زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 78

دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

بحث دو پرستار درباره جراحی تعویض مفصل زانو است که من سر میرسم، سلام و علیک گرمی می کنند و به صحبتشان ادامه می دهند، پرستار همزمان مشغول آماده سازی آمپول من می شود. پرستار می گوید اکثر کسانی که این جراحی را انجام می دهند ناراضی هستند، چون اکثر پزشکان بی توجه به وضعیت بیمار توصیه به جراحی می کنند، بیمار هم بدون تحقیق درباره پزشک معالج قبول می کند. درباره تزریق (احتمالا تزریق کورتن) در ناحیه زانو صحبت می کنند که یکی از اقوام پرستار انجام داده و راضی است، سپس پرستار جایگزین تشکر می کند و میرود.

حالا من بحث را ادامه می دهم و توضیحات بیشتری از پرستار می خواهم چون یکی از اقوام نزدیک نیز همین مشکل را دارد. پرستار می گوید حتی اگر قصد جراحی دارد به یکی از بیمارستان های پایتخت مراجعه کند، چون اینجا از پروتزهایی استفاده می کنند که متناسب با جثه بیمار نیست، انگار کفش بزرگ به پا کرده باشی و نتوانی با آن راحت راه بروی یا بالعکس. پس از جراحی نیز بیمار بیچاره متوسل می شود به فیزیوتراپی و شنا و ... تا شاید اوضاع کمی بهتر شود و نمی داند مشکل از جای دیگر است.

از پزشکانی می گوید که بیمار را به دید منبع پول نگاه می کنند و پزشکان جوان که نه درس می خوانند و نه انگیزه دارند.

قطعا این صحبت درباره تمامی پزشکان قدیمی و جدید صادق نیست اما جای تاسف دارد حتی اگر بخشی از جامعه پزشکی ما بجای درمان و بهبود وضعیت بهداشت، فقط در فکر درآمد بالاتر باشند.


تا سینووکس هفتاد و نهم، ایام به کام

موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۴/۱۱/۱۹
ام اسی خوشبخت

نظرات (۱۴)

واقعاااا متاسفم برای به اصطلاح پزشکهایی که از بیماری دیگران تجارت میکنن  :(((( واقعا حیف اسم انسان!
پاسخ:
بله متاسفانه خیلی تلخه.
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۱۰ مهراد فروتن
فقط پزشک ها نیستن که بی سواد اند 
تقریبا اکثر دانشجویان بی سواد می یان بالا، و بیشتر هم تقصیر دانشجوهاست.
پاسخ:
البته دانشجوی پزشکی با بقیه دانشجوها فرق داره، با جان انسان ها در ارتباط هستن.
بله اما مقصر اصلی اساتیدی هستند که به این دانشجوها نمره میدن، تازگی ها نمونه های تاسف باری از این نمره های بی حساب دیدم.

من اون پزشکایی که نوشتن پرداخت ویزیت الزامی نیست رو خیلی دوس دارم. معمولا خیلی از افراد کم درآمد میان از شهرای مختلف پیششون. کارشون خیلی درسته اونا بر عکس این افرادی که شما گفتین
پاسخ:
بله آخر مطلب نوشتم که این شامل همه پزشکان نمیشه، پزشک خود من از بهترین ها هستن، برای نوشتن آزمایش و دارو، یا دیدن جواب آزمایش از بیماران ام اس حق ویزیت نمیگیرن :)
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۲۶ خانوم مهندس

پدرشوهر منم باید مفصل هیپ شو عمل کنه ولی به خاطر همین چیزاش میترسه. میترسه زمینگیر بشه.
پاسخ:
اگر پزشک خوبی باشه مشکلی پیش نمیاد، از اقوام ما هستن کسانی که عمل کردن و راضی هستن، ان شالله سلامتیشونو بدست بیارن :)
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۲۷ פֿـانم گــلآب
سلاااااام
 « ... حتی اگر قصد جراحی دارد به یکی از بیمارستان های پایتخت مراجعه کند ... »
#هزینه ایاب و ذهاب غیر کلان شهر نشین ها به کلان شهرها #هزینه مطب و کنده شدن چند برگه نسخه در یک جلسه ویزیت #هفته دیگه بیا #راهم دوره .... :-(((((((((
به افتخار همه شون :اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد/من و ساقی بهم تازیم و بنیادش براندازیم #حضرت حافظ جآن

پی کامنت نوشت غضب آلودناک : ایها الناس! ... ایها الوبلاگیون! ... ایها العزیزان قصد جسارت ندارم اما «سلام» از اسماء خداوند هست و موجب سلامتی می شود . نوشتن جواب واژه ی اول خط دوم تمامی پست هایی که خوانده اید در خط اول کامنت هایتان بر شما واجب است :( !!!

