زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 114

دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۳۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- همه با اخم های مخصوص دم صبحشان به نقاطی نامعلوم خیره شده اند و گویی در حال حل بزرگ ترین مسائل بشری هستند.

"مامان مامان از این نی نی ها بخریم که جیش نمیکنه"

صدای دخترک شیرین زبانی است که به یک نوزاد اشاره می کند.

همین یک جمله، گره از پیشانی همه می گشاید. دخترک شیرین زبانی می کند و همه می خندند؛ بعضی ها با کنار دستی خود جمله دخترک را تکرار میکنند و ریز می خندند. مادر نوزاد سر به سر دخترک می گذارد و می پرسد "مگه تو جیش نمیکنی؟" دخترک جدی می شود و می گوید "بی تربیت" و رو بر میگرداند و از حرکت او همه با صدای بلند می خندند.

این دخترک نیم وجبی اول صبحی کاری کرد که شاید یک کمدین از پسش برنیاید.


- آثار نگرانی یک دیوار نویس از کمبود آب.


در مسیر CinnoVex


تا سینووکس صد و پانزدهم، ایام به کام

نظرات (۱۳)

۰۳ آبان ۹۵ ، ۱۹:۰۹ مهراد فروتن
عالی بود :) 

پاسخ:
جای دوستان خالی بود :)
۰۳ آبان ۹۵ ، ۱۹:۲۳ یـک مـعــلـم . .
باسلام وعرض ادب،
.
کودکان،قریب العهد ِبه معبودن،برای همینه که محبوبند و تو دل برو^ـ^
کسی که بتونه اَخم های گره خورده ی دم صبح آدمها رو وا بکنه،خیلی قدرتمنده :)
.
آب مایه ی زندگیه،
و
محبت،سرمایه اش . .

+114،
چه عددبامسمایی!!
.
خوشبختیتون مُستـدام^ـــ^
پاسخ:
با سلام و عرض ارادت
بله درست میفرمایید :)
بسیار سخت, بخصوص افراد مسن.
ان شالله سرمایه دار باشیم :)

با مسما و کم عارضه :)

ممنون, همچنین برای شما :)
:))))
پاسخ:
شادکام باشید :)
۰۳ آبان ۹۵ ، ۱۹:۴۲ فیلو سوفیا
:)
پاسخ:
شاد باشید :)
سلام
:)
کجا این اتفاق افتاد؟
پاسخ:
سلام :)
اتوبوس داخل شهری.
۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۱ آقاگل ‌‌‌‌
جا داشت یکی اون وسط به دخترک میگفت موش نخوردت کوچولو :دی :)))
خیلی خوب بود.

پاسخ:
جملات مشابه بهش گفتن :)
 قابل شما رو نداشت :)
سلام، میخام همین اول ازتون تشکر کنم دعای شما کمکم کرد مشکلم حل بشه و استرس از روم برداشته بشه ولی هنوز بدنم مثل قبل این استرسه نشده و یکم تند راه میرم عضله پام خیلی زود خسته میشن، دکتر شما رفت دکتر منم رفت و الان بیمارستانمون بدون متخصص مغز و اعصاب مونده، به دکتره دیگمم زنگ زدم گفت تا آخر آذر وقت ها پره و من موندم و یه سینوکس که این هفته تزریق کنم تموم میشه. چند روز پیش داشتم گالری گوشیمو نگاه میکردم به یه عکسه قدیمی برخوردم!سلفی من و گوشی پزشکی ای که رو گردنم بود! یهو برگشتم به دوران بچگیم و آرزوی دکتر شدن! رفتم سایت دکتر سیفی و گفتم میخام برای پزشکی بخونم آیا ام اس مشکلات حافظه اش خراب میکنه درس خوندنمو؟ ایشونم فرمودن بله به صلاح هست کاره خودتو ادامه بدی! ولی دلم میخاد شرکت کنم اما فکر نکنم این ام اس بذاره نمیدونم نمیدونم نمیدونم! میترسم هزینه کنم کلی کتاب و سی دی آموزشی بگیرم ولی ام اس نذاره حافظم یاری کنه،، شما مشکلات حافظه و خستگی دارین؟ من با یه خانومه ۱۸ ساله حرف میزدم که دقیقا با من تو یه روز برا اونم تشخیص ام اس دادن میگفت انقده خسته م که فقط میخابم! خیلیم دختره زرنگی بوده ظاهرا و کمی مونده به کنکور حمله داشته و از عشقش یعنی پزشکی فاصله گرفته . یه چیزم بگم که شما خیلی دقت میکنین به مسیری که میرین و این خیلی خوبه. 
پاسخ:
سلام, خدارو شکر برای حل مشکلتون, خواهش میکنم من کاری نکردم, اراده خداوند و تلاش خودتون بوده :)
سعی کنید این روزها بیشتر استراحت کنید و خودتونو تقویت کنید. ان شالله این حس خستگی هم رفع میشه :)
مسئول داروخانه بهم گفت فرقی نداره چه متخصصی دارو بنویسه, متخصص باشه کافیه. البته بازم از داروخانه بپرسید.

