زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 74

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

پیش از اولین تزریق نکات زیادی درباره عوارض جانبی سینووکس خوانده و شنیده بودم. از دردهای وحشتناک تا علائم سرماخوردگی. بعضی گفته بودند که پس از چند سال هنوز بدنشان به دارو عادت نکرده و پس از هر تزریق تمام عوارض را از نو تجربه می کنند و پیشنهاد کرده بودند پیش از تزریق مسکن مصرف کنید. پزشک نیز شروع تزریق با دُز یک چهارم (1/4) را تجویز کرده بود و این نکته را خاطر نشان کرده بود که بهتر است آخر شب تزریق را انجام دهم تا عوارض دارو را در خواب تجربه کنم. در این میان تنها نظری که دلگرمم میکرد مربوط به یک ورزشکار بود که گفته بود دفعه اول که  برای تزریق رفته است، بجای دُز یک چهارم، یک واحد کامل تزریق کرده و به پرستار نیز گفته است اگر چیزی ته آمپول مانده با نان تمیز کند تا اون بخورد!

اما نه من ورزشکار بودم و نه حاضر به پذیرش ریسک تزریق یک واحد کامل بودم. با اولین مراجعه به پرستاری که نماینده شرکت سازنده دارو (سیناژن) بود نیز فهمیدم اگر بخواهم این پرستار با تجربه سینووکس را تزریق کند بایستی صبح یا ظهر تزریق را انجام دهم. پس تنها راه پیش رویم خوردن مسکن پیش از تزریق بود. و یک پیشنهاد جالب که در یکی از سایت ها خوانده بودم؛ خوردن بستنی پس از تزریق! با اینکه پیشنهاد عجیبی بود اما به امتحانش میارزید.

تصمیم گرفتم ظهر تزریق کنم که به شب نزدیک تر باشد و اگر دردهای وحشتناکی که گفته بودند به سراغم آمد بتوانم خود را به یک مرکز درمانی برسانم. پیش از تزریق، داروی مسکن مصرف کردم و پس از تزریق یک بستنی!

چند هفته ای به همین منوال گذشت و دُز دارو به یک واحد کامل رسید و شکرخدا خبری از آن دردهای وحشتناک نشد. حدود یک ماهی به خوردن مسکن ادامه دادم تا یک روز با مشورت پرستار مسکن را قطع کردم چون بدنم به دارو عادت کرده بود، دردهای جزئی و خستگی شدید پس از تزریق، برایم قابل تحمل بود و هم اکنون نیز هست. با رسیدن زمستان، خوردن بستنی هم کار عاقلانه ای نبود، چند هفته ای بجای بستنی شیر خوردم و در نهایت همه را کنار گذاشتم.


تا سینووکس هفتاد و پنجم، ایام به کام

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۱
ام اسی خوشبخت

عوارض سینووکس و مسکن

نظرات (۱۴)

۲۱ دی ۹۴ ، ۲۳:۰۹ مهراد فروتن
سلام 
یه سوال: 
تا حالا فیلمی (چه خارجی چه ایرانی) درباره MS دیدید که این بیماری رو درست نشون داده باشه؟
پاسخ:
سلام
فیلم خارجی درباره این موضوع ندیدم، اما فیلم های ایرانی متاسفانه خیلی غیرواقعی هستند و یک تصویر اشتباه به تماشاچی ارائه می کنند.
۲۲ دی ۹۴ ، ۰۰:۰۷ פֿـانم گــلآب
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام✋✋😃😃
ایام به کام شما ایضن 🍀
پاسخ:
سلام
متشکرم :)
۲۲ دی ۹۴ ، ۰۰:۰۸ פֿـانم گــلآب
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام✋✋😃😃
ایام به کام شما ایضن 🍀
پاسخ:
سلام، متشکرم دوست عزیز :)
خداروشکر که درد وحشتناکی نداشتید :)
پاسخ:
بله خداروشکر، ممنون دوست عزیز :)
۲۲ دی ۹۴ ، ۰۰:۲۰ منوچهر منطق
شماره 74 هم گذشت...
امیدواریم بقیه هم به خوبی بگذرد...

پاسخ:
خداروشکر که به سلامت گذشت :)
ممنون دوست عزیزم، آرزوی سلامتی برای شما دارم:)
خوشحالم که زیاد درد نکشیدید، امیدوارم از این به بعد هم براتون ساده تر از قبل بگذره و به امید خدا زودتر سلامتی کامل به دست بیارین
پاسخ:
ممنون دوست عزیز:)
ان شالله که همینطور باشه، بنده هم برای شما آرزوی سلامتی دارم :)
۲۲ دی ۹۴ ، ۰۹:۱۰ پری بانو
خدارو شکر ! 
هرچند اطلاع رسانی ها صحیح نیست و بیماری شما چنان که نشونش میدن هم نیست ولی خب به هر حال ... براتون صبر آرزو میکنم ! 
پاسخ:
بله اطلاع رسانی خوب نیست
ممنون دوست عزیز، آرزوی سلامتی برای شما دارم :)
من یه جا خوندم درد کفاره گناه
برا همین حتی اگر از درد بمیرم مثلا سر درد و کمر درد و اینا ها دردو تحمل میکنم
مسکن نمیخورم چون میدونم بعدن عوراضش بیشتره
خوبه که بدنت استانه تحملش بالاست:)
پاسخ:
مسکن ها جز مضرترین داروها هستن و متاسفانه مصرف این داروها تو ایران بسیار معموله
بله خداروشکر میکنم برای این نعمت بزرگ :)
خداروشکر
امیدوارم به سرعت این دوره رو سپری کنین 
پاسخ:
ممنون دوست عزیزم، منم برای شما آرزوی سلامتی دارم :)

امیدوارم روز به روز توی این راه موفق تر عمل کنید

پاسخ:
ممنون دوست عزیز، ان شالله همیشه سلامت باشید :)
باآرزوی شادی و سلامتی روزافزون برای شما
پاسخ:
ممنون، منم آرزوی سلامتی و شادی برای شما دارم :)
سسسسسسسسسلام و صبح بخیر
سعی کنید زیاد به مُسکین ها خودتون را عادت ندید.
امیدوارم هر چه زودتر به امید خدا سلامتی خود را به دست آوردید.
روزتون خوش، لبتون خندون و دلتون آکنده از عشق خداوند دادار
پاسخ:
سلام متشکرم عصر شما هم بخیر :)
من اصلا مسکن نمیخورم، پست مفصلی در این رابطه گذاشته بودم درباره فواید ضد درد گردو
ممنون، بنده هم برای شما آرزوی سلامتی دارم
متشکرم، ایام به کام :)
سلام دوست خوبم ، ممنون از احوال پرسی های مهربانانه ات ، از خداوند عزت و سعادت و سلامت برایت خواستارم . 
پاسخ:
سلام دوست عزیزم
خواهش میکنم
متشکرم، آرزوی سلامتی و شادکامی دارم برای شما :)
۲۹ دی ۹۴ ، ۱۱:۲۶ مریم بانو
واقعا چه تجربه ی جالبی.... بستنی... 
انشاءالله هیچ وقت دردی نداشته باشید
پاسخ:
بله تجربه جالبی بود، ساعت 8 صبح بستنی خوردن جالب بود، البته قبل از سرد شدن هوا :)
متشکرم، بنده هم برای شما آرزوی سلامتی دارم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">