زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 71

دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

- با دیدن هر آشنایی در درمانگاه، پرستار را در دل دعا میکنم که تابلو "درمانگاه MS" را از روی در اتاق برداشته است و همینطور آقای چسبی که آغازگر این حرکت بوده است (همانطور که در سینووکس 60 ام اشاره کرده ام چسبی لقبی است که پرستار بر روی ما گذاشته است). بعد از تزریق از پرستار تشکر میکنم برای این محبت به ظاهر کوچک که برای ما بیماران بسیار ارزشمند است. ارزش این کار وقتی بیشتر برایم معلوم می شود که میفهمم پرستار در مقابل اعتراض مدیریت درمانگاه مبنی بر نصب مجدد تابلو مقاومت می کند و راحتی ما را بر راحتی خود ترجیح می دهد.


- با شروع تزریق ها پرستار پیشنهاد داد محل تزریق را بصورت چرخشی بین عضلات ران، بازو و باسن تغییر دهم تا بافت های محل تزریق قبلی ترمیم شوند اما متاسفانه تا امروز، یعنی سینووکس هفتاد و یکم، پشت گوش انداختم و این چرخش فقط شامل دو محل ثابت بود که باعث سفت شدن بافت های این دو محل شد. هفته گذشته پرستار برای ترمیم سریع تر بافت های آسیب دیده پیشنهاد کرد بصورت مرتب با روغن زیتون ماساژ دهم و تا مدتی محل تزریق ها را تغییر دهم که این بار پذیرفتم و این هفته تزریق روی ران پا را برای اولین بار تجربه کردم که تجربه خوبی بود و درد چندانی نداشت.

به همه دوستانی که تزریق عضلانی هفتگی دارند توصیه میکنم محل تزریق را بصورت چرخشی (ساعتگرد یا بالعکس) تغییر دهند که در این صورت هر شش هفته یک بار به محل تزریق قبلی خواهید رسید و از سفت و دردناک شدن آن بافت جلوگیری می شود.

نتیجه ماساژ با روغن زیتون را نیز در مطالب بعدی ثبت خواهم کرد.


تا سینووکس هفتاد و دوم، ایام به کام

نظرات (۱۵)

خدا خیر بده به این پرستارای خوب و مهربون
پاسخ:
بله خیر دنیا و آخرت ان شالله :)
سلام :)
وای تزریق اصن خوشم نمیاد :/
ان شاءالله که  الان جالتون خوبه:) ... یلداتونم مبارک :))


پاسخ:
سلام
تزریق خوشایند نیست اما درمان پس از این تزریق خوشاینده :)
متشکرم، منم برای شما آرزوی سلامتی دارم:)
متشکرم، یلدای شما هم مبارک :)
۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۰۶ مهراد فروتن
این پرستار خداوکیلی فرشته است فکر کنم :)
پاسخ:
بله این بخش کوچیکی از محبت هاشون به بنده بود :)
۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۲ شقایق وحشی
چقدر خوبه آدمهای مهربون هنوز هستن :)
روزگارتون زیبا:)
یلداتون مبارک
پاسخ:
بله امیدوار کننده است :)
متشکرم، ایام به کام:)
متشکرم، بر شما هم مبارک :)
۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۳۸ مـــــــــــــــــــــــــــــیـــــــم ☺☺
یاد ِ پرستاری افتادم که از قطع دستگاه ِ فریدون همون پسری که داستانشو تو ماه ِ عسل گفت جلوگیری کرد:-)
منم پرستارِ خوب ِ این مرکز رو دعا میکنم:-))
پاسخ:
متاسفانه این برنامه رو ندیدم اما خدا همه پرستارهای خوب رو خیر بده:)
۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۲ فریال میم
اگه ورزش کنید نیازی نیست چرخشی تزریق کنید همون دو نقطه کافیه ، در ماه دوبار میشه 
من که 6 نقطه تو بدنم پیدا نمیکنم :|
یلداتونم خوش.
پاسخ:
ورزش میکنم اما متاسفانه محل تزریق تا حدی سفت شد، البته فکر میکنم بخاطر همین ورزش ها زیاد دردناک نشده
ران، بازو، باسن، 6 تا میشه
ممنون یلدای شمام مبارک :)
برای لینک مطلب قبلی هم بسیار متشکرم، لطف کردید :)
یلداتون مبارک :)
نمیتونم براتون دلسوزی کنم 
بیش از حد قوی هستید :)
اما خب دردناکه ... 
پاسخ:
متشکرم یلدا بر شما هم مبارک :)
خیلی ممنونم از لطف شما، خداروشکر که دوستان عزیزمم درک میکنند که برای جلب ترحم نمی نویسم و قصدم فقط اطلاع رسانی و بیان تجربیاتم هست :)
ای وای پشت گوش نندازید دیگه :(
همچنان منتظر خبرای خوب خوبم :)
پاسخ:
چشم :)
ممنون، ان شالله سلامت باشید:)
۰۱ دی ۹۴ ، ۱۳:۵۳ نرگس جوان
شاد باشی دوست جان:)

