زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 116

دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۴۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

- پدر و دختر از راه دوری آمده اند. پدر دفترچه را به پذیرش می دهد و یک دفترچه کهنه نیز به مسئول پذیرش نشان می دهد و می پرسد، یک نسخه توی این دفترچه مانده، می توانستیم با همین دارو بگیریم؟ مسئول پذیرش می گوید، بله مانعی ندارد. پدر با ناراحتی می گوید، ما فکر کردیم با این نسخه نمی توان دارو گرفت و مجددا پول ویزیت پزشک را پرداخت کردیم تا داروها را توی این دفترچه جدید بنویسد.

مسئول پذیرش می گوید، دفعه بعد همین نسخه دفترچه قدیمی را بدهید دکتر مجددا یک مهر و امضا بکند و تاریخ را تغییر دهد تا بتوانید با همین دارو بگیرید.


و یک نکته مهم اضافه می کند که امروز بسیار برای من کاربردی بود. اگر پزشک بجای یک مهر و امضا، دو مهر و امضا روی نسخه بزند، در صورت وجود هر گونه خط خوردگی یا اشتباه در تاریخ ها، بدون هیچ مشکلی می توان دارو را گرفت. برای احتیاط همیشه از پزشک خود بخواهید دو مهر و امضا روی نسخه بزند، چون گاهی ممکن است تاریخ روی نسخه ناخوانا باشد.


- روزهای بارانی باید دوربین را بچرخانی سمت آسمان و زیبایی ببینی و غرق شوی در این بی نهایت.

در مسیر CinnoVex

تا سینووکس صد و هفدهم، ایام به کام
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۷
ام اسی خوشبخت

زنده دلی باید

لذت عکاسی

نظرات (۱۰)

من نمیدونستم که با دو تا مهر و دو تا امضا کار آدم راه میافته!!! ممنون که گفتی ^__^
پاسخ:
اوایل بیماریم یه بار بخاطر همین ناخوانا بودن تاریخ, دارو ندادن و مجبور شدم برم بیمارستان و دکترمو پیدا کنم تا فقط یه امضا و مهر دیگه بزنه رو نسخه و بعد برم داروهامو بگیرم و دوباره برگردم همون بیمارستان برای تزریق.

خواهش میکنم, خوشحالم مفید بود چون هدفم از نوشتن انتقال تجربیاته :)
بله وقتی خط خوردگی باشه باید مجددا مهرو امضا بشه باز اگه تاریخ ویزیت  مدت زمانش بگذره باز باید 
مهر بشه توسط پزشک . 
امروز یه روز خوب بارونی بود . 
پاسخ:
بله درسته.
خداروشکر روز خوبی بود :)
۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۳ اسپریچو ツ
پس امروز همه جا بارونی بوده((((:
پاسخ:
اینجا امروز بیشتر ابری بود تا بارونی :)
۱۸ آبان ۹۵ ، ۰۰:۳۷ یـک مـعــلـم . .
باسلام و عرض ادب :)
.
نکته ی دوامضاء ومهرکردن اسناد،غیراز مسائل پزشکی،
در‌ امورمالی‌وبازار،هم کاربردداره.
(مثل‌خرید‌و‌دریافت ِبرگه‌ی‌فاکتور،با‌دومهر وامضاء)

+عکس،هم خیلی زیباست‌و هم بامفهوم :-)
+جمله ی آخرهم قشنگ بود :-)
پاسخ:
عرض سلام و احترام خدمت معلم عزیز :)
نکته مفیدی بود، ممنون :)

ممنون، نظر لطف شماست
جمله آخر هم ناقابل بود :)
۱۸ آبان ۹۵ ، ۰۱:۲۵ آقاگل ‌‌‌‌
اول سلام.
.
فرق یک مهر با دو مهر چیه مگه؟ اینقدر فرق میکنه؟
.
شهر ما فقط ابر بود! امان از یک قطره بارون.

