زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 121

دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


می پرسم حالتان خوب است؟ رنگ پریده و پریشان می گوید, دخترکم هنوز خوب نشده. با غم میپرسم یک هفته گذشت, هنوز خوب نشده؟ می گوید نه، تمام یک هفته اسهال و استفراغ داشت. دیشب برده بودیم دکتر اما منشی نوبت نداد و هر چه از حال بد دخترکم توضیح دادیم بی فایده بود. الان میخواهم ببرم بیمارستان تا اگر لازم بود برای درمان بستری کنند. 


- همین که آمپول را میدهم دستش، از احوال دخترش میپرسم و خوابم را برایش تعریف میکنم که گفته بود حالش خوب است. دقیقا مانند خوابم، لبخند میزند و می گوید حالش خوب است. میپرسم بالاخره تشخیص دادند مشکل از چه بود؟

میگوید چند متخصص اطفال بردیم که آخری آنتی بیوتیک داد اما حالش هیچ تغییری نکرد، تا اینکه یاد حرف یکی از آشنایان افتادم که گفت احتمال دارد بخاطر وجود جسم خارجی در گلویش باشد، آن روز ما جدی نگرفتیم و گفتیم  از همین تشخیص های بی پایه است اما وقتی بیشتر فکر کردم یادم افتاد دقیقا از شبی که تخمه آفتابگردان خورده بود به این حال افتاد. شب تا صبح خوابم نبرد و منتظر بودم با طلوع صبح یکی را پیدا کنم برای تشخیص. کسی را در این زمینه نمیشناختم برای همین به همکارانم گفتم و یکی اعلام کرد مادرش میتواند اینکار را انجام دهد. همین که تخمه از گلویش خارج شد حالش بهتر شد. میگویم خدا راشکر اما طفلک کلی آنتی بیوتیک خورد.

در برخی موارد باید به تجربه ها اعتماد کرد. برخی تجربه ها در هیچ کتابی ثبت نمی شوند و متاسفانه بیشتر این تجربه ها با رفتن پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از بین خواهند رفت چون جوانان امروزی تجربه ها را باور ندارند.


تا سینووکس صد و بیست و دوم، ایام به کام

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۲
ام اسی خوشبخت

نظرات (۱۵)

۲۲ آذر ۹۵ ، ۲۳:۲۴ فیلو سوفیا
وای خیلی بده...من تجربه ی خیلی بدی در این رابطه دارم...یه بار باید درباره ش بنویسم
پاسخ:
حتما بنویسید, خیلی میتونه کمک کنه :)
تخمه کجا گیر کرده بوده؟ توی گلو؟؟ 
پاسخ:
بله تو یه بخشی از گلو گیر کرده بوده.
ما تو زبان محلی به گیر کردن جسم خارجی تو گلو میگم "قارخ" اما تو فارسی نمیدونم معادل داره یا نه.کسایی میتونن در بیارن که جای دقیقش رو میدونن, همه بلد نیستن.
۲۳ آذر ۹۵ ، ۰۱:۱۶ کوثر متقی

وای چه جالب! یعنی اسهال استفراغش برای شی خارجی بود؟ چرا؟

منم یه سری چند سال پیش گلودرد شدیدی گرفتم یک ماه طول کشید...آنتی بیوتیکم می خوردم فایده نداشت دکترم لطف می کرد فقط دوزه آنتی بیوتیکه را قووی تر می کرد😐

پاسخ:
بله از همین تخمه بود.
متاسفانه پزشکان ما کمتر متخصص هستن.
۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۴:۲۴ خانم خوشبخت خانم خوشبخت
پس ترک هستی :)
پاسخ:
بله :)
سلام و وقت بخیر خدمت شما! این پست رو خوندم یاده یکی از متخصصای اطفاله بیمارستانمون افتادم که تو خیابون یه بچه هم بهش سلام کنه بستری میکندش آخرشم خوب نمیشه طرف خخخخخ، علاقه خاصی به بستری دارن ایشون! 
پاسخ:
سلام و شبتون بخیر :)
متاسفانه دکترهای امروزی اینطوری شدن.
۲۴ آذر ۹۵ ، ۱۶:۰۴ گاوی مش حسن
سلام و عرض ادب
آسِد حسن لحاف دوز میگف تجربه را تجربه کردن خطاست ...!!!!یا حالا هر چی...!!!! یا هر کی ...!!!!منم نفعمیدم که او گل را به زلف کودکی عاویخت یا نع...!!!!
پاسخ:
سلام و عرض احترام
موافقم.
کاش اویخته باشه :)
چقدررررررررر مفید بود این نکته مرسییییییییییییییییییییییییییییییییی
پاسخ:
بله به نظرم هر مادری باید بدونه, البته این مورد در مورد بزرگترها هم اتفاق میفته.
وای!!!! اصن بهتره یه سری خوراکیا رو به بچه ندیم!!! مکافاته دکتر بردن بچه!!
پاسخ:
بله اما این مورد انقدرها هم بچه نبود, 9 سالشونه.
۲۶ آذر ۹۵ ، ۱۳:۲۳ ببر بنگال
:)
پاسخ:
شاد باشید:)
۲۶ آذر ۹۵ ، ۱۸:۵۴ فراکنده🌌 --
چه جالب
پاسخ:
جالب و دردناک البته.
افرین ب روحیه و پشتکارت
پاسخ:
ممنون از لطف شما:)
۰۳ دی ۹۵ ، ۰۰:۱۲ خانم اشک
سلام
همون که یه جور خاصی تو بینی فوت می کنن؟
پاسخ:
سلام
دقیقا اطلاع ندارم اما بعید میدونم تو بینی فوت کنن.
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۰:۳۷ خانم اشک
:) بعید ندون منم اولش بعید و غیربهداشتی می دونستم ولی وقتی همکارای خودم هم بچه هاشون رو بردن که نه تنها کادر درنان هستند که کباده ها می کشند! و جواب هم گرفتند و کلللی هم تعریف کردند نظرم عوض شد :)
پاسخ:
منظورم این بود روشی که مد نظر من بود متفاوته، روشی که فرمودید رو ندیدم.
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۵:۵۹ ع.پ (رهگذر)
سلام و درود 

تجربه مادر علم است .

احوال شما دوست عزیز من 
خوب هستید ان شاالله 
چه خبرا ؟ 
چه میکنید 
به چه مشغول هستید ؟

من هم خوبم خدارو شکر 
هم جسمی هم روحی

رو به بهبودی هستم 
در تلاش فراوان برای برگشتن به وضعیت خوب قبلی 

هر وقت تونستید به من هم سر بزنید 
از خوندنتون خوشحال میشم.

با احترام 
پاسخ:
سلام  وعرض ارادت
کاملا درسته.
خداروشکر حالم خوبه، خبر، خبر سلامتی. مشغول زندگی و بالا و پایین هاش.
خداروشکر حال شما خوب و رو به بهبودیه، ان شالله به وضعیت بهتر از قبل برسید :)
بروی چشم
شما به بنده لطف دارید :)
۲۱ دی ۹۵ ، ۰۰:۴۸ سایت اس ام اس
ممنون عالی بود
پاسخ:
ممنون از لطف شما :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">