زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 155

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۱۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- دفترچه بیمه را ورق میزند و با تعجب نگاه میکند اما چیزی نمی پرسد. میان صحبت هایم اشاره میکنم که بیماری ام اس دارم. به یکباره رفتارش تغییر میکند، کلمات را شمرده شمرده و آرام ادا میکند. تا کنون بیمارش نبوده ام اما چند سال قبل او را ملاقات کرده ام و میدانم همیشه سربه سر بیمارانش می گذارد اما حالا با شنیدن نام ام اس رفتارش به کلی تغییر می کند. تا حدی که وسوسه میشوم با شوخی بگویم ام اس تاثیری روی قدرت فهم و ادراک نمی گذارد و اگر با همان سرعت قبل صحبت کند متوجه میشوم.


- با خوشرویی سلام میکند، احتمالا از پرسنل جدید داروخانه است، قبلا او را ندیده ام. دفترچه را باز میکنم و روی پیشخوان می گذارم، تا نام دارو را میبیند با غم مرا نگاه می کند و می گوید، ببر باجه یک.


- پیش از ابتلا به ام اس تصور میکردم، افراد فعال در حوزه بهداشت و درمان هنگام رویارویی با بیماران مختلف کاملا با خونسردی یا حتی با بی تفاوتی برخورد می کنند اما تا کنون به هر پزشکی (بجز متخصصان مغز و اعصاب) مراجعه کرده ام، با شنیدن نام ام اس یا تعجب کرده اند، یا ناراحت شده اند یا با استرس مرا به آرامش دعوت کرده اند، حتی گاهی به پزشک دلداری داده ام که حالم کاملا خوب است و نگرانی درباره بیماری ندارم.


- ترکیب بنفش و زرد را دوست دارم.



تا سینووکس صد و پنجاه و ششم، ایام به کام

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۳
ام اسی خوشبخت

زندگی اجتماعی

لذت عکاسی

نظرات (۱۱)

در مورد نوشته هاتون حرفی ندارم !!حق بهتون می دم !!!! عکس گلها  هم قشنگ!!!! سپاس!!!!
پاسخ:
ممنون از نگاه زیبای شما :)
۲۳ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۴ فیلو سوفیا
این رفتارها تقریبا طبیعیه...سلامت باشید
پاسخ:
بله طبیعیه. ممنون :)
۲۳ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۲۱ خان بلاگستان
خوب چون واقعا بعضی بیماران هستند که ترس یا استرس دارن میخوان که این استرس رو برطرف کنند که 
باعث نشه بیماری اون بیمار برطرف بشه .

چه گل زیبایی . 
پاسخ:
منظور بنده رفتار بعضی پزشک هاست که به بیمار استرس رو منتقل میکنه.
ممنون از نگاه زیبای شما :)
۲۳ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۲۴ خانم فـــــ
گل بادمجون هست:)
پاسخ:
بله :)
همه اش از بی اطلاعی است :-) من خودم هم همین طوری بودم، ته دلم می ریخت پایین اسم ام اس می اومد

خدا رو شکر اصلاح شدم :-)
پاسخ:
خداروشکر که تونستم قدمی در جهت اطلاع رسانی بردارم :)
سلام
این دلداری دادن شما به پزشک خیلی جالب بود...
ان شاءالله همیشه حالتون خوب باشه دوست عزیز

واقعاً چه ترکیب زیبایی ...
درود بر شما
پاسخ:
سلام
چاره ای نبود، خیلی استرس داشتن :)
ممنون سلامت باشید :)

بله ترکیب رنگ ها در طبیعت بینظیر هست :)
سلام
ترکیب بنفش و زرد واقعا زیباست :)
پاسخ:
سلام
بله واقعا زیباست :)
سلام جالبه که پزشک ها هم اینجوری اند 

تازه ژوله هم ام اس داره و داره زندگیشو میکنه 

موفق باشید
پاسخ:
سلام
بله برای بنده هم جالب بود.
خداروشکر با پیشرفت های حال حاضر بیماران ام اسی اکثرا زندگی عادی دارن.
ممنون دوست عزیز :)
منم همیشه فکر میکردم دمارها درک بهتری از بیماری ها داشته باشن ! 
موفق باشین 
پاسخ:
اوایل منم اینطور فکر میکردم اما پزشکانی دیدم که تقریبا اطلاع خاصی از ام اس نداشتن.
ممنون سلامت باشید :)
رفتارمون با بیماران جسمی این طوریه دیگه تو خودت حساب کن کنش با بیماران اعصاب و روان چطوریه که اتفاقا حساسیت بیشتری داره...
پاسخ:
بله اطرافم دیدم از این دست رفتارها. متاسفانه خیلی بده.
به نظرم پزشکا و ... حتی بیشتر از مردم عادی با شنیدن اسم بعضی بیماریا ناراحت میشن. چون بیشتر با بیمارا سر و کله میزنن و میبیننشون! ماها زود یادمون میره.
پاسخ:
بله بخشی به این مربوطه و بخشی به عدم اطلاع پزشک از بیماری. قاعدتا بنده انتظار ندارم همه پزشک ها در تمام زمینه ها تخصص داشته باشن اما برخوردشون باید محتاطانه تر باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">