زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 68

دوشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

- ایستاده ام در میان جمعیت و برای تزریق منتظر پرستار هستم که جای خالی تابلوی "درمانگاه MS" توجه ام را جلب می کند. خوشحال می شوم که برای یک بار هم که شده بدون اعتراض یک اشتباه تصحیح می شود. حالا بیماران با خیالی راحت تر وارد این اتاق می شوند و دیگر از نگاه های ترحم انگیز جمعیت منتظر در سالن  خبری نیست.

آسوده خاطر وارد اتاق می شوم اما بعد از تزریق رفتار پرستار همیشه مهربانم توی ذوقم می خورد. در حال مرتب کردن لباس هایم هستم که پرستار یک خانواده را صدا می کند و آنها نیز بی خبر وارد اتاق می شوند و با تعجب مرا نگاه می کنند که در حال بستن دکمه لباسم هستم. پسرک خانواده هنگام بازی صدمه دیده و پرستار می خواهد میزان صدمه را ارزیابی کند. نگرانی پرستار را برای پسرک درک میکنم اما مرتب کردن لباس بیش از یک دقیقه طول نمی کشد و پسرک نیز شب گذشته صدمه دیده و یک دقیقه زودتر یا دیرتر تاثیری در بهبودی یا وخامت حال او ندارد. متاسفانه کرامت انسانی بیمار در ایران همیشه آخرین موضوعیست که به آن پرداخته می شود. بارها دیده ام که پزشکان همزمان چند بیمار را ویزیت می کنند، بدون در نظر گرفتن این موضوع که اطلاعات بیمار محرمانه است و هیچ پزشک یا پرستاری اجازه افشای این اطلاعات را ندارد. این یک حق قانونی و انسانی است.


- گفته اند مقدمه تشکر از خالق، سپاسگزاری از مخلوق است. بنابراین بر خود واجب می دانم برای ابراز محبت های بی دریغ و دعاهای خالصانه شما دوستان عزیز تشکر نمایم. بی شک در این بهبودی هرچند جزئی نیز دعای شما عزیزان تاثیرگذار بوده است. برای تمامی دوستان آرزوی سلامتی دارم.


تا سینووکس شصت و نهم، ایام به کام

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۹
ام اسی خوشبخت

نظرات (۱۲)

۰۹ آذر ۹۴ ، ۲۲:۲۹ مهراد فروتن
عجیبه، 
اون پرستاری که شما درباره اش می نوشتی حرفه ای تر از این حرف ها به نظر می اومد!
عیبی نداره اون همه مهربانی، یک بار هم نامهربانی 
پاسخ:
برای منم خیلی عجیب بود چون همیشه حواسشون به شرایط خاص بیمارهای MS هست.
این رفتارشون رو پای نامهربانی نمیذارم، شاید اینبار مهربانی برای اون پسرک مصدوم بود
۰۹ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۸ نرگس جوان
حالتون چطوره؟
پاسخ:
شکر خدا، خوب و عالی هستم، شما خوب هستین؟
۰۹ آذر ۹۴ ، ۲۲:۵۳ نرگس جوان
خوبم ممنون.
برام دعا کنین
پاسخ:
خداروشکر :)
چشم حتما دوست عزیزم:)
۱۰ آذر ۹۴ ، ۰۶:۰۴ کوثر متقی
سلام :)
آیا این پرستار خودش میداند که از نظر شما مهربان و دلسوز است؟
:)

یه بنده خدایی یه سری ویژگی مثبت داشت ...
بعد که از دستشون داد همه بهش گفتن ئه... چرا تو این جور شدی؟ تو فلان بودی و...
اونم در اعتراص گفت چرا همون زمان بهم نگفتید که حفظشون کنم حالا که از دستشون دادم میگید؟

واسه همین تجربه میگم کاش اونم میدونست که خیلی خوب می تونه همه را درک کنه :)