پاسخ:
اول علیک سلام :)
مهر دوم به معنی تایید اشکالات موجود تو نسخه است. به اندازه ای فرق میکنه که داروخانه مجبور میکنه بریم از پزشک معالج این مهر و امضای دوم رو بگیریم تا دارو رو بدن.
البته در مورد نسخه های معمولی زیاد سخت گیری نمیشه اما داروهای خاص رو سخت میگیرن چون قیمتشون معمولا زیاده، مثلا همین سینووکس حدود 500 هزار تومانِ که برای بیمار رایگانه خداروشکر :)

ان شالله بارون هم میباره :)
چقدر خوب بود این نکته
روزهای بارونیتون پر انرژی
پاسخ:
ان شالله کسی به این مشکلات برنخوره :)
ممنون، برای شما هم همینطور :)
چه نکته ی جالبی خیلی ممنونم :)
پاسخ:
خواهش میکنم، سلامت باشید ان شالله :)
سلام، روز پاییزیتون بخیر، خوبین خوشین سلامتین؟ در مورد این دو مهر زدن باید بگم خیلی کاره خوبیه همیشه این کاررو بکنین مخصوصا دفترچه های روستایی. ۵ ثانیه وقت میبره ولی خیال آدمو راحت میکنه، فکرشو بکنین بعضی از روستاییا ازین ماجرا خبر ندارن و داروهاشون رو به قیمت آزاد میخرن( درصورتیکه مهر ارجاع نداشته باشه) هرروزم یه قانون جدید تولید میکنن بیمه ها!!!! مثلا قبلا تصادفی ها رایگان بود اما چند وقته خدایی نکرده کسی تصادف کنه اول پولشو آزاد میگیرن (نداشته باشه ترخیص نمیکنن تا پول بده) بعد میگن برو کلی مدارک بیار تا پولتو پس بدیم! این یعنی خدایی نکرده آدم تو یه شهر غریب تصادف کنه باید پول رو به صورت آزاد تمام و کمال پرداخت کنه و بعد ترخیصش دوبرابر اون پولم خرج کنه تا بتونه پوله خودشو پس بگیره!!!!! _ یه موردم بگم که سر خودم کلاه رفته سر بقیه بیمارا کلاه نره اونم اینه به هیچ وجه داروی ام اس رو بلافاصله بعده اولین حمله مصرف نکنین، یعنی تا صد درصد مطمین نشدین که ام اس دارین شرو به تزریق نکنین، چند روز پیش با یه متخصص بیمارستانمون نشسته بودم و از سربیکاری حرف میزدم شرایطمو براش میگفتم گفت نباید تزریقتو شرو میکردی بعده اولین حمله! حالا پلاک هات کمرنگ شده معلوم نیست تاثیر دارو بوده یا واقعا ام اس نبوده بیماریت. یعنی خودم با دست خودم سخت کردم کار تشخیص رو:-( اینه که میگم بیمارا عجله نکنن در شروع درمان، به تاخیرم نندازن، اول مطمین بشن بعد، مرسی ازینکه وقت میذارین و به تک تک نظرا جواب میدین. خیلی دوست دارم این ویژگی وبلاگتون رو.
پاسخ:
سلام، شب پاییزی شما هم بخیر :)
خداروشکر خوبم؛ شما خوبین؟
بله متاسفانه بیمارانی که راهشون دوره خیلی تو دردسر میفتن.
این نکته رو در مورد تصادف نمیدونستم، قوانین رو سخت تر میکنن بجای آسون تر کردن. ان شالله هیچکس تصادف نکنه که تو چنین دردسرهایی بیفته.
نکته مفیدی بود ممنون، حتما در مورد این نکته تو مطالب آینده مینوسم، بخاطر اسم بیماری همه نگران میشن و صبر نمیکنن تا مطمئن بشن. ان شالله به زودی خوب میشید و این روزها رو فراموش میکنید :)
دوستان لطف میکنن و وقت میزارن و میخونن، منم وظیفه خودم میدونم پاسخ دوستان رو کامل بدم، ممنون برای توجهتون :)
۲۰ آبان ۹۵ ، ۲۲:۲۹ مهراد فروتن
عجب عکسی
تو عکاسی استعداد دارین واقعا 
:)
پاسخ:
ممنون نظر لطفتونه:)
به عکاسی علاقه دارم :)
"برخی از افراد مبتلا به ام اس شدید، توانایی راه رفتن به طور مستقل را از دست می دهند در حالی که بیماری دیگر افراد، برای مدت زمانی طولانی پیشرفت نکرده و علائم جدید ظاهر نمی شوند."

این جمله عین جمله یه خبرگزاری هست کپی کردم. به نظرم آگاهی رسانه ها در مورد ام اس داره بیشتر میشه
پاسخ:
ان شالله تاثیر مثبتی داشته باشه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">