زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 113

دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- با رویی گشاده سلام و احوالپرسی می کند، پیش از آنکه سوالی بپرسد تمام صفحات دفترچه را نگاه می کند و مشکل را می پرسد. داستان را از آنجا تعریف میکنم که دستم گزگز کرد، سرم گیج رفت، قسمتی از صورتم گاهی بی حس شد، گاهی برای چند ثانیه زبانم بی حس شد و بعد از آن MRI و تشخیص MS.
نتایج MRI ها و آزمایشات را با دقت می خواند و با لبخند می گوید اوضاع خوب است و آخرین MRI نشان می دهد اوضاع پلاک های مغزی بهتر از قبل شده است. تمام این ها را پزشک قبلی نیز گفته است اما شنیدنش برای دوم نیز لذت بخش است. چهار نسخه بدون تاریخ برای داروهایم می نویسد و می گوید چهار ماه بعد بیا. می پرسم در این چهار ماه نیازی به آزمایشات دوره ای نیست؟ می گوید نه، بدنت مشکلی با دارو ندارد، شش ماه یکبار کافی است.

- با غیظ لعن می فرستد، گویی شمر ملعون همین حالا روبرویش نشسته. حالا دیگر پای رفتن به مجلس و تعزیه ندارد، به سختی از روی تخت بلند می شود تا به دیگ غذا سر بزند، ما خیز بر میداریم که چرا این کارها را به ما نمی سپاری؟ به یاد ندارم از کسی کاری خواسته باشد، از همان سالهای جوانی تا حالا، همیشه روی پای خود ایستاده. از کربلا می گوید و با عشق نگاهش میکنم. این پیرزن دوست داشتنی، همیشه برای من نمادی از پاکی و صداقت است.
بوی غذا در خانه پیچیده و من از عشق می خوانم، این بار سید مهدی شجاعی روایت گر این عشق شده است. عشق پدر به پسر یا عشق پسر به پدر، گم می شوم در این عشق بی نهایت. زیبا روایت می کند و من با حسرت زل میزنم به خطوط کتاب.

تا سینووکس صد و چهاردهم، ایام به کام
موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۶
ام اسی خوشبخت

نظرات (۱۶)

پدر، عشق، پسر ... داشتیم کتابشو ولی نخوندمش... ان شاالله فرصتی بشه بخونم :) 
پاسخ:
توصیه میکنم بخونید :)
۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۸:۴۷ آقاگل ‌‌‌‌
اولین باری نیست که میام وبلاگتون. و اولین سینووکسی نیست که میخونم. ولی خب فکر میکنم اولین کامنتم باشه. :)
از همین رو چون دیدار اوله سلام واجب و ضروریه. با این حساب اول: سلام.

دوم اینکه هرچی فکر کردم چی بگم. چیزی به ذهنم نیومد. برا همین تصمیم گرفتم یک چنتا بیت شعر بنویسم. امیدوارم شعر دوست داشته باشید.

گفتم مگر به خواب ببینم خیال دوست
اینک علی الصباح نظر بر جمال دوست
مردم هلال عید بدیدند و پیش ما
عیدست و آنک ابروی همچون هلال دوست
ما را دگر به سرو بلند التفات نیست
از دوستی قامت بااعتدال دوست
زان بیخودم که عاشق صادق نباشدش
پروای نفس خویشتن از اشتغال دوست
ای خواب گرد دیده سعدی دگر مگرد
یا دیده جای خواب بود یا خیال دوست

از برادر سعدی شیرازیمون :)

روزتون بخیر.
یاعلی.
پاسخ:
علیک سلام :)
خوش امدید, افتخار دادید نظر گذاشتید.
شعر بسیار زیبایی بود, ممنونم :)
شبتون خوش و علی یار و یاورتون :)
خیلی خوشحالم که میبینم اوضاع بهتره :)  خدا رو شکر

