زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 119

دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- پرستار می گوید، برای آرتروز گردنم رفته بودم دکتر، با ناباوری به نتایج آزمایش نگاه کرد و پرسید مگر چند سال داری که گردنت مثل پیر هفتاد ساله است. 

با تعجب میپرسم واقعا چرا؟

میگوید حالا را نبین نشسته ام اینجا و کارم سبک تر شده است. 22 سال توی بخش های مختلف بیمارستان کار کرده ام، حالا پنج نفری هم از پس کارهایی که من انجام میدادم بر نمی آیند. همین حالا هم توی سه بخش مختلف مشغولم.

می پرسم مگر هنوز هم فارغ التحصیل پرستاری کم است؟

می گوید کم نیست، اما استخدام نمی کنند.*


- چسب را گرفته ام روی هوا و منتظر پرستارم، پرستار می خندد و می گوید این چسب را همیشه فراموش میکنم. یاد آقای چسبی می کند و با غم می گوید، او هم مثل تو بیماریش را از همه پنهان کرده. میپرسم آقای چسبی مگر متاهل نیست، چطور توانسته بیماریش را پنهان کند؟ می گوید نه، مجرد است، پدر و مادر پیری دارد که با آنها زندگی می کند، البته ما بیماران متاهلی هم داریم که بیمارییشان را از همسرشان پنهان کرده اند. یکی از همین بیمارها میگفت همسرم فکر میکرد معتاد شده ام و مواد تزریق می کنم و وقتی فهمید طلاق گرفت.

این شکل از پنهان کاری را نمیتوانم درک کنم، یکی از پایه های زندگی مشترک، صداقت است.

در نهایت پرستار برای دلداری من می گوید، همه این روزها گرفتار هستند.

با لبخند میگویم، میدانم، بعضی گرفتاری ها از بیماری خیلی سخت تر است.


- اگر دوست دار دانش آموزان و علاقه مند به کتاب خوان شدن آنها هستید, به کمپین کتابخانه امید بپیوندید. منبع


* معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ هزار پرستار در کشور بیکارند گفت: این در حالی است که بیمارستانها از کمبود شدید نیرو رنج می برند.  منبع


تا سینووکس صد و بیستم، ایام به کام

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۸

نظرات (۱۵)

۰۸ آذر ۹۵ ، ۱۴:۱۳ ببر بنگال
سلام برشما .

