زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 125

دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- قرار بود همه این دنیا وسیله ای باشد برای رسیدن. اما ما هدف را فراموش کردیم و همه وسیله ها تبدیل به هدف شدند. مانند اهداف همین دنیاییمان، همین ماشین که قرار بود حمل و نقل را آسان کند، کم کم به دست آوردن یک مدل خاصش هدف ما شد. یا لباسی که قرار بود ما را بپوشاند، خرید یک مارک خاصش دغدغه شد.

این روزها انگار اکثر آدم ها نمی دانند از جان زندگی چه می خواهند.

گاهی لازم است بنشینیم پای حرف دل خودمان، شاید حرف های زیادی برای شنیدن داشته باشد. دل آدمی قادر نیست به خودش دروغ بگوید، ساده و صریح آنچه را که باید می گوید. جایگاه واقعی انسان را گوشزد می کند اما دخالتی در باقی ماجرا نمی کند. باقی راه را باید با قدرت عقل و توان جسم پیمود.


وَلَقَدْ خَلَقْنَا فَوْقَکُمْ سَبْعَ طَرَائِقَ وَمَا کُنَّا عَنِ الْخَلْقِ غَافِلِینَ *

هر بار این آیه را میخوانم، ناخودآگاه چشم میدوزم به آسمان. انگار امنیت را سرازیر می کنند توی دلم. دلم قرص می شود و محکم تر قدم برمیدارم.

ستایش خداوندی را که لحظه ای از احوال ما غافل نیست. 

مهربان پروردگارا غفلت هایمان را بر ما ببخشای که ما انسانیم و فراموشکار.


* آیه 17 سوره مومنون: و به راستى [ما] بالاى سر شما هفت راه [آسمانى] آفریدیم و از [کار] آفرینش غافل نبوده‏ ایم(۱۷)

 

تا سینووکس صد و بیست و ششم، ایام به کام

نظرات (۱۰)

خیلی خوب گفتین خیلی :)
پاسخ:
خیلی ممنون که خوب خوندید :)
۲۰ دی ۹۵ ، ۲۰:۱۷ ببر بنگال
سپاس.
پاسخ:
خواهش میکنم :)
۲۰ دی ۹۵ ، ۲۰:۵۲ آقاگل ‌‌
سلام به نویسنده گرامی. :)
.
فکر کنم در جهت این آیه اگر بخوام بیت شعری بنویسم هیچ بیتی مثل این بیت حافظ نیست:

"چیست این سقفِ بلندِ ساده‌یِ بسیار نقش!
وین معما کس در جهان آگاه نیست!"

ممنون.
و بدرود تا سینووکس صد و بیست و ششم. خوب و خوش و خرم و شاد باشید.

پاسخ:
سلام بر خواننده عزیز :)
شعر عالی بود. ممنون :)
شادکام باشید :)
:))
پاسخ:
شاد باشید :)
آخ که چقد راست میگی... ولی چقدر سخته فک نکردن به اهدافی که به قول تو فقط باید وسیله باشن!!!
پاسخ:
سخته اما رسیدن به هدف واقعی لذت بخشه :)
۲۱ دی ۹۵ ، ۰۰:۴۸ سایت اس ام اس
سلام
وبلاگ بسیار عالی درمورد اس ام اس جدید دارید
خوشحال میشم باهم تبادل لینک کنیم

پاسخ:
سلام
اس ام اس؟ منظورتون ام اسه؟
چه حس خوبی داشت این پست و این آیه
ممنونم ؛)
پاسخ:
ممنون از لطف شما، خوشحالم حس خوبی داشت :)
۲۱ دی ۹۵ ، ۰۷:۵۲ کوثر متقی
سلام
خیلی آرامش ریختین تو دلم...
پاسخ:
سلام
خدا رو شکر :)
سلام شبتون بخیر و خوشی انشالله، حرفاتون کاملا درسته متاسفانه الان همه ی ما با مارک حال میکنیم ولی اینکه اون وسیله چقد به درد میخوره مهم نیست. البته بعضی وقتها مارک خاص کیفیت بیشتری داره. حقیقتش من خودم هم هیچ هدفی از زندگی کردن ندارم یعنی نمیدونم برای چی بیدار میشم و تلاش میکنم تا شب! ولی اکثریت آدمای دورم هدفشون فقط یه چیزه به هر طریق ممکن میخوان برسن و اون چیزی نیس جز: پول
پاسخ:
سلام، ممنون شب شما هم بخیر:)
رها شدن از این وسیله ها خیلی لذت بخشه، فقط باید امتحانش کنیم :)
اگر هدف از خرید یک مارک خاص کیفیت باشه مشکلی نداره اما باید دید چه میزان از کیفیت رو لازم داریم.
به نظرم پول، هدف خیلی کوچیکی برای این روح بزرگ باشه :)
۲۷ دی ۹۵ ، ۱۱:۵۴ محمد ابراهیمے
و مشکل زندگی ما همین است که گفتید که ما وسیله‌ها را هدف پنداشته‌ایم.
پاسخ:
بله متاسفانه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">