زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 144

دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۴۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


صبح زیبایی برای آغاز یک سفر کاری دیگر است. نسیم خنک صبحگاهی و آفتابی که به زیبایی خودنمایی می کند باعث میشود تا مقصد به جلسه و آنچه رخ خواهد داد فکر نکنم. 

کتاب میخوانم، فیلم مستندی که روز قبل دانلود کرده ام تماشا میکنم و از تماشای مسیر لذت میبرم.

توشه سفر


از غرب به شرق که حرکت می کند, رنگ کشتزارها زردتر می شود و تعدادشان کمتر.
هرازگاهی یک گله به همراه چوپان که چوب دستی به دست دارد دیده می شود.

توشه سفر

ساقه های سبز گندم, مرا تا دوران شیرین کودکی میبرند. بوی گندمزار تازه آبیاری شده, کفشدوزک هایی که در دستان ما اسیر میشدند و تا خسته شدن ما باید روی دستانمان راه میرفتند و دلبری میکردند. صدای کشاورزها که هشدار میدادند یونجه های تازه جان گرفته را له نکنیم.
مکیدن شیره جان خوشه های گندم. فصل درو و آسیاب و انبار.
تابستان های داغ و هندوانه و خربزه ای که در سایه درخت خنک مانده بودند.
تابستان برای همکلاسی هایم به معنای کلاس تابستانی بود و برای من با مزرعه و دویدن در کوچه باغ های روستا معنا میشد. 
تعطیلات تابستان و دور شدن از شهری که در آن دوست چندانی نداشتم, برایم خوش آیند بود.

صنعت و تولید همیشه مرا به وجد می آورد. از کنار سوله ها که میگذرد احساس های متفاوتی را تجربه میکنم. با دیدن سوله های متروکه انگار چیزی در درونم فرو میریزد, چیزی از جنس امنیت. اما سوله های تازه رنگ شده نور امید است, نوری که دوست دارم همه جا را روشن کند.

به مقصد میرسم، اولین پلاکاردی که میبینم، عنوان جالبی دارد. "ام اس و زندگی". گویا ام اس همه جا مرا همراهی می کند و یادآوری می کند، زندگی با بیماری یا بدون آن، جریان دارد.



تا سینووکس صد و چهل و پنجم، ایام به کام

نظرات (۲۰)

۰۸ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۵۹ فیلو سوفیا
منم این پلاکارد دو امروز دیدم:)
سفر خوبی داشته باشی:)
پاسخ:
ممنون, البته سفرم یک روزه بود :)
سلاااااااااااااااام دوست عزیز :) 
پاسخ:
سلام بر خانم اشک عزیز :)
به به، چه حس و حالی داشت این پست،...
پاسخ:
تقدیم به دوستان خوش ذوقم :)
صب بعد از بیدار شدن از خواب من تا یه ساعت میگم من کیم اینجا کجاست!!!! خخخخ بسیار کار خوبی میکنید که در مسیر به همه چیز توجه میکنین. 
پاسخ:
هر روز؟ حالا چرا هر روز؟ جوابی هم پیدا میکنید؟
سفر و طبیعت رو دوست دارم :)
در انجمن ام اس شرکت کردین؟ چه خبر؟ :)
پاسخ:
خیر سفر من کاری بود, اتفاقی پلاکارد رو دیدم :)
۰۸ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۸ خانم فـــــ
واقعا ام اس چیزی نیست.
پاسخ:
واقعا :)
سلام به نویسنده گرامی :)
روزتون بخیر.
سفر بی خطر.
عکس هاتون خیلی خوبه. گندم زارهای غرب که ماییم تازه سبز شدن. مونده تا زمان بزرگ شدنشون برسه. 
دیگه صحبتی نیست. 
ایام به کام.
موفق و موید باشید. 