پاسخ:
ممنون، شما هم شاد باشید :)
من زیادی غمگین میشم وقتی اینجا رو میخونم
با هر پستی که میخونم اشکم درمیاد
من مطمئنم یک روز شما هم عنوان این وبلاگ را عوض میکنید و لبخند میزنید به سلامتی کاملتون
مطمئنم:))
پاسخ:
غمگین میشید؟ چرا؟
خداروشکر حال بنده خوبه و اصلا جای نگرانی و ناراحتی نیست
همیشه سعی میکنم مطالب رو به نحوی عنوان کنم که باعث ناراحتی نشه، هدف من از نوشتن اطلاع رسانی و اشتراک تجربیاتمه، ببخشید که ناراحتتون کردم
با این وجود اگر از خوندن مطالبم ناراحت میشید از شما تقاضا دارم نخونید، چون شرمنده شما میشم دوست عزیزم :)
خدا زیاد کنه این پرستارارو :)
پاسخ:
ان شالله :)
۰۴ دی ۹۴ ، ۱۱:۳۵ محسن رحمانی

خیلی وحشتناکه بیماری ام اس خدا نصیب هیچکس نکنه

به امید سلامتی این بیماران .

پاسخ:
گویا مطالب وبلاگ رو نخوندید، هدف بنده از نوشتن اصلاح همین دیدگاه اشتباه هست. ام اس بیماری وحشتناکی نیست، الان کاملا قابل کنترل هست :)
متشکرم، بنده هم برای شما آرزوی سلامتی دارم.
سلام و عرض ادب و احترام
این که رنج شما یه رنج اختصاصی است شکی نیست.رنج هایی وجود دارد که تا انسان ،انسان است و تا این هستی بوده و هست وجود دارند و قابل زوال نیستند.اگر بخواهیم بهتر نگاه کنیم باید بگویم که اگر چه می توان در جهت کاهش درد در زندگی تلاش کرد ولی نمیتوان بدون رنج زیست. خداوند زندگی انسان را با رنج و مشقت قرار داد تا او را تربیت کند و استعدادهایش را شکوفا کند. خداوند در سوره بقره آیه 155 می فرمایندقطعا همه شما با چیزی از ترس و گرسنگی و زیان مالی و جانی و جسمی و کمبودها آزمایش می شوید و بشارت ده استقامت کنندگان را.امام صادق نیز می فرمایند :مومن مثل کفه ترازوست هر اندازه ایمانش زیاد شود گرفتاریش زیاد می گردد.
دوست خوبم این را در نظر داشته باشید که لازمه تکامل انسان وجود سختی هاست.
قوی باش که وعده خداوند حق است.
لبت خندان دلت زنده به عشق حضرت حق
پاسخ:
سلام
قطعا ما انسان ها با رنج رشد میکنیم و مشکلات و سختی ها برای همه هست، متشکرم که همیشه به امید دعوت می کنید.
بنده هم برای شما آرزوی سلامتی دارم :)

سلام. وقت بخیر.
چه کار جالبی. دمشون گرم. از قول من هم ازشون تشکر کنید. 
نمیتونید اعضای تزریق رو تغییر بدید. مثلن هر دو دست هر دو ران و ... یا فقط باید اعضای یک سمت باشه؟

پاسخ:
سلام، متشکرم
بروی چشم ازشون تشکر میکنم.
نه محدود به یک عضو یا یک سمت نیست، همونطور که توضیح دادم میشه به 6 نقطه مختلف تزریق کرد، اما من لاغرم و امکان تزریق به بازو ندارم، چون این آمپول عمقیه.
ممنون که به وبم سر زدین...
موضوع وبلاگ تون جالبه...:-) 
پاسخ:
خواهش میکنم دوست عزیز :)
متشکرم نظر لطف شماست:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">