زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 72

دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۲۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


از کنار بهشت زهرا که عبور میکنم، زیر لب آیات 112 تا 114 سوره مومنون را زمزمه می کنم.

قَالَ کَمْ لَبِثْتُمْ فِی الْأَرْضِ عَدَدَ سِنِینَ ﴿۱۱۲﴾

میفرماید چه مدت به عدد سالها در زمین ماندید

قَالُوا لَبِثْنَا یَوْمًا أَوْ بَعْضَ یَوْمٍ فَاسْأَلْ الْعَادِّینَ ﴿۱۱۳﴾

میگویند یک روز یا پاره ‏اى از یک روز ماندیم از شمار گران [خود] بپرس

قَالَ إِن لَّبِثْتُمْ إِلَّا قَلِیلًا لَّوْ أَنَّکُمْ کُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿۱۱۴﴾

میفرماید جز اندکى درنگ نکردید کاش شما میدانستید1


به روزی که در پیش دارم فکر میکنم، نکند کوتاهی دنیا را فراموش کنم و فریب ساعات و دقایقی را بخورم که به هنگام مسائل و مشکلات کشدار و طولانی به نظر می رسند.

گاهی که در طول روز درگیر استرس و اضطراب های امور دنیوی میشوم به خود نهیب میزنم که مبادا گذرا بودن هر آنچه پیش می آید را فراموش کنم. پس خداوند را شکر می کنم که عادل است و هیچ آزمونی خارج از حد توان بنده اش نمی گیرد و لبخندی از رضایت روی لبانم می نشیند.

رابرت لویی استیونسن این واقعیت ساده اما فراموش شده را اینگونه به ما یادآوری می کند:
«هر کسی می تواند بار زندگیش را هر چقدر هم سنگین باشد تا امشب به دوش بکشد ...»2

هنگام نگرانی برای عزیزانم به خود یادآوری میکنم که اگر به یکتایی خداوند اعتقاد دارم پس بایستی ایمان داشته باشم همانگونه که خداوند همیشه با من مهربان است و در سختی ها لحظه ای مرا تنها نمی گذارد، با عزیزان من نیز مهربان است و در عبور از سختی ها آنان را یاری می کند.

- این یادآوری های ساده در آرامش من بسیار موثر است. راهکار شما برای گذر سهل از مسائل زندگی چیست؟


2 کتاب "آیین زندگی" نوشته دیل کارنگی

تا سینووکس هفتاد و سوم، ایام به کام
موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۷
ام اسی خوشبخت

راهکاری برای آرامش

نظرات (۲۱)

۰۷ دی ۹۴ ، ۱۸:۴۵ شقایق وحشی
چقدر آرامش داشت این پست :)
پاسخ:
خوشحالم که آرامش بخش بود :)
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۸:۵۹ مــــــــ. یــ.مــ
:-)
چه عالی که همچین تفکری دارین
پاسخ:
متشکرم :)
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۱۲ پری بانو
زیبا :)
خوبه که چیزی برای ارامش دارید !! 
پاسخ:
برای همه دوستان عزیزم آرزوی آرامش دارم :)
راهکار من اینه
و من یتوکل علی الله فهو حسبه
پاسخ:
راهکار بسیار عالیه :)

:) 

ایشالا همیشه آرامش داشته باشید :) 

پاسخ:
متشکرم، همچنین شما دوست عزیز :)
اره خدا هست خدا مهربون تر از همه منتظره
خدا هیچ وقت بنده هاشو تنها نمیزاره چه برسه به لحظه های سخت که بیشتر تر حواسش به بنده هاشه:)
عیدتونم بسیار تا مبارک:)
پاسخ:
بله قطعا همینطوره، خداوند لحظه ای از ما غافل نمیشه :)
متشکرم عید شما هم مبارک دوست عزیزم :)
چقدر خوب  :) 
مرسی عید شما هم مبارک :)
پاسخ:
متشکرم دوست عزیز:)
۰۸ دی ۹۴ ، ۰۷:۲۶ آرش مهاجر
سلام 
راه کار من؛
یا مَن هُوَ اَقرب مِن حَبل الوَرید...
ای کسی که از رگ گردن به من نزدیکتری...:)
وب زیبایی دارید.
پاسخ:
سلام
راهکار بسیار خوب و عالی دارید:)
ممنون نظر لطف شماست
۰۸ دی ۹۴ ، ۰۸:۵۳ مهراد فروتن
بابت این پست خیلی ممنون 
عالی بود 
پاسخ:
خوشحالم که مفید بود :)

من وقتی آرامش ازم سلب میشه از امیرالمومنین کمک میخوام و با خودم یاد آوری میکنم که خدا مثل همیشه هوامو داره.

تو لحظه های خوبتون دعا برای من حقیر فراموش نشه لطفا.