+به شخصه خوبی های آدم ها را یادشون میارم و بعد می بینم که گاهی حتی تعجب می کنند از شنیدن ش که این قدر این خوبی خوب بوده که یک نفر درک کرده !
چقدر نوشتم! ببخشید :)
پاسخ:
سلام دوست عزیز
بله در هر فرصتی از محبت های بی دریغشون و کمک هایی که می کنند تشکر میکنم، امروز از همون موقعیت ها بود که ازشون تشکر کردم :)
کاملا با شما موافق هستم و از یادآوری این موضوع از شما ممنونم
۱۰ آذر ۹۴ ، ۰۹:۲۶ شقایق وحشی
گاهی ناخواسته اشتباه میکنیم :) روزگارتون هر روز زیبا تر :)
پاسخ:
بله موافقم، متشکرم، ایام به کام :)
سلااام، همین دیروز داشتم حساب میکردم که از آخرین پستتون چند روز گذشته و الان دیگه وقتشه که پست بذارید :)
خدا رو شکر که حالتون بهتره... ایشالا هر بار بهتر از دفعه قبل بشه :)
در مورد اون پرستار هیچی نمیگم :(
به امید بهبودی کاملتون :)
پاسخ:
بنده روزهای دوشنبه همزمان با تزریق یک مطلب جدید می نویسم، ممنون که می خونید :)
مطمئنا عمدی در کار نبود:)
خیلی ممنونم، برای شما هم آرزوی سلامتی دارم :)
آدم است دیگر گاهی اشتباه می کند...
حالتون که عالیه ان شاالله؟
پاسخ:
بله موافقم
متشکرم، شکر خدا عالی، شما خوبید؟
اشکالی نداره :)
دیگه ... بعضی مواقع یه شرایط و یه مواردی پیش میاد آدم متوجه نمیشه :)

آره به نظر منم خوب نیس چندتا بیمار باهم ویزیت بشن :|

سلامت باشید :)
پاسخ:
بله موافقم، گاهی پیش میاد:)
ویزیت شدن در حضور یک بیمار دیگه بسیار آزاردهنده است چون بیمار دیگه نمیتونه راحت با پزشک صحبت کنه
ممنون، بنده هم آرزوی سلامتی دارم برای شما:)
۱۲ آذر ۹۴ ، ۰۸:۱۵ کلنگ همساده پسر
خدا به همه ما شفا هد به ویژه به شما که ان شاالله به بهبودی کامل برسید. کرامت انسانی را سال هاست که آدمیزاد دو پا روی این کره خاکی از یاد برده، از آن روزی که آدم ابوالبشر را را فرستادند روی زمین تا حالا!
پاسخ:
ان شالله،متشکرم :)
این هم دیدگاهی است ...
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۸:۰۷ مریم بانو
چقدر خوبه که شما این موضوعات رو مینویسین...
سعی میکنم در آینده حتما به این نکات توجه کنم...
پاسخ:
چقدر خوبه که شما میخونید، متشکرم:)
۱۳ آذر ۹۴ ، ۲۱:۱۹ پریسا ایرانی

تق تق تق .... سلام :)

امیدوارم حالتون خوب باشه !! یه مدته وبلاگتون رو میخونم :) من قبلا مینوشتم و رفتم و باز اومدم !! وبلاگتون هم حسابی تشویقم کرد :) خوشحال میشم بهم سر بزنید،یادم بندازید لینکتون کنم و دنبالتون کنم تا هم بیشتر ببینمتون هم دوستام شمارو بشناسم :) همیشه منتظر قلمتون هستم !! شبتون زیبا

پ.ن : زندگی شما،و و ب شما جای تحسین داره !! نه دلسوزی و غم :)  

پاسخ:
سلام دوست عزیز
متشکرم که همراهم هستید، حتما سرمیزنم
لطف شما و محبت های شما دوستان عزیز به بنده است:)
سلام و رحمت خداوند بر دوست مهربان 
خدا رو شکر که شما رو سرحال می بینم . 
شاید خانوم پرستار مورد نظر فکرش مشغول و آشفته بوده ، به هر حال گمونم با یه انتقاد دوستانه و مؤدبانه مشکل ان شالله قابل حل خواهد بود . 
خداوند تکیه گاه شما. 
پاسخ:
سلام بر دوست عزیزم
متشکرم دوست عزیز
بله در عمدی نبودن این حرکت مطمئنم، بسیار انسان مهربانی هستند و همیشه سعی در القای آرامش به بیماران دارند، ان شالله.
متشکرم، همینطور برای شما دوست مهربانم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">