زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 67

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم

- وارد مطب دکتر که میشوم با لبخند احوالپرسی می کند، سرحالتر از هفته گذشته به نظر می رسد. مانند همیشه باید از اول داستان را برایش تعریف کنم، که MS دارم و با بی حسی زبان و گزگز دست چپ و سرگیجه به پزشک مراجعه کردم و ... . نمیدانم چرا حاضر است این داستان تکراری را هزار بار دیگر بشنود اما یک پرونده برای بیمار تشکیل ندهد. دفترچه بیمه برایش حکم پرونده پزشکی را دارد که به ندرت مرورش می کند. پرونده ای که با رسیدن به صفحه آخر، عمرش به پایان می رسد.

عکس های MRI را با دقت بررسی می کند و با عکس های سال گذشته مقایسه می کند.

"خداروشکر پلاک ها فعال که نشدن هیچ، میشه گفت ضایعات کمی هم بهتر شدن"

این جمله را با شادی می گوید و من شادتر می شنومش. تمام طول مسیر مطب تا منزل را انگار روی ابرها راه میروم. با توجه به استرس های یک سال اخیر بسیار نگران بودم که پلاک ها فعال شده باشند اما این خبر شاید نشان از آرامشی دارد که برایش سخت تلاش کرده ام. و بی شک لطف خداوند مهربان.


- درمانگاه از همیشه شلوغ تر است، به سختی خود را از میان جمعیت به اتاق پرستار میرسانم، در را که باز می کنم اشاره می کند منتظر باشم، کیفم را روی صندلی اتاق انتظار می گذارم و پشت به جمعیت خود را با پیدا کردن چسب تزریق مشغول میکنم. خانم جوانی با پسر بچه ای حدودا پنج ساله از اتاق خارج می شود، پیش از این هم دیده بودمشان، و من باز به این موضوع فکر میکنم که این پسرک چه درکی از بیماری مادرش دارد و چگونه این تزریق هفتگی را برایش قابل فهم کرده اند، آیا او هم مثل تمام کودکان از تزریق می ترسد و ... .

بعد از تزریق ماجرای MRI و بهبودی ضایعات را برای پرستار تعریف میکنم و او نیز با خوشحالی شکر می کند و درباره قطع دارو سوال می کند، برایش توضیح می دهم که بهبودی آنقدر جزئی است که نمی توان دارو را قطع کرد. شاید یکی از دلایل این بهبودی جزئی او باشد که همیشه سعی می کند با مهربانی تجربیات سالهای حضورش در درمانگاه MS را در اختیارم بگذارد و سوال های بی پایان مرا پاسخ دهد، به ویژه در ابتدای بیماری که نگران بودم و سوالات زیادی از پیشرفت بیماری و دارو داشتم و پاسخ های او معمولا جامع تر از سوالات من بود.


تا سینووکس شصت و هشتم، ایام به کام

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۲
ام اسی خوشبخت

نظرات (۱۰)

وااای خیلی خوشحال شدم :)
خدا رو شکر واقعا...
ایشالا بیشتر از این پستا با خبرای خوب بذارید :)
پاسخ:
ممنون دوست عزیز از لطف و محبتی که بنده کمترین دارید، ان شالله همیشه سلامت باشید :)
۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۲ مهراد فروتن
دیدین گفتم خدا هواتون رو داره 
خدا رو شکر که رو به بهبود هستید 
نمی دونم در MS بهبودی کامل اتفاق می افته یا نه 
اما خوب خدایی هست که می شه بهش اعتماد کرد پس 
آرزوی بهبودی کامل براتون دارم 
پاسخ:
ممنون دوست عزیز، بله خداوند همیشه به من لطف داره، ان شالله که شاکر باشم
درمان قطعی وجود نداره اما بهبودی کامل ممکنه اتفاق بیفته که در این صورت هم تضمینی برای عود مجدد بیماری وجود نداره، حتی بعد از بهبود کامل و قطع دارو، بیمار همیشه باید تحت نظر پزشک باشه
قطعا میشه به خدا اعتماد کرد چون بنده او هستیم و خیر و صلاحمون رو بهتر میدونه:)
ممنون دوست عزیز، منم براتون آروزی سلامتی دارم :)
به به ان شاءالله همیشه خوش خبر باشی :) دوست عزیز

پاسخ:
ممنون دوست عزیز سلامت باشید:)
خیلی خبر خوبی بود خدا رو شکر:) خیلی زیاد خدارو شکر
پاسخ:
ممنون از لطف و محبتتون، ان شالله همیشه سلامت باشید دوست عزیز:)
۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۰:۴۸ نرگس جوان
خوش خبر باشی 
چقدر خوشحال شدم
چقدر حس خوب...
واقعا ازت ممنونم
پاسخ:
ممنون دوست عزیزم، خیلی لطف دارید، ان شالله همیشه سلامت باشید :)
۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۲۵ کوثر متقی
سلام :)
الحمدلله
:)

پاسخ:
سلام، ممنون:)
ان شالله شما هم سلامت باشید:)
۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۵۷ هیات تحریریه
شما خوب میشین
خوب خوب
شک ندارم
پاسخ:
متشکرم، ان شالله با دعای شما دوستان عزیز :)
خدارو صد هزار مرتبه شکــــــــــــر
ان شاالله روز ب روز بهتر بشید و یه روز خیلی نزدیک دیگه اثری از این بیماری نباشه :)
پاسخ:
ممنون دوست عزیز که انقدر لطف دارید به بنده، ان شالله شما هم همیشه سلامت باشید:)
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۸:۱۰ مریم بانو
ام اس همون طور که ناگهانی میاد ، گاهی هم ناگهانی میره...
خیلی خبر خوشحال کننده اییی بووود....
امیدوارم بهبودی کامل حاصل بشه
پاسخ:
بله، موافقم
متشکرم دوست عزیزم، بنده هم برای شما آرزوی سلامتی دارم:)
خدا رو شکر ، شکر بی پایان برای حال خوب شما و همه نعمت های غیر قابل شماره. 
پاسخ:
متشکرم، بنده هم برای شما آرزوی سلامتی دارم دوست عزیزم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">