 ایام به کام شما ایضن🍀🍎
پاسخ:
سلام :)
بله درست میفرمایید، به سختی میشه از پس هزینه هاش براومد اما گاهی چاره ای نیست. برای مثال وقتی به شخصی گفته میشه سرطان دارید یا احتمال سرطان هست شخص حاضره هر هزینه ای بپردازه تا به بقین برسه، این اتفاق برای خود من افتاده و اثبات شد تشخیص پزشک همشهریم اشتباه بوده.
آفرین بر شما که همیشه به نکات ظریفی اشاره میکنید :)
کافیه یه آشنا داشته باشی که تو اتاق عمل کار کنه.... دیگه از تمام پزشککای ایران میترسی!! مگه اینکه یکی که خیلی قبولش داری اونو تضمین کنه!!!!!!!
الان من اون آشنا رو دارم!!! بعضی پزشکا واقعا جلادن!!!!! :/
پاسخ:
بله درسته، اما چاره ای نیست جز تحقیق و اعتماد چون همه امکان سفر خارج از کشور برای درمان ندارن.
ان شالله همشون به راه راست هدایت بشن.
این عمل اگر به دست یک استاد انجام نشه مطمئنا نه تنها مشکلی حل نمیکنه بلکه تمام راه حلهای مقطعی رو هم ناممکن میکنه. حتی توی پایتخت هم فقط باید به دست پزشک حاذق انجام بشه. هنوز هم عمل نوآورانه ای محسوب میشه.
فکر میکردم ساکن تهران هستید.
پاسخ:
بله درست میفرمایید، پزشک حاذق شرط لازم هر جراحی و درمانی محسوب میشه.
خیر ساکن تهران نیستم.
سلام
من با گندوم بانو موافقم :|
پاسخ:
سلام
حق با ایشونه.
۲۲ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۰۷ محسن رحمانی
خیلی طاقت فرساست .
پاسخ:
بله مشکلات مفصلی سخته.
۲۲ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۰۸ محسن رحمانی
وقتی سرما میخوریم میخوایم بریم مطب دکتر اینقدر سخته برامون حالا شما که مداوم باید برید آمپول بزنید.
پاسخ:
برای بنده هم مراجعه به پزشک سخته چون بسیار وقتگیره اما به تزریق ها عادت کردم و به سختیش فکر نمیکنم.
امیدوارم همه در هر منصبی هستن با وجدان عمل کنن.
سلامت باشید :)
پاسخ:
ان شالله :)
متشکرم، بنده هم برای شما هم آرزوی سلامتی دارم :)
اتفاقا یکی از آشنایانم این مشکل رو داره ممنون از اطلاعاتتون :)
پاسخ:
ان شالله سلامتیشون رو بدست بیارن. خواهش میکنم :)
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۳۶ سروش آسمانی
تا انسان نفسش را تربیت نکند در هر صنفی هم باشد اوضاع خراب می شود.

راستی، با مطالب "حزب الله" و "22 بهمن" به روز شدیم.

پاسخ:
بله درست میفرمایید؛ ان شالله در تربیت نفس موفق باشیم :)
متشکرم که اطلاع دادید.
سلام 
متاسفانه سلامت و جان أنساها بدانگونه که شایسته ی جان آدمی است در ایران قابل اهمییت و رویت نیست، البته که در همه ی جای دنیا و همه ی أصناف آدم های منصف و غیر منصف ، متعهد و بی تعهد وجود دارن ، اما تنها نیکی که به طور قاطع می تونم اینجا ازش یاد کنم بحث درمان و بیمارستان و تعهد نسبت بیمار و أهمیت دادن به سلامتی جسمی وروحی اش هست .  امیدوارم این فرهنگ هم در ایران جا بیفته و حداقل کسانی که پی درآمد کلان از این رشته هستن تخصص و کفایت لازم رو هم بدست بیارن . 
پاسخ:
سلام :)
بله درست میفرمایید؛ ایران برای یک بیمار بسیار جای نامناسبیه. منم امیدوارم اما تجربه نشون میده نسل بعدی پزشکان و پرستاران تفاوت چندانی نکردن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">