردن کارایی که می خواهیم براشون تلاش کنیم، خیلی اتفاق خوب و مفیدیه!! بارها تجربش کردم وبارها زندگیم رو از حالت رکود درآوردم!
پاسخ:
بله به نظرم لازمه، انسان موجود فراموشکاریه.
سلام به نویسنده گرامی
یک اصلی رو چند وقته برا رسیدن به برنامه هام دارم پی میگیرم. اونم اینه که با سوزن چاه بکنم! دقیقا یک لیست از کارهایی که باید انجامشون بدم ساختم. و در طول روز یا هفته یک ساعت خاصی رو بهشون اختصاص میدم. شاید کوچولو کوچولو پیش برم ولی مستمره. :)
به شما هم پیشنهادش میکنم.
گل های رز باغچه ما هم باز شده. طراوت خاصی دارن. :))

ایام به کامتون. و موفق و موید باشید.

(راستی پست تن برچسب خارج از نوبت نداشتا)
پاسخ:
سلام بر خواننده گرامی :)
کاملا اصل درستیه و منم سعیم همینه. اخرین کتابی که میخونم تمام تاکیدش بر همین اصله. ممنون از پیشنهادتون :)
شما هم میتونید ما رو مهمون طراوت گلهای باغچتون کنید :)
ممنون شادکام باشید :)
ممنون از دقت نظرتون, برچسب داره اما برچسب ها رو زیر پست نشون نمیده.
نوشتن اهداف واقعا کمک می کنه :-) مخصوصا وقتی دونه دونه تیک می خورن
پاسخ:
بله خیلی عالیه اگه همشون تیک بخورن :)
سخته دست از سر ایده آل گرایی بردارم.
خیلی قشنگ بود...ازون پست های آرامبخش 
ممنونم:)
التماس دعا :)
پاسخ:
ممنون از لطفتون :)
محتاجیم به دعا :)
۱۶ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۴۱ نویسنده عشق
اینو قبول دارم : چیزی ک انجام دادنش راحت است انجام ندادنش هم راحت است -__-
دقیقا مثل اینه ک ما از کنار اتفاق های ساده ، ساده عبور میکنیم ولی همین اتفاق های ساده هستند که زندگی مارو میسازنو بهش زیبایی میدن D: 
+ جزو فلاسفه شدم -__-
پاسخ:
بله کاملا درسته، اتفاق های ساده زندگی ما رو میسازه.
جز فلاسفه بودید :)
وقتی داشتم این پست رو میخوندم همسرم گفت چه گلهای خوشگلی؛)

واقعا نوشتن أهداف خیلیییی کمک میکنه تو پیشبردش .خیلیییی!
پاسخ:
ممنون از نگاه زیباشون :)
کاملا درسته، لازم و ضروریه.
عاشق گل و گیاهم ولی حیف وقت ندارم رسیدگی کنم
پاسخ:
هر آنچه اینجا میبینید گل و گیاهان وحشی و خودرو هستن، منم هیچ گل و گیاهی ندارم متاسفانه.
این جملهه برگردان شیرازیش میشه این:
" کاری که انجام دادنش راحته، انجام ندادنش راحت‌تره"!! ^__^
پاسخ:
عالی بود دختر شیرازی :)
درود
طبق زمان بندی هفتگی امروز نوبت پست جدیده
پس منتظرم⭐
پاسخ:
درود بر شما
منتشر شد، ممنون از همراهیتون :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">