زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 103

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


می گوید خداوند نعمت عقل را به تمام بندگانش ارزانی داشت، یکی از این عقل خوب استفاده می کند برای حفظ سلامتی و کار و پیشرفت، اما بعضی ها از این نعمت به درستی استفاده نمیکنند.
می گوید ما که غذای سالم میخوردیم الان این وضعمان است، با این غذاهای شیمیایی و هوای آلوده اگر شما به سلامتی خود بها ندهید وضعیتی به مراتب بدتر از ما خواهید داشت. چرا به سلامتی خود اهمیت نمی دهید؟ چرا ورزش نمی کنید؟ چرا پیاده روی نمی کنید؟ کار هم لازم است اما اول سلامتی.
می گوید من 55 سال دارم و 11 بچه به دنیا آورده ام، هنوز هم به دخترم که نگاه میکنم میبینم وضعم از او بهتر است. صبح تا شب مشغول کار و دوندگی هستم اما دخترم تا یک کار کوچک انجام می دهد ضعف می کند. حتی حوصله یک دانه فرزندش را هم ندارد.
می گوید به شما هم مانند همه جوان ها و فرزندان خودم توصیه میکنم که خوب بخورید و تحرک داشته باشید، صبح که بیدار می شوید یک قاشق عسل بریزید توی شیر یا آب و بخورید، در طول روز هم خوب بخورید. تغذیه مناسب می تواند شما را حفظ کند، تغذیه مناسب همه چیز است.
می گوید و من با تمام وجود به نصایح شیرین این مادربزرگ مهربان گوش می دهم. او مرا نمی شناسد اما دلسوزانه نصیحتم می کند و من با هر جمله برایش آرزوی سلامتی میکنم.

تا سینووکس صد و چهارم، ایام به کام
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۸
ام اسی خوشبخت

داستان دنیا

نظرات (۱۰)

:)
پاسخ:
ممنون از حضورتون :)
۱۸ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۲ یـک مـعــلـم . .
سلام :)
حرف های این مادربزرگ مهربون،کاملاًدرسته،
هوای آلوده،
آب ناسالم،
غذاهای کارخانه ای وصنعتی،
عدم تحرک لازم،به خاطراستفاده ی بی رویه از فناوری های نوین،
وکلاً،سبک زندگی نادرست،
متأسفانه،ما رو از داشتن یک زندگی سالم،محروم کرده؛
درمورد"تغذیه ی مناسب" هم حرف های زیادی هست برای گفتن . .
یکی ازدلایل ناسالم بودن منابع تغذیه ای ما،همین پدیده ی مخرب ِ"ریزگــرد"هاست!
.
برای شما وهمینطور،برای همه ی مادربزرگ های مهربون ِاین سرزمین،آرزوی سلامتی وشادکامی دارم^ـ^
پاسخ:
علیک سلام :)
بله درست میفرمایید.
بنده که از حضور ریزگردها بسیار بهره مند شدم، انقدر که این روزها از عطسه زیاد گلوم مشکل پیدا کرده.
متشکرم، منم برای شما آرزوی سلامتی و شادکامی دارم :)
بحث همیشگی من و مامان بابام که میگن اصلن به خودت نمیرسی !:'(
پاسخ:
خب به حرفشون گوش کنید، ضرر نمیکنید :)
۱۸ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۵ مهراد فروتن
باید از تجربه بزرگ ها استفاده کرد 
پاسخ:
بله، این هم از نشانه انسان های عاقله :)
درست میگه.. مامان های ما خیلی وضعشون از ما ها بهتره..
متاسفانه بد زندگی میکنیم..
پاسخ:
بله متاسفانه، بقول این خانم از عقلمون درست استفاده نمیکنیم :)
ادم اول باید خودشو با تمام چیزایی که هست و نیست دوست داشته باشه بعد همه چیز خود به خود درست میشه(:
پاسخ:
بله اینم دیدگاه درستیه، ان شالله خودمونو دوست داشته باشیم :)
سلام خدمت شما. امیدوارم همیشه سرحال و پر انرژی باشید (و ریزگردها هم خسته بشن برگردن خونشون!!!!) . راجع به مطلبی که گذاشتین هم بگم که متاسفانه سلامتی آدما از دستشون خارج شده. یعنی آدم هرررر چقدم سعی میکنه سالم زندگی کنه متاسفانه خیلیا رعایت نمیکنن و هم خودشونو مریض میکنن هم بقیه رو. همین ته سیگارایی که میریزن توی جوب آب وآب زیر زمینی رو آلوده میکنن. و هزاران مورد دیگه. راستی بعد 6 ماه رفتم ام ار ای. هنوز به دکتر نشون ندادم ولی چیزی که خودم دیدم این بود که تغییر زیادی نکردن پلاک هام. پلاک های شما کم رنگ شدن؟
پاسخ:
سلام دوست عزیز منم براتون آرزوی سلامتی دارم :)
الهی آمین، واقعا با همه ریز بودنشون آزاردهنده هستن.
بله آدمها به خودشون و بقیه اهمیت نمیدن، و متاسفانه خیلی از این کارها از ناآگاهیه.
خداروشکر، ان شالله همین پلاک ها هم از بین برن :)
آخرین باری که MRI دادم دکتر گفت بهتر از قبل شده.
سلام و شب بخیر
تن و روحتان همیشه سالم
مستدام باشید و برقرار
پاسخ:
سلام، ممنون شب شما هم بخیر :)
ممنوم، منم آرزوی سلامتی دارم برای شما :)
والا ما هر چی هم میخوایم بخوریم یه مشکلی داره!!!!
شیر و آب لیمو و مرغ و برنج و...!!!!!

راستی سلام رفیق جان :)
حال و احوالت چطوره؟
دلم حسابی برات تنگ شده بود
پاسخ:
سلام گندم بانو، خداروشکر خوبم، شما خوبی؟
ممنون گندم بانوی مهربان، منم دلتنگتون بودم، جای خالیتون به شدت احساس میشد :)
بله متاسفانه همه چیز آلوده شده
پست بدی بود پست قبلی :(
دلم تنگ شده بود برا اینجا
ولی حال مگرفته شد
شما خوبین؟

پاسخ:
بله واقعیت تلخی بود، میبخشید که ناراحتتون کردم.
ممنون خداروشکر خوبم، شما خوبین؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">