پاسخ:
سلام بر خواننده گرامی :)
ممنون شب شما هم به خیر.
ممنون، البته سفر یک روزه بود.
ممنون از نگاه زیباتون. منظورم از غرب، غرب کشور نبود، حرکت از غرب به شرق بود.
ممنون شادکام باشید :)
چه سفری. با قطار و در فصلی دل انگیز. اگر تجربه نکردید حتمن یکبار در روز با قطار از تهران به ساری تشریف ببرید. بخصوص از فیروزکوه به بعد رویایی ست. 
ام اس هم مثل بسیاری بیماریها راه درمان پیدا کرده و بزرگترین معضلش قبل از درمان، آگاهی ست. اینکه بیمار و مردم تصور نکنند غولی بی شاخ و دم افتاده به جانشان.
پاسخ:
بله بسیار دل انگیز بود. ممنون از پشنهادتون، حتما در اولین فرصت این کارو میکنم.
بله کاملا درسته، وضعیت فعلی بیماران ام اس قابل قیاس با گذشته نیست. خداروشکر من این فرصت رو داشتم که قبل از حملات جدی پیشگیری کنم :)
۰۹ خرداد ۹۶ ، ۰۵:۰۸ نویسنده عشق
دلم سفر خواست -__-
سفرتون به خیر و خوشی D:

پاسخ:
منم دلم سفر غیرکاری میخواد که با خیال آسوده برم.
ممنون سلامت باشید :)
هر وقت به اینجا مسیرم خورده، حظ کردم از این همه بوی و نوای زندگی ...
بابت ش واقعا ازتون ممنونم
برقرار باشید
پاسخ:
خواهش میکنم, بنده ممنونم از همراهی و لطف محبت شما.
شادکام باشید :)
من محو اون قسمت بوی گندم و گندمزار و اینا هستم الان ^__^
پاسخ:
خب شما گندم بانویی :)
سفر با قطار برای اهل دل از هر سفری لذت بخش تره . 
ایام به کام به قول خودتون :))
پاسخ:
بله مسافرت با قطار لذت خاص خودش رو داره.
ممنون, شاد کام باشید :)
دوست جان خوش انرژی سلام :)
خوشا به بخت بلندت که انقدر خوبی 
خدا رو شکر که سفرت بی خطر بوده و به سلامت برگشتی :)
پاسخ:
سلام
انرژی بنده از انرژی مثبت شما دوستان عزیزم هست :)
ممنون از لطف شما بانوی مهربان.
ممنون سلامت باشید :)
سفر کاری باید خیلی هیجان انگیز باشه
خوش به حالتون
موفق باشین انشالله
پاسخ:
گاهی هیجان انگیز هم میشه.
ممنون، برای شما هم آرزوی موفقیت دارم :)
منم از 93 مبتلا ام :)


پاسخ:
پس همزمان شروع شده؛ براتون آرزوی سلامتی دارم :)
چه پست خوبی حس زندگی وپر از حسهای خوب.
پاسخ:
ناقابل بود :)
چقدر چقدررر خوشحالم که با صفحه ی شما توی پیج آقاگل آشنا شدم.
وقتی دوستم ام اس گرفت و همه ناراحت ناراحت بودن و نگران اینکه چطور به من بگن که عزیزم ام اس داره، وقتی فهمیدم رفلکسم این بود که طوری نیست . مهم نیست با ام اس هم میشه زندگی خوب و خوشحال زندگی کرد فقط باید مراقبت کنه....
اما وقتی صفحه ی شما رو دیدم انگار یه آرامش خاص دیگه ای پیدا کردم
پاسخ:
ممنون از لطف شما، خوش آمدید :)
برای دوست عزیزتون آرزوی سلامتی دارم. دیدگاهتون کاملا درسته، مهم مراقبته.
خوشحالم احساس آرامش کردید :)
۱۴ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۸ مهراد فروتن
سلام 
:)
پاسخ:
سلام :)
خوش تشریف آوردید، خوب هستید؟
منم چند روز بعد از شما از غرب به شرق راهی بودم و فردا دوباره از شرق به غرب...

سفر رو دوست دارم اگر با فراغت بال باشه و برای اهداف سیاحتی، زیارتی و در کل تفریحی...

پاسخ:
سفرتون به سلامت :)
شرق شما که بسیار خواستنی هست، ان شالله قسمت ما هم بشه :)
سفر با فراغ بالم آرزوست :)
سلام عزیزم ممنونم ازت.انشاءالله همیشه سلامت باشی
دلم سفر خواست: )
امیدوارم فرصت بشه برم زودتر
پاسخ:
سلام. ممنون :)
ان شالله یه سفر خوب در پیش داشته باشید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">