                                                                         یاعلی

پاسخ:
راهکار خوبیه :)
چشم، شما هم دعام کنید، علی یار و یاورتون :)
بسیار عالی ...
همین از همه بهتره ... مگه بهتر از قرآن هم هست؟
پاسخ:
متشکرم، قطعا هیچ راهکاری بهتر از سخن خداوند نیست :)
ادم به گذشته که فک میکنه میبینه چقدر زمان داره تند میگذره و هرچقدرهم که بزرگتر میشه تند تر میگذره..
پاسخ:
کاملا موافقم، با بالا رفتن سن انگار زمان کوتاه تر میشه
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۷:۰۴ آریانا م.ف
راهکاری ندارم...
پاسخ:
حتما راهکاری دارید، بیشتر فکر کنید :)
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۶:۲۷ بُتِ بزرگ

عالی بود این مطلب،

توکل بر خدا و این که "می گذرد" شاید راه گذر از لحظات سخت زندگی باشد.

پاسخ:
مشکرم، بله موافقم، راهکار خوبیه :)
سلام بر دوست مهربان 
من هم آرامش گرفتم از این پست خوب و پر انرژی ت 
من هم سعی می کنم به گذشته فکر کنم به روزهای سخت که خدا همیشه باهام بود ، به روزهایی که سختی هاش واسه ساخته شدم بود ، به حکمت اون روزهای دور فکر می کنم که بعدها برام روشن شد ، و اینطور می فهمم که مصائب و مشکلات امروزم اگر از سر اشتباهات خودم نباشه ، حتما برای هموار کردن راه آینده م هست ، دعا می کنم و همینطور با خداوند در میون می زارم غصه هام رو اونوقت سبک می شم و ادامه می دم . 
پاسخ:
سلام دوست عزیز، خوشحالم که آرامش بخش بود:)
نگاه به گذشته بسیار خوبه، میتونه آرامش بخش حال و راهگشای آینده باشه :)
۱۱ دی ۹۴ ، ۱۰:۳۹ محسن رحمانی
استرس واظطراب بدترین چیز ممکنه . آدم فقط باید به خدا تکیه کنه وبس.
پاسخ:
بله، استرس مادر بیماری هاست، توکل به خدا قطعا راهکار خوبیه :)
۱۱ دی ۹۴ ، ۱۵:۰۵ نرگس جوان
ممنونم ازت
از ته دلم
پستت خیلی خوب بود

پاسخ:
خواهش میکنم دوست عزیز، خوشحالم مفید بود :)
سلام

موفق باشید و در پناه خدا
پاسخ:
سلام
متشکرم، برای شما هم آرزوی سلامتی و موفقیت دارم :)
سلام و عرض ادب و احترام
احــــــــــــسنت
ترکــــــــــــــــــــــوندی :)
پست پُر بار و خوبی بود.
ان شاء الله که برقرار باشی و مسرور
پاسخ:
سلام متشکرم نظر لطف شماست، خوشحالم که پربار بود :)
بنده هم برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم :)
۱۴ دی ۹۴ ، ۱۸:۲۳ آقای سر به هوا ...
سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم .
خوشحالم که اینقدر با قدرت جلو میرین .
حس نوشته هاتون رو دوست دارم .
منم یه کمکی ذوق تو عکاسی و نوشتن دارم ...
پاسخ:
متشکرم، خوشحالم که نوشته هام حس خوبی به شما منتقل کرد :)
حتما به وبلاگتون سر میزنم :)
اینجا چه حس قشنگی به ادم میده:)
راستش ما ادما فک میکنیم ارامش وباید جایی بدون هیچ سختی پیدا کرد منتظریم تا دردا تموم شه...
اما خب خیال خام است و خوشبختی یعنی در سختی ها شادبودن..
بیماری حاد تراز ام اس و سرطان وووووو...بیماری ناامیدیست اینکه لذت های زندگی ات کمتر از روزهای غمت باشد...
بیماری های فراوانی است و گاهی همین ها ادم را بزرگ میکند..مثلا ممکن است نگاهت به زندگی دنیا و باور هایت را تغییر دهد...
بیماری اصلی ناامیدی از خداست...
بیماری ها پوزخندی به خیالات خام ادم ها هستند...راستش رابخواهید ادمی فکر میکند حتما باید بیماری باشد برای پایان غافل ازینکه هزاران بیمار چندین سال زنده اند حتی سخت ترین بیماری ها ادم سالمی که بایک سردرد ساده یا یک کارساده مرده اند...
خنده دارتر تفاوت سالم وبیماراست..یعنی راستش رابخواهید ما بیماریم..و خیلی های دیگر که ظاهرشان بیماراست سالم...این را از تزریق امید در کلمه کلمه حرف هایتان میتوان فهمید...
وارزوی من برای شما این است پایدار باشد این سلامت روح روانتان...وسلامتی جسمی:)منتظر خبر خوب شما مبنی بر غلبه بر ام اس هستم:)
اخ خدا کی بشه اون روز:)من منتظرتونما:)
پاسخ:
ممنون از حرفهای امیدبخشتون :)
برای شما آرزوی سلامتی دارم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">