پاسخ:
ممنونم گندم بانوی مهربان, سلامت باشید :)
خدا رو شکر :-) 
پاسخ:
ممنون, سلامت باشید :)
خیلی خوشحالم که حالتون بهتره ان شاالله به زودی خبر خوب شدن کاملتون رو بخونیم.
موفق باشید خواهر خوبم.
پاسخ:
خیلی ممنونم, سلامت باشید :)
پایدار باشید :)
سلام 
از صمیم قلب خوشحالم :)))
قلم سید مهدی شجاعی رو دوست دارم:)
ایام به کام شما 🍀
پاسخ:
سلام
خیلی ممنونم, شادکام باشید ان شالله :)
بله قلم زیبایی دارن.
متشکرم :)
سلام
خوشحالم که وضعیت تون رو به بهبودیه :)
اون پیرزن دوست داشتنی کیه؟!
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون, سلامت باشید :)
مادربزرگم هستن.
۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۸:۲۴ نیکی بیات
چقدر این پست حس خوب و امید داشت :) خدارو شکر واقعا :) 
پاسخ:
خداروشکر که حس خوبی به شمامنتقل کرد :)
ممنون دوست مهربانم :)
خداروشکر که حالتون بهتره همیشه به سلامتی :)
عزاداریتون قبول حق
پاسخ:
خیلی ممنون, سلامت باشید دوست همیشه مهربانم :)
متشکرم, همینطور از شما
۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۹:۵۹ اسپریچو ツ
دکتر نو مبارک:دی
پاسخ:
متشکرم :)
سلام
چه خوب که دارین بهتر میشین :)❤
پاسخ:
سلام
ممنون دوست مهربانم, سلامت باشید :)
این روزا بد جور استرس دارم، نتیجشم شده برگشتن گز گز قفسه سینم، تو رو خدا برام دعا کنین
پاسخ:
چشم حتما دعا میکنم, ان شالله هر مسئله ای هست حل بشه.
شما که تاثیر استرس رو میدونید, سعی کنید خودتونو اروم کنید, میدونم کار سختیه اما باید استرستونو کنترل کنید. به این فکر کنید که اگه خدایی نکرده سلامتیتونو از دست بدید, دیگه هیچ چیز انقدر که الان فکر میکنید ارزشمند نخواهد بود.
خدا حفظشون کنه
پاسخ:
خیلی ممنونم, سلامت باشید :)
مرسی ازتون دعای شما باعث آرامشم میشه ،لرزیدن کل بدن هم از علایم ام اس هست؟ دیشب انگار منو گذاشته بودن رو ویبره نزدیک نیم ساعت بخاطر خبری که شنیدم شوکه شدم و کل بدنم لرزید نیم ساعت و استرس شدیدی دارم که قلبم از دهنم داره میاد بیرون نتونستم سر کار برم امروز، بازم خواهش میکنم برام دعا کنین دعای شما باعث میشه آروم بشم، به خانواده هم نمیتونم بگم اونام غصه میخورن مثل شما طاقت غصه خوردن مادرم رو ندارم ، خیلی میترسم این استرس شدید باعث حمله بشه ، امروز مثلا صمیمی ترین دوستمو سوار کرده بودم وقتی درد دل کردم گفت حمله چیه دیگه؟ البته حق بهش میدم ولی شما راهنمای خیلی خوبی هستین جای بهترین دوستامو گرفتین تو این مدت، یه اتفاقی برام ممکنه بیفته که زندگیمو نابود کنه استرسه اون عذابم میده به هیچ کس هم نمیتونم بگم وای خدا
پاسخ:
هیچ اتفاقی نمیفته مگر به اراده خدا, پس اروم باشید و بسپارید به خدا, به این فکر کنید که هر مشکلی هر قدر بزرگ باشه برای خداوند بزرگ نیست.
نمیدونم مشکلتون چیه اما از صمیم قلب دعا میکنم زودتر حل بشه.
اگر خانواده میتونن کمک کنن حتما بهشون بگید, من اگر چیزی نمیگم بخاطر اینه که مشکل خاصی تا حالا نبوده که خودم از پسش برنیام و لازم باشه از کسی کمک بگیرم اما اگر چنین مشکلی باشه حتما از اطرافیانم کمک میخوام.
استرس شدید میتونه عامل حمله باشه اما لزوما اینطور نیست پس نگران نباشید.
فقط سعی کنید اروم باشید, تو دنیا هیچ اتفاقی بی حکمت نیست پس صبور باشید.
ان شالله حل میشه, توکل کنید به خدا.
۳۰ مهر ۹۵ ، ۰۸:۱۱ مهراد فروتن
رفتین تو کار سیلان ذهن :) 
خیلی متن جالبی بود، مخصوصا به لحاظ فرمی، جابجایی در مکان و زمان بدون داشتن علت خاصی 
ممنون 
پاسخ:
ذهن من در 80% مواقع مشغول همین کاره.
ممنون نظر لطف شماست.
خواهش میکنم :)
۰۳ دی ۹۵ ، ۰۰:۲۲ خانم اشک
الحمدلله 
بابت کم شدن پلاک ها 
الحمدلله




سلام :)
پاسخ:
سلام دوست عزیز :)
ممنون از لطف و محبت شما, سلامت باشید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">