زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

زندگی به سبک ام اس

با ام اس نیز خوشبختم

سال 93 بیماری MS خود را با لبخند پذیرفتم.
از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارم و زندگی شاد و فعالی دارم و با ام اس نیز احساس خوشبختی میکنم.
هفته ای یکبار داروی CinnoVex تزریق میکنم و با هر تزریق یک پست در وبلاگ مینویسم.

هدف من از راه اندازی این وبلاگ معرفی صحیح بیماری ام اس است، آنگونه که واقعیت دارد، نه آنگونه که به اشتباه تصور می شود.
هدف بعدی بیان تجربیات خودم درباره این بیماری است.

آخرین مطالب

CinnoVex 147

دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خوانندگان عزیزم


- سرکوچه که میرسم، بی هیچ مقدمه ای از خودم میپرسم، چرا قدم هایت انقدر کوتاه شده است؟
سعی میکنم قدم های بلند بردارم. بعد فکر میکنم به قدم های زندگی ام که گویا از قدم های جسمم نیز کوتاه تر شده اند. فکر میکنم به آرزوهایم، به اهداف بلندم، به قدم های کوتاه حداقلی که میتوانم بردارم و هنوز برنداشته ام.
این قدم های کوتاه شاید نتیجه آن سالهای سخت است*. گاهی به خودم حق میدهم. در آن سالها همین که به تماشا نایستادم و تلاش کردم کافی بود، کوتاه و بلندی قدم هایم فرق چندانی نداشت. شاید حتی اگر از دیدگاه یک ناظر خارجی به آن سالها نگاه کنم، برخی از قدم هایم بلند بوده اند.

اما این حق دادن ها، این حق به جانب بودن ها، نمی تواند توجیهی برای قدم های کوتاه این روزهایم باشد. در بهترین حالت، فقط میتواند انگیزه ای باشد برای قدم های بلند بعدی.
حالا تمرین میکنم برای دل کندن از قدم های کوتاه و برداشتن قدم های بلند.


بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم ...

یه شب مهتاب


* سختی سالهای مذکور ارتباطی به بیماری ام اس ندارد و سالها پیش از شروع بیماری بود.

تا سینووکس صد و چهل و هشتم، ایام به کام

نظرات (۱۲)

تمام قدم های زندگیتان بلند و پر صلابت :)
پاسخ:
ممنون از انرژی مثبت شما :)
قدمهایتان قوی واستوار باد.
پاسخ:
ممنون :)
هیچ وقت از خودمون و تلاش هامون راضی نمیشیم و فکر میکنیم میشد بهتر باشیم و نبودیم!
پاسخ:
چون طبیعت انسان اینگونه است، اگر نبود پیشرفت نمیکرد.
خوش به حالت 
پاسخ:
ممنون اما در چه موردی؟
همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم.....
پاسخ:
زیباست :)
سلام به نویسنده گرامی :)
اول اینکه به قول شاعر رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود. اهسته و پیوسته رفتنه که هنره. 
همین که آهسته و پیوسته رفتید و به تماشا ننشستین خوب عالیه. 
.
این هفته ها دیر میام دلیلش اینه که نود نداره دوشنبه ها. یادم میره دوشنبه است. :)
.
راستی چند وقتی هست از اقای چسبی و خانم پرستارهم چیزی ننوشتین. 
.
ایام به کامتون و موفق و موید و مظفر و منصور باشید.

یه شب مهتاب. ماه میاد به خواب. منو میبره. از توی کوچه
پاسخ:
سلام بر خواننده عزیز :)
سعی خودم رو کردم، با اینکه شاید خیلی موفق نبودم.
بله میدونم وقت شما به وقت برنامه نود تنظیم شده :)
بله خبر خاصی نیست اما این هفته در موردشون مینویسم. ممنون برای یادآوری.
ممنون، شادکام باشید :)
شعر زیباییه :)
یه  شب مهتاب ... یاد این آهنگ افتادم : یک شب مهتاب ماه میاد تو خواب من رو میبره کوچه به کوچه باغ انگوری باغ آلوچه...

ایشالا به آروزهاتون برسید :)
پاسخ:
شعر قشنگیه :)
۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۶:۵۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
سکون، یکی از بدترین چیزهایی هست که میتونم بهش دچار بشم!
پاسخ:
درسته، ما همیشه نیاز به حرکت داریم.
همون که گفتی به تماشا ننشستی و قدم برداشتی 
برداشتن قدم مهمه خواهر خیلی مهمه 
پاسخ:
بله همیشه در حرکت بودن مهمه.
سلام عیدتون مبارک:))))
پاسخ:
سلام, ممنون عید شما هم مبارک :)
خوب 
من قدم برنداشتم ولی 
هیچ وقت 
پاسخ:
اما این ممکن نیست، شکسته نفسی میفرمایید. مگه ممکنه یه انسان تو این دنیا زندگی کنه و قدمی برنداشته باشه؟
۱۵ تیر ۹۶ ، ۰۱:۵۳ ستاره جان
آره ممکنه 
باور کن 
پاسخ:
چه عرض کنم. خواستن توانستن است. بخوایید که بشه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">