من دوستی دارم که 15 ساله ام اس داره و سال پیش دانشگاه کارشناسی ارشد قبول شد و الانم مشغوله و خداروشکر هیچ مشکلی نداره, یا یکی دیگه از دوستانم که هم سن منه و حدود پنج ساله ام اس داره و سال پیش نفر اول کنکور ارشد شد و الانم شاگرد اوله. نمیدونم چقدر ممکنه تاثیر بزاره یا چند سال طول میکشه. به نظرم بهتره با چند تا دکتر دیگه هم مشورت کنید, شما که تو مرحله پیش ام اس هستید شاید تاثیر چندانی رو حافظتون نداشته باشه. البته حجم زیاد دروس پزشکی رو هم در نظر بگیرید, چون این حجم از دروس ممکنه استرس زیادی بهتون وارد کنه. اما در کل کسانی هستن که با ام اس پزشکی هم خوندن. بهترین راه مشورت با چندتا پزشکه که کاملا از وضعیتتون اگاه باشه. 
من تو این چند سال تاثیر خاصی رو حافظه ام حس نکردم اما قاعدتا کمی احساس خستگی دارم چون من علاوه بر ام اس, کم کاری تیروئید هم دارم و از نظر جسمی هم خیلی ضعیفم که مربوط به ام اس نیست و چندین ساله لاغرم. البته در مقایسه با چند سال پیش خودم میگم والا معمولا از عموم مردم فعال ترم.

عکاسی از طبیعت یکی از علایق منه :)
من یه مدته همش دلم بچه میخواد!!!! این داستان هم مزید بر علت شد!!!  ^____^
پاسخ:
ان شالله بزودی زمینه اش فراهم بشه :)
اخم منم وا کرد :))

پدر علم کویر شناسی دیگه تا مرز سکته رفت تا بفهمونه 5 سال به خاطر آب به جون هم میوفتیم ! روزی فقط یه لیوان صرفه جویی هم خوبه
پاسخ:
خداروشکر , ان شالله همیشه شاد باشید :)
کاش همه حواسشون به اندازه این دیوارنویس به کمبود اب باشه.
عالی بود .
سپاس .
پاسخ:
نظر لطف شماست, خواهش میکنم :)
چه بامزه :))
عکس چه کادر بندی زیبایی داره!
پاسخ:
حاصل شیرین زبانی دخترک بود :)
ممنون :)
دختربچه های شیرین زبون :)
پاسخ:
شیرین زبون و شیطون :)
۱۰ آبان ۹۵ ، ۲۱:۵۵ ع.پ (رهگذر)
درود بسیار

کاش کودک بودیم و در کودکی هامان می ماندیم.

احوال عالی چگونه است؟
اوضاع بر وفق مرادتان هست ان شااله ؟
من متاسفانه دوره درمانی جواب نداد ...
اما به هر حال 
تجربه ی سخت و جذابی بود !!!
پاسخ:
عرض احترام
ممنونم, شما خوب هستید؟
خداروشکر همه چیز خوبه :)
چرا جذاب؟
ان شالله درمان های بعدی جواب میده
براتون ارزوی سلامتی دارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">