ان شا الله همه بیماران خوب بشن .
موفق باشید .
پاسخ:
علیک سلام
ان شالله با دعای شما مهربان ها :)
ممنون, همچنین شما :)
۰۸ آذر ۹۵ ، ۱۴:۳۹ مهراد فروتن
کمبود بودجه علت استخدام نکردنِ 
:(
پاسخ:
بله متاسفانه بودجه جاهایی که نباید صرف میشه و تو بخش های مهم کمبود داریم.
ایشالا همه مریضا خوب شن:)))
پاسخ:
ان شالله :)
۰۸ آذر ۹۵ ، ۱۷:۳۵ فیلو سوفیا
بعضی گرفتاری ها از بیماری سخت ترن...خیلی درست گفتی:)
آفرین به این همه درکی که از زندگی داری:)
پاسخ:
به تجربه بهش رسیدم, حتی تو زندگی خودم گرفتاری های بزرگتری هست.
ممنون از لطف شما, شما که خودتون تو این زمینه استاد هستید :)
نیاز به کار هست ولی کار نیست :/ خیلی بده :(
با آرزوی سلامتی برای همه‌ی بیماران :)
پاسخ:
بله متاسفانه خیلی بده.
ممنون دوست عزیز و خوش قلبم :)
اللهم اشف کل مریض 
بدجور بی پولی زده بر صندوق ... الان همه جا شده حقوق عقب افتاده ... 
پاسخ:
الهی امین :)
بله متاسفانه, ان شالله گشایشی در پیش باشه.
سلام، خوبین خوشین سلامتین؟ خدمت شما عرض شود که ۲۲ سال پرستاری آدم بکنه همون ۷۰ ساله میشه بدنش شما فکرشو بکنین از ۱ نفرجای ۳ نفر کار میکشن و شب بیداری که خیلی برای بدن مضره. در مورد این صداقت در زندگی مشترک باشما موافقم اما خیلیا فقط حرف از صداقت میزنن ولی در عمل برعکس! الان ۹۹% این پرستارهای خانوم مقدار حقوقشونم به شوهراشون دروغکی میگن و زود حقوقشونو به یه کارت محرمانه شون منتقل میکنن!!!!!  حالا بقیه ی زمینه های زندگی شونم خدا میدونه! انقدم پشت سر شوهرخودشون حرف میزنن و اینکه چه کلک هایی بهش میزنن و افتخار میکنن! 
پاسخ:
سلام ممنونم, شما خوب هستید؟
بله کارتون سخته, خداقوت :)
چقدر بدبینانه امار میدید, 99% ؟؟؟؟؟
از نظر من بی صداقتی این روزها بین خانم ها و اقایون شایع شده اما نمیشه گفت کدوم بیشتره, شاید بشه گفت مساویه چون اخلاق به جنسیت مربوط نیست.
۰۸ آذر ۹۵ ، ۲۲:۳۷ آقاگل ‌‌‌‌
سلام به شما دوست عزیز و گرامی :))
سلام هاتون رو خیلی دوست دارم.
.
یاد آقای چسبی؟ چسبی فامیلیشونه یا اینکه معروفه به این اسم؟ :))
.
جدای از اینکه موافقم که زندگی مشترک نباید درش پنهان کاری صورت بگیره. و این کارفوق العاده زننده است. ولی خب از اون خانمی که با متوجه شدن بیماری همسرشون به این شکل ازشون جدا شدن هم نمیشه راحت عبور کرد. نمیدونم!
.
پرستار بودن فوق العاده شغل سختیه. فوق العاده. خدا بهشون قوت بده و بهشون صبر بده واقعا. 
پاسخ:
سلام
سلام نامی از نام های خداست و دوست داشتنی :)
اقای چسبی اسم مستعاریه که من روشون گذاشتم. چون روز و ساعت تزریقشون با من یکیه و زیاد میبینمشون و گاهی ازشون مینویسم. این اسم رو پرستار روی ما گذاشته. چسبیا یعنی کسایی که با خودشون چسب تزریق میارن :)
کاملا موافقم, نمیشه راحت گذشت اما پایه بی اعتمادی وقتی بنا بشه زندگی سخت میشه. البته من قضاوتی در این مورد خاص نمیکنم و کلی گفتم والا گاهی شرایطی پیش میاد که انتخاب و تصمیم خیلی سخت میشه.
بله پرستاری شغل خیلی سختیه. همین دیروز که رفتم پیش پرستارم میگفت چند روز بود سر درد داشتم بخاطر همین ارتروز و وقتی صبح بدون سردرد بیدار شدم خوشحال بودم.
ان شالله :)
من نمیفهمم نیرو هس نیاز هم هس همین اینا درمونده هم اونا :|
واقعا هیچی مثل حس تنهایی حال آدم رو بد نمیکنه
کاش خدا به همه یه عماد بده
پاسخ:
میگن بودجه نیست,بودجه کجاست؟ کسی نمیدونه.
چه دعای خوبی, الهی امین :)
ان شالله خوشبخت باشین و دلتون گرم زندگی :)
سلام خداروشکر منم خوبم. باور کنید بدبینانه نیست من تو این 6 سال که با خانوما همکار بودم اونم تو 3 تا شهر مختلف و 7 تا بخش کاری مختلف کسی رو ندیدم که برعکسه گفته ی من باشه. یعنی خانوماییم که اینجور نبودن بعد از یه مدت تحت تاثیر قرار گرفتن. اون یه درصدمن تخفیف دادم :-D  بله درست میفرمایید شایع هست بین 2 جنس. حالا بعدا راجع به آقایونم میگم فعلا در مورد خانوم ها گفتم. متاسفانه جامعه جوری شده که همه(99%) سر هم کلاه میذارن و ووقتیم ازدواج میکن فکر میکنن باید سر همسرشونم کلاه بذارن مثلا زرنگن. مرد/زن 
پاسخ:
سلام, خداروشکر, ان شالله همیشه سلامت باشین :)
تاثیر گذاشتن محیط رو کاملا قبول دارم چون تو محیط کار خودم نمونه های زیادی از تاثیر محیط دیدم, حالا چه مثبت و چه منفی. اما بنظرم 99 درصد بازم زیاده چون ادم ها متفاوتن :)
متاسفانه بی اخلاقی داره رواج پیدا میکنه تو جامعه.
باید خیلی مراقب خودمون باشیم.

۱۵۰۰۰ پرستار بی کار؟!!!! :/
بعد بابای من هنوز میگه اگه رفته بودی پرستاری الان سر کار بودی!!!
پاسخ:
بله این خبر تو سایت های معتبر بود.
میگن بودجه برای استخدام ندارن, البته امسال قول دادن چند هزار نفر جذب کنن.
در حال حاضر هیچ رشته ای نیست که بازار کارش خوب باشه.
سلام
شب شام غریبان حرم امام رضا (ع) نائب الزیارة تون بودم (با نام ام اسی خوشبخت)
استخدام؟ اصلا داریم؟؟!! :/
یکی از پایه ها؟؟ اصلی ترین پایه ی زندگی صداقته! حتی برای غیرمتاهلین.
من تا حالا فکر میکردم شما متاهلید!
ان شاءالله همیشه سلامت باشید
پاسخ:
مثل اینکه داریم. یعنی ان شالله که داشته باشیم.
بله درست میفرمایید اساس هر رابطه ای صداقته.
چرا اینطور فکر میکردید؟
ممنون, شما هم همینطور :)
۰۳ دی ۹۵ ، ۰۰:۱۷ خانم اشک
لایک به اون متن ستاره دارت 
اون معاون آی کی یو چند سال پیش تو گفتگوی خبر 22:30 شبکه دو گفت ما برای جبران کمبود پرستار تو شهرهای کوچیک هم دانشکده پرستاری داریم میزنیم:/
پاسخ:
نباید به گفته های این مسئولین خیلی توجه کرد, حرف های بدون فکر زیاد میزنن.
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۰:۳۹ خانم اشک
توجه؟
عزیزم خودشون می برند و می دوزند به توجه ما نیازی نیست!
خودشون باید به حرفهای همدیگه توجه کنند تا همچین حرفهای احمقانه ای جامه عمل نپوشه (ولی پوشیده و همممممه جای کشور دانشکده پرستاری ریخته عزیزم)
پاسخ:
بله درست می فرمایید، ان شالله